Wordpress Template layout wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandervanRosum

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2011
Hoi,
Ik wil graag met de 2e custom page template die ik heb aangemaakt, deze is te vinden bij pagina atributen dat dat de welkomspagina word zoals deze Dat je dus klikt om verder te gaan.
Dus zonder header zonder dingen aan de onderkant geen zoekfunctie ect ect. Alleen een blank vierkant maar wil wel de kleuren behouden. Hoe kan ik dat aanmaken?
Het zou fijn zijn als jullie kunnen helpen :)

Hier zie een beetje hoe het gaat worden als 2e pagina

Hier kan ik wat mee!

Wat betreft de lange laad tijd van de foto's op mijn huidige website.... daar heb ik gewoon niet bij stil gestaan maar is een puntje van aandacht die ik zal aanpassen maar dit zal ik nog niet direct doen omdat ik nu eerst wat wil doen aan de layout waar ik dus nu mee bezig ben!

En wat betreft de voor pagina.... ik weet hoe ik dat moet instellen en was me vraag ook niet eigenlijk. Ik wil graag een page die zonder header, navigatiebalk en zonder tekst. Gewoon een blanco vierkant vlak. Dus wel het behoud van de kleuren en pagina groote.
Ik weet nog niet zeker of ik dit ga gebruiken definitief maar wil wat proberen. Het is nog in een test fase zeg maar!

Heb je een /wordpress/ directory?
Of staat alles in de root?

In het eerste geval kun je natuurlijk gewoon een statische pagina maken
waarvan de link doorverwijst naar je wordpress-directory.

Dus als ik het goed begrijp
als ik in de adresbalk invul www.sandersspoorplaatjes.nl
dan linkt de server automatisch door naar de directory www.sandersspoorplaatjes.nl/index/
waar je content staat

En wat je nu eigenlijk wil
is dat een (nieuwe) pagina www.sandersspoorplaatjes.nl/index.html
op het scherm blijft staan totdat de bezoeker op een soort Ga-door-naar-de-website-image klikt
en dan alsnog wordt doorgestuurd naar de website in de directory www.sandersspoorplaatjes.nl/index/

Dat kan dus.
Dan moet je ervoor zorgen dat het automatische doorlinken naar ww.sandersspoorplaatjes.nl/index/
wordt gestopt
en dat www.sandersspoorplaatjes.nl/index.html de echte startpagina wordt.
Die pagina kun je opmaken zoals je wilt, bijvoorbeeld: "Gewoon een blanco vierkant vlak. Dus wel het behoud van de kleuren en pagina groote."

Ja dat bedoel ik!

Ik wil inderdaad wat jij bedoeld alleen dan bijv. de pagina waar je moet doorklikken naar de website www.sandersspoorplaatjes.nl heet en de pagina na het door klikken www.sandersspoorplaatjes.nl/index maar daar moet ik wel uit komen!
Alleen hoe maak ik die welkomspagina voor het doorklikken naar de site zo op dat je dus alleen zo'n vlak krijgt? Is daar een plugin voor ofzo?

Ik wil inderdaad wat jij bedoeld alleen dan bijv. de pagina waar je moet doorklikken naar de website www.sandersspoorplaatjes.nl heet
Uh.....dat is geen pagina-aanduiding.
De startpagina heet dan index.html
en die staat direct in de root van www.sandersspoorplaatjes.nl (dus zonder /index/, want dat is een map; /index/ is 1 niveau dieper dan de root)

Overigens is het een beetje lastig dat die map "index" heet
want dat geeft allemaal verwarring en misverstanden.
Als je van alles gaat aanpassen zou je die map ook "wordpress" of ""wp" kunnen noemen.

Alleen hoe maak ik die welkomspagina voor het doorklikken naar de site zo op dat je dus alleen zo'n vlak krijgt? Is daar een plugin voor ofzo?
Als je "plugin" noemt, denk je waarschijnlijk in Wordpress-termen.
Die eerste pagina moet echter geen Wordpress pagina zijn maar gewoon een "losse" html-pagina.

Die kun je dan ook gewoon als html-bestand aanmaken
en in de root plaatsen.

Ok maar hoe voeg ik zo'n HTML page toe en hoe gebruik ik die?

Ok maar hoe voeg ik zo'n HTML page toe en hoe gebruik ik die?
Sorry ben echt een leek met dit soort dingen:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan