Hallo ik heb een amd socket am3 938 en een tripple core 2600mhz processor dus dat valt wel mee.
Mijn moederbord kan tot 16 gb, geheugen is ook niet weinig.
Ik heb er inderdaad Windows xp, zit ook te twijfelen om naar 7 te gaan of op 8 te wachten.
Weet best wel wat van computers maar sommige dingen heb ik mij gewoon niet in verdiept.
Dat is onder andere het videokaart gebeuren en of je met dit systeem kan overschakelen van 32 naar 64 bits.
En domme vragen bestaan niet, wel....................
Mvg, Rinus.
Ik zeg ook niet dat het een traag ding is
Mijn punt is, die processor is druk bezig met het draaien van het spel, het inladen van texture's en die doorsturen naar de videokaart zodat ze verwerkt kunnen worden, dingen voorspellen, wind berekenen en voorspellen hoe het vliegtuig hier op moet gaan reageren en veel meer andere dingen.
Als je er een dijk van een videokaart in stopt is de processor alleen maar bezig met opdrachten maken voor de videokaart, omdat de videokaart zo snel klaar is met die opdrachten.
Omdat de processor dan zo druk is met de videokaart van informatie voorzien, heeft hij amper tijd om het spel nog te draaien en z'n berekeningetjes doen. En dan krijg je dus een bottleneck. Waar de processor dus de rest van het systeem laat wachten omdat hij te druk is met de videokaart
Daarom zeg ik, zorg dat je geen te snelle videokaart neemt, want dan is de processor teveel bezig met de videokaart van opdrachten te voorzien, ipv het spel te draaien

.
Belangrijk is dan ook op wat voor resolutie je speelt, een lage resolutie (1680x900 ongeveer en lager) zal eerder een processor bottleneck geven dan vanaf 1680x1050 en hoger
En over de keus van besturingssysteem: lekker Windows 7 pakken, Windows 8 duurt nog een jaartje, en heb hier tot voor kort een aantal weken met de Developer Preview gespeelt, maar zonder die brakke Metro interface die ze d'r door willen gaan drukken is het gewoon Windows 7 met een nieuwe Internet Explorer en een nieuwe Windows Verkenner. Verwacht er maar niet teveel van