Scroller met info

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mugaru

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Hallo Help-Mij..

Ik stel hier alleen maar vragen volgens mij :P

Naja, waar ik mee bezig ben is C# leren.. dat is misschein wel opgevallen aan mijn andere vragen..

Ik ben nu een Webbrowser aan het maken.. maar ik maak er meer in als dat de tutorials geven.. vandaar dus dat ik blij vragen.

Wat ik nu wil, is een soort klein scrollend balkje bovenin de browser die info laat zien van; http://rollerbank.nl/melding/ zodat de gebruiker de meldingen rustig ziet langs komen.. ik neem aan dat hier sowieso timing voor moet worden gebruikt? Maar de vraag is.. kan ik die gegevens opvragen en laten scrollen in dat balkje? Zo ja, Hoe?

Alvast bedankt!

Groet,

Mug :thumb:

Sorry voor de late reactie,

Maar.. Ja.. dat moet de oplossing zijn! Zou geweldig zijn als ik daar mee geholpen kon worden :) :thumb:

Sorry voor de late reactie,

Maar.. Ja.. dat moet de oplossing zijn! Zou geweldig zijn als ik daar mee geholpen kon worden :) :thumb:

Moet je geholpen worden, of is het opgelost. Hahahah Good luck. :thumb:

Dus die link was niet goed. Dat is toch een klein scroller balkje met info, een z.g. lichtkrant in Marquee. ????

Jawel, maar ik weet niet hoe ik de data van die rollerbank meldingen daar in moet krijgen.. en uberhaupt al niet om die Marquee in een C# Windows Form te krijgen..

WYSIWYG Dit is dan (What-You-See-Is-What-You-Get) Daar kun je gewoon in werken

En je hebt waarschijnlijk ook een html kant van je website. Dit is eigenlijk de binnenkant van je pagina. Aldaar moet de marquee staan. Enige uitleg hieronder.

http://www.html-site.nl/les2.php

hm, het word een browser.. geen website.. Dat is een probleem..
Ik moet dus in C# een scrollende balk krijgen met de info van die website..
is er echt niemand die me daarmee kan helpen?

Laatst bewerkt:
Indien het 'scrollend balkje' gewoon bovenaan de pagina moet worden getoond dan voeg je gewoon nog een webbrowser control toe welke alleen dient voor het tonen van de informatie. Iets als:

[cpp]
private string GetMarqueeData(string url)
{
// lees url in

int start = content.ToLower().IndexOf("<marquee"); // zonder sluit-tag
int end = content.ToLower().IndexOf("</marquee>");

return string.Format("{0}</marquee>", (start == -1 || end == -1 ? "<marquee>no data" : content.SubString(start, end - start)));
}

// tonen/updaten van de data:
wbInfo.DocumentText = GetMarqueeData(url);
[/cpp]

Indien je de data op een andere manier wenst te tonen heb je alleen de marquee-data nodig (dus alleen de tekst die getoond wordt met de nodige spaties) en moet het eerste teken telkens naar achteren verplaatst worden.

Dit is wat ik nodig had! Bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan