Facebook Clone Script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retromaker

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Halloo!

Een paar van mijn vrienden mogen niet op Facebook maar willen het.
Nu wouw ik hun helpen door een Eigen Facebook te maken, alleen heb ik daar natuurlijk het script voor nodig dat was ik al een tijdje aan het opzoeken en allemaal kosten ze wel wat :( En ik zou het liefste alles gratis hebben.
Dus weten jullie ergens een Facebook Clone Script te vinden? Gratis?

Alvast bedankt!
Groetjes Simon

Goedendag,
Ik vraag me af waarom ze niet op facebook mogen?
en ik denk ook niet dat je een script zoals facebook gratis vind.
anders zou iedereen dat wel pakken en zouden er honderden
vulmaarwatinbooks zijn.

Je kan ook tegen je vrienden zeggen dat ze Google+ kunnen gaan gebruiken.

Je zou kunnen beginnen met een Joomla of Wordpress site op te zetten.
Voor beide CMS'en zijn vele 'plugins' beschikbaar, dus een redelijke kans dat je daarmee iets kunt maken dat (enigszins) de werking van Facebook benadert.

Tijs.

Uhuh ze mogen niet op facebook, sinds wanneer kijken je ouders altijd mee op je scherm?
2. ze mogen dus wel op jouwbook wat precies hetzelfde is?
3. deze vraag is hetzelfde als 'Cola-cola mag ik jullie super al 100jaar geheime ingredient?'

niet te doen dus.

Uhuh ze mogen niet op facebook, sinds wanneer kijken je ouders altijd mee op je scherm?
2. ze mogen dus wel op jouwbook wat precies hetzelfde is?
3. deze vraag is hetzelfde als 'Cola-cola mag ik jullie super al 100jaar geheime ingredient?'

niet te doen dus.

Wel als je via hele anderen manieren (CMS dat er heel anders uit ziet maar hetzelfde werkt) werkt.

Een site als Facebook, die jarenlange ontwikkeling heeft doorgemaakt is niet even in "een script" te vatten, laat staan een gratis script. Wat je misschien nog het beste kunt doen is een forum opzetten. Dat is vrij gemakkelijk. Dit is bijvoorbeeld een site waar je gratis een forum kunt oprichten. Je krijgt dan geloof ik wel reclame op je site maar dat mag de pret niet drukken lijkt me.

Maarreh, als je ouders inderdaad constant als een stel havikken over je schouder loeren dan komen ze hier natuurlijk ook achter.

Voor wordpress heb je b.v. de plugin buddypress (beiden opensource), en met de functionaliteit die je dan aan kan bieden zit je al een heel eind in de richting van wat Facebook aanbiedt ..

Suc6! ;)

Een site als Facebook, die jarenlange ontwikkeling heeft doorgemaakt is niet even in "een script" te vatten, laat staan een gratis script. Wat je misschien nog het beste kunt doen is een forum opzetten. Dat is vrij gemakkelijk. Dit is bijvoorbeeld een site waar je gratis een forum kunt oprichten. Je krijgt dan geloof ik wel reclame op je site maar dat mag de pret niet drukken lijkt me.

Maarreh, als je ouders inderdaad constant als een stel havikken over je schouder loeren dan komen ze hier natuurlijk ook achter.

Reclame?
Nou, nee hoor.
Het ligt er net aan bij welke webhost (of een eigen server) hij het doet.

Ik zou GEEN online forum-dienst gebruiken, maar PHPBB downloaden en op een goede webhost zetten.
Of SMF.

Ik zou GEEN online forum-dienst gebruiken, maar PHPBB downloaden en op een goede webhost zetten.
Zou ik ook doen als ik een forum wilde oprichten dat er een beetje professioneel uit moet zien. Maar vor iets voor binnen een vriendengroep, iets dat zo gratis mogelijk moet is een gratis optie met reclame niet slecht vind ik.

Je kan bijvoorbeeld 000webhost.com gaan gebruiken.

Het heet gewoonweg Facebook Clone Script. Maar het kost eigenlijk wel wat maar ik heb de paypal geskipt :) (hacked dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan