Kan andere pc's niet in map netwerk vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk is bij netwerk instellingen en eigenschappen of je Ipv4+Ipv6 allebei aanstaan op alle computers, en of ze allemaal goed verbonden zijn met het internet.

Kijk is bij netwerk instellingen en eigenschappen of je Ipv4+Ipv6 allebei aanstaan op alle computers, en of ze allemaal goed verbonden zijn met het internet.

Opzich zou Ipv6 en Ipv4 automatisch altijd aan moeten staan. Als beide uit staan heb je zowieso geen internet.

Pingen werdt ook al gesuggureert, maar ik zou het nogmaals proberen.

Hallo

Nee pingen lukt nog steeds niet

Pingen zou opzich altijd moeten kunnen.
De computers moeten wel aan staan. Zijn de computers trouwens aangesloten op 1 Router? Zo niet, en zijn er meer routers, dan kan het daar aan liggen.

Als de 4 computers met Windows 7 op 1 router zijn aangesloten zou pingen geen probleem moeten opleveren.

Pingen kan ook anders.
Start eerst CMD (Bij uitvoeren.)
Typ in ping 127.0.0.1 (is intern ip van huidige computer) dit zou altijd goed moeten gaan.
Typ in ping {computer2} ( {computer2} opvullen met het IP adres van computer 2, bijv: 192.168.1.102)

Werkt dit niet, dan zal er waarschijnlijk iets fout zitten in de netwerkinstellingen, netwerkkaart of in de router.

Probeer anders even een screenshot bij te voegen met de weergegeven gegevens.
Werkt dit nog steeds niet, stuur een PM :)

Laatst bewerkt:
Hallo

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en de router naar default ingesteld.
ik kan er nog steedts niks vinden maar de macbook die op de zelfde router zit wel.
dus het zit in me netwerkkaart maar wat kan daar fout in zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan