Data MP3 CD branden met Infrarecorder voor in de auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Op advies van een topic ergens in dit forum dat je Infrarecorder heel goed kunt gebruiken als freeware software, waarmee je vrijwel alles kunt branden, heb ik een aantal CD's gebrand. Helaas kon ik ze allemaal weggooien.
Daarom plaats ik mijn probleem nu even hier voordat ik verder ga CD's verpesten.

Doel: data MP3 CD's voor in de auto.
De autoradio kan die aan en speelt oude data-CD's (een jaar of 10 geleden gebrand met Nero) prima.

Wat doe ik:
Met Infrarecorder de keuze Datadisc.
De instellingen had ik verder niet gewijzigd omdat ik niet precies begrijp wat die inhouden.
Zo staat:
Bestandstype: ISO9660 (standaard)
ISO: Niveau 3
Modus: Mode 1
en alle vinkjes ook standaard

Burn compilation:
methode Session-at-once

Moet ik iets wijzigen in de instellingen om de datadisc goed te branden?
Tot nu brandt hij namelijk wel maar loopt ergens op een fout en kan daarna de CD niet meer gebruiken. Er staat dan niets op behalve de 'koppelingen' naar de bestanden in de datamap die ik probeer te branden.

Ik overweeg ergens weer Nero "op te zoeken" (want jaren niet gebruikt) maar volgens mij moet het hiermee ook kunnen, ik weet alleen niet hoe.

Voorheen gebruikte ik SD-cards voor in de auto maar op een of andere manier is het lezen daarvan stuk want krijg een error.
Daarom de CD's die ik deze week moet branden voor we met vakantie gaan... :confused:

Hoop dat iemand begrijpt wat ik allemaal bedoel.

Tot nu brandt hij namelijk wel maar loopt ergens op een fout en kan daarna de CD niet meer gebruiken. Er staat dan niets op behalve de 'koppelingen' naar de bestanden in de datamap die ik probeer te branden.

"koppelingen" zegt al genoeg.

Heb je in infrarecorder wel de werkelijke bestanden geselecteerd? en niet zoals eerder gesuggereerd een koppeling naar die map.

De basisiinstellingen voor een data cd hoef je niets mee te doen. dit is goed.

"koppelingen" zegt al genoeg.

Heb je in infrarecorder wel de werkelijke bestanden geselecteerd? en niet zoals eerder gesuggereerd een koppeling naar die map.

De basisiinstellingen voor een data cd hoef je niets mee te doen. dit is goed.

Euh...
Ik heb gewoon alle bestanden/mappen geselecteerd die ik wil branden.
De rest gebeurde vanzelf en resulteerde in alleen 'koppelingen' naat die bestanden op de CD.

Ik heb het toch nog maar een keer geprobeerd en elke stap 10x gecontroleerd of ik echt wel de goede keuze maak.
Ik heb mijn compilatie klaar staan en kies gewoon voor "Brand de huidige compilatie naar een schijf".
In het vervolg dialoogscherm heb ik vinkjes staan in:

schijf verifieren na branden
simulatie
buffer underrun protectie
pad data tracks
fixeer de schijf na branden

Het proces gaat gewoon aan de slag.
Er wordt eerst een image gemaakt en daarna wordt er gebrand (leuk rookpluimpje...) en hoor de CD duidelijk bezig.
Het branden zou zijn gelukt en daarna de verificatie.
Die stopt eigenlijk niet, althans ik krijg daarvan geen eindmelding.

Toen ik na een uur maar eens op OK klikte en ik de CD wilde bekijken, stond er weer niks zichtbaar op... Weer een schijf verpest.

Ik voeg een logbestandje bij van deze laatste actie.
Zou echt zeer graag willen weten waar het fout gaat...

Bekijk bijlage 110703_u.txt

Haal het vinkje bij "Simulatie" weg en probeer het opnieuw. In simulatie modus wordt er namelijk niets gebrand.

Haal het vinkje bij "Simulatie" weg en probeer het opnieuw. In simulatie modus wordt er namelijk niets gebrand.

Oh... Ik dacht even dat het net als met Nero destijds werd toegevoegd aan het werkelijke brandproces en niet alleen maar simuleert... :o

Dit keer echt gebrand dan, maar blijft weer hangen op verificatie op het eind, alsof dit een eindeloos proces is.
Maar weer op OK geklikt en weer... Staat er niks op de CD!
Die lijkt net zo leeg dan voor ik begon, terwijl simulatie nu toch echt niet aangevinkt staat.

Bekijk bijlage 110703_u.txt

Probeer eens een data disc te maken met een ander programma, bijv. ImgBurn:

http://www.imgburn.com

Download en installeer het programma (zorg ervoor dat je de Ask.com toolbar niet mee installeert), kies daarna in het menu voor "Write files/folders to disc".

Probeer eens een data disc te maken met een ander programma, bijv. ImgBurn:

http://www.imgburn.com

Download en installeer het programma (zorg ervoor dat je de Ask.com toolbar niet mee installeert), kies daarna in het menu voor "Write files/folders to disc".

Eindelijk!
Dit is gewoon in 1 keer goed gegaan.
Ik heb de CD even getest in de radio/cd van de kids en die speelt het gewoon af.
Heb goede hoop voor de auto ook en dat zal ik later proberen.

Hoe moeilijk kan het zijn...
Infrarecorder gaat snel van de computer af.

Bedankt! :thumb:

Graag gedaan.

Ik heb overigens net even een MP3 data CD gebrand met Infrarecorder, dit ging i.i.g. prima.

Graag gedaan.

Ik heb overigens net even een MP3 data CD gebrand met Infrarecorder, dit ging i.i.g. prima.

Geen idee waarom het bij mij dan zo mis gaat...
Misschien een verkeerde (bugged) versie?
Ik gebruik 0.52.0.0.

In ieder geval heb ik nu m'n CD en die doet het in de auto ook goed, net geprobeerd.
Later nog eentje maken en we zijn muzikaal voorbereid voor de reis. :)

Ik heb dezelfde versie gebruikt (de 64 bits versie). Of het een bug is of iets anders weet ik niet, maar gelukkig is het niet je brander, want ImgBurn werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan