Een uitnodiging voor een afspraak verzenden via site.

Status
Niet open voor verdere reacties.

elias86

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2011
Beste,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een website voor mijn moeder. Zij heeft een lichte vorm van Altzheimer en ter voorkoming van het vergeten van afspraken ben ik een pagina aan het maken waarbij familie, vrienden, kennissen en anderen, afspraken of voorstellen voor afspraken kunnen maken.

De digitale agenda ziet zij altijd op een scherm in haar woonkamer, zodat ze niets vergeet.

Via iemands eigen mail of agenda is het mogelijk om een uitnodiging te versturen naar een ander email-adres waarbij deze direct in mijn moeder haar agenda verschijnt. Binnen werk-omgevingen werkt bijna iedereen tegenwoordig op deze manier met het maken van afspraken.

De doelgroep die afspraken met mijn moeder wil maken, is niet op de hoogte, of heeft niet genoeg verstand van het maken van een digitale afspraak via eigen mail en/of heeft geen digitale agenda

Nu is mijn vraag:

Ik zoek een formulier wat ik op de site kan plaatsen, waarmee iedereen een afspraak kan maken in de agenda van mijn moeder, zonder dat ze hiervoor gebruikt hoeven te maken van een evt. eigen account.
Daarbij dat deze automatisch verstuurd wordt naar de agenda/mail van mijn moeder zodat zij (lees we) de afspraak kunnen bevestigen en automatisch wordt opgenomen op haar eigen kalender.

Momenteel werkt de 'planner' via een formulier (google docs) waarbij ik de ontvangen gegevens zelf in een afspraak plaats en doorstuur naar mijn moeder. Makkelijker zou zijn als ze de afspraak direct doorkreeg via de calander.

Ik hoop dat er al iets bestaat, alvast bedank voor het meedenken!

Mvg,

Erik

Laatst bewerkt:
Beste manamana,

Dank voor je reactie. afspreken.nl is een mooie site en voldoet inderdaad aan het makkelijk maken van een afspraak. Echter kan je, na ontvangst in je inbox, de uitnodiging niet direct opnemen in je agenda en is het wederom een kwestie van kopiëren en plakken net als bij het huidige formulier dat ik gebruik. Jammer dat deze functie niet geïntegreerd zit in de mail die er verzonden wordt bij het maken van de afspraak...

Desondanks nogmaals dank voor je reactie!!!

Je had het google docs. Ik las dit hier.
De afspraak wordt aangemaakt wanneer het bericht wordt verzonden. Voor ontvangers die Google Agenda gebruiken, wordt de afspraak automatisch toegevoegd aan hun agenda. Andere ontvangers kunnen eenvoudig afspraakgegevens uit de e-mail toevoegen aan de meeste agendaprogramma's.

Heb jij dezelfde geraadpleegd zoals je omschreef. Of is dit een andere uitleg.??

http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=nl&answer=161776

Als je een mail verstuurd vanuit gmail dan heb je daar inderdaad de mogelijkheid om een afspraak in mee te verzenden. Deze mogelijkheid heb je in principe ook vanuit outlook als je daar met een agenda werkt.

Mocht je nu dus een automatische afspraak willen maken, moet je dus,
-Of een gmail account hebben en begrijpen hoe het toevoegen van een afspraak gaat
-Of via outlook weten hoe je een afspraak kan versturen.
De doelgroep waarvoor de site is, heeft over het algemeen geen gmail account of weet niet hoe ze dit via outlook moeten doen

Nu zoek ik een soort van 'open acount' waarbij mensen een afspraak kunnen maken via de site van mijn moeder en dat deze uitnodiging wordt verstuurd naar de account/kalender van mijn moeder. In principe is het dus het zelfde formulier wat je ziet in google calander of gmail bij het maken van een afspraak,(zoals in jouw link) alleen dan buiten google om. (zonder account en inloggen).

Google bied deze mogelijkheid niet aan, maar wellicht is er een ander programma/site die deze mogelijkheid wel bied. Dan hoef ik hier enkel naar door te linken. Een alternatief is om een handleiding te plaatsten voor het gebruik van eigen outlook of google account voor het verzenden van een afspraak. Dit probeer ik een beetje te vermijden.

Mocht google toch deze mogelijkheid hebben, hoor ik het graag, want misschien mis ik het nu...

Thanks!

Oh dat wordt moeilijk. Zelf gebruik ik in Windows mail, afspraken kalender, daar kun je toestemmingen geven. Maar dat is ook te moeilijk denk ik dan. Ik zoek nog even verder zodra ik iets kan vinden dan hoor je het. Ik doe m ijn best.

Na een avondje zoeken, heb ik zojuist gevonden wat ik zocht:

http://www.supersaas.nl/

Helaas hebben ze geen formulier dat ik rechtstreeks in mijn site kan plakken, maar ik link 'm door.

Dank voor het meedenken! Mocht iemand nog een gratis variant weten, of een versie met mogelijkheden tot inbouwen, dan hoor ik het graag!

Manamana, Thanks!

Oh ja om terug te komen op die google agenda. Dat zou wel kunnen als je allemaal met het zelfde wachwoord kunt inloggen. Dus bijvoorbeeld.

Eerst een gmail acoount aanmaken.

Dan de agenda maken met de naam.

Lieve ouderen
En dan een wachtwoord voor iedereen (*******)

Alleen als het meer dan tien personen zijn dan wordt het natuurlijk al moeilijk en ze kunnen er in rommelen.

Ik weet dat besturen van sportclubs of andere clubjes zo een agenda beheren.
Maar dan praat je over 5 tot 7 personen.

De doelgroep die afspraken met mijn moeder wil maken, is niet op de hoogte, of heeft niet genoeg verstand van het maken van een digitale afspraak via eigen mail en/of heeft geen digitale agenda
Het alternatief dat jij gaat bieden kan moeilijk veel minder ingewikkeld zijn dan mailen. Is het niet makkelijker om de betreffende personen te helpen met mail en/of een digitale agenda?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan