Welke zwaarste videokaart kan op mijn systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

RinusNoord

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo techneuten

Wat is de zwaarste videokaart die op mijn systeem kan?
Is het mogelijk om er een pci of pci-e in te bouwen?
Voor specificaties zie mijn systeem.

Mvg, Rinus.

je moederbord heeft 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (green @ x16 mode)
je moet op je voeding letten nou die is 750 watt dus dat is wel mooi

kies een kaart uit die compatible is met die 2 dingen en met windows xp en je zal wel goed zitten

alleen zie ook dat je windows xp home draait en maar 3 gb RAM geheugen hebt dus neem aan ook maar een 32 bits windows

je kan er wel een zieke videokaart in hangen maar denk dat je in mijn ogen wel meer dingen kan gaan upgraden dan

Oke bedankt voor je reactie, maar welke upgrade mogelijkheden heb ik dan nog???
Wie wil dat voor mij op een rijtje zetten?

Mvg, Rinus.

Welk merk/model is je voeding? Dat zegt namelijk veel meer over of hij het aan kan, dan alleen het wattage noemen.

De snelste videokaart moet je hier niet in willen hebben, je hebt te weinig geheugen en een trage processor die de videokaart alleen maar ophouden. Je zult met dit systeem nooit het maximale uit je kaart halen, en dat is zonde van je geld.

Wil je echt weten wat de snelste videokaart voor jou is dan zul je even moeten Googlen, ik ga je hier niet alles voor kauwen.

Als je dan toch een veel te dure, stroom vretende super videokaart wilt EN daar het maximale uit halen, dan reken daar ook direct maar een socket AM3+ / socket 1155 moederbord bij, 8GB geheugen, en een stevige quadcore processor.

Last but not least, Windows XP is oud en haalt, net als je hardware, nooit het maximale uit je videokaart (DirectX9 ipv 11 enzo), een upgrade naar Windows 7 (meer dan 4GB geheugen > 64-bit versie nemen) is ook noodzakelijk. Je wilt geen top of the line hardware draaien op een fossiel besturingssysteem, ook hier weer: zonde van je geld!

Als laatste ben ik heel benieuwd naar waarom jij een 750 watt voeding in dit systeem hebt zitten, met die voeding had je 3 van deze systemen kunnen voeden.

EDIT: ik zie dat ik mijn onderschrift niet echt eer aan doe zo :P

Laatst bewerkt:
Nounou Cptiglo
Mijn vraag was welke zwaarste videokaart in mijn systeem kan.
En welke evt, upgrade er mogelijk zijn!
Mijn systeem is ook al wat ouder dat weet ik ook wel hoor, dus is het niet nodig om het zo af te kraken.
Omdat er een zwakke voeding inzat heb ik er meteen een zware in gezet voor evt, een later comp,snappie
Dus aan je reactie en opmerkingen heb ik niets wordt er ook niet wijzer van.

Mvg, Rinus.

ik zou als ik jou was als je met dit systeem nog even door wil gewoon een niet al te dure kaart kopen
het is ook eigenlijk een beetje de vraag wat je wil met je systeem ....
als je de nieuwste games wil spelen of wil photoshoppen en filmbewerken, dan zou je toch moeten gaan denken om de computer hier en daar wat te upgraden

(en waar het dan waarschijnlijk op neerkomt is dat je goedkoper uit bent met een nieuwe)

dus de vraag is waarvoor je de videokaart wil gaan gebruiken ?

Hallo aloew
Ik wil alleen weten wat voor zwaardere kaart in dit systeem kan.
Ik ga er geen bijzondere dingen mee doen.
De game die ik speel is een flight simulater en niet die van Microsoft maar van X-Plane.
Dat is alles, deze grake werkt ook prima, maar wilde alleen weten of het nog beter kan.
Dat is alles!

Mvg, Rinus.

Nounou Cptiglo
Mijn systeem is ook al wat ouder dat weet ik ook wel hoor, dus is het niet nodig om het zo af te kraken.
Omdat er een zwakke voeding inzat heb ik er meteen een zware in gezet voor evt, een later comp,snappie

Mvg, Rinus.

Uiteraard had je dan je vraag anders kunnen stellen > 'wat is een degelijke upgrade voor mijn systeem?' bijvoorbeeld. Nu staat er gewoon, ik wil de snelste videokaart die er is en ik wil weten of die in m'n systeem kan ;)

Daarbij had je ook direct kunnen vermelden waarvoor je de computer gebruikt, dat maakt de vraag duidelijker en had ik niet zo'n post hoeven te typen, ben hier nog niet zo heel erg lang, maar de onzin die hier door sommigen uitgekraamt wordt op hardware niveau is toch wel zorgwekkend... (no offence)

Nou ken ik de eisen voor X-plane niet (is ook afhankelijk van welke versie je hebt), ik vlieg zelf alleen maar met FSX van Microsoft namelijk.

Je zou een upgrade kunnen overwegen naar 4GB geheugen, het beste is dan om ook Windows 7 64-bits daarbij te nemen, aangezien Windows XP gewoon oud is (in de lessen Security die we op school krijgen, in de vorm van ethical hacking, hebben we geleerd dat een volledige up to date XP installatie, binnen 20 minuten te kraken is, zonder ook maar een enkele update ben je binnen 2 minuten binnen, Windows 7 hebben we nog niet weten te kraken, daar was de 2,5 uur durende les te kort voor). Ook voor veiligheid dus geen verkeerde optie. Je zult alleen even moeten uitzoeken of jou X-plane versie op Windows 7 kan draaien. Ik kan van bijvoorbeeld X-plane 9 alleen vinden dat hij tot en met Vista 64-bit ondersteunt.

Wil je de grafische instellingen wat hoger hebben, zou je eens moeten kijken naar een HD6850 of iets dergelijks, veel sneller moet je niet willen, omdat de processor dan mogelijk een bottleneck gaat vormen.

Laatst bewerkt:
Hallo ik heb een amd socket am3 938 en een tripple core 2600mhz processor dus dat valt wel mee.
Mijn moederbord kan tot 16 gb, geheugen is ook niet weinig.
Ik heb er inderdaad Windows xp, zit ook te twijfelen om naar 7 te gaan of op 8 te wachten.
Weet best wel wat van computers maar sommige dingen heb ik mij gewoon niet in verdiept.
Dat is onder andere het videokaart gebeuren en of je met dit systeem kan overschakelen van 32 naar 64 bits.
En domme vragen bestaan niet, wel....................

Mvg, Rinus.

Nounou Cptiglo

Mvg, Rinus.

Ik heb X-Plane 9.70 endeze wordt constant geupdate en weet zeker dat hij op Windows 7 ook werkt.Dan is de FSX van Microsoft maar kinderspeelgoed.

Hallo ik heb een amd socket am3 938 en een tripple core 2600mhz processor dus dat valt wel mee.
Mijn moederbord kan tot 16 gb, geheugen is ook niet weinig.
Ik heb er inderdaad Windows xp, zit ook te twijfelen om naar 7 te gaan of op 8 te wachten.
Weet best wel wat van computers maar sommige dingen heb ik mij gewoon niet in verdiept.
Dat is onder andere het videokaart gebeuren en of je met dit systeem kan overschakelen van 32 naar 64 bits.
En domme vragen bestaan niet, wel....................

Mvg, Rinus.

Ik zeg ook niet dat het een traag ding is ;)

Mijn punt is, die processor is druk bezig met het draaien van het spel, het inladen van texture's en die doorsturen naar de videokaart zodat ze verwerkt kunnen worden, dingen voorspellen, wind berekenen en voorspellen hoe het vliegtuig hier op moet gaan reageren en veel meer andere dingen.

Als je er een dijk van een videokaart in stopt is de processor alleen maar bezig met opdrachten maken voor de videokaart, omdat de videokaart zo snel klaar is met die opdrachten.

Omdat de processor dan zo druk is met de videokaart van informatie voorzien, heeft hij amper tijd om het spel nog te draaien en z'n berekeningetjes doen. En dan krijg je dus een bottleneck. Waar de processor dus de rest van het systeem laat wachten omdat hij te druk is met de videokaart ;)

Daarom zeg ik, zorg dat je geen te snelle videokaart neemt, want dan is de processor teveel bezig met de videokaart van opdrachten te voorzien, ipv het spel te draaien ;).

Belangrijk is dan ook op wat voor resolutie je speelt, een lage resolutie (1680x900 ongeveer en lager) zal eerder een processor bottleneck geven dan vanaf 1680x1050 en hoger

En over de keus van besturingssysteem: lekker Windows 7 pakken, Windows 8 duurt nog een jaartje, en heb hier tot voor kort een aantal weken met de Developer Preview gespeelt, maar zonder die brakke Metro interface die ze d'r door willen gaan drukken is het gewoon Windows 7 met een nieuwe Internet Explorer en een nieuwe Windows Verkenner. Verwacht er maar niet teveel van

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan