Recordbrom RecordSource Tabelnaam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de plaatsnaam uit een keuzelijst haalt, moet je de plaatsnaam variabel ophalen. Dus zo:

Code:
FollowHyperlink ("R:\x1\x2\x3\" & Me.cboPlaats & "\" & Map), , True, False

't Is eigenlijk simpel: je hebt nu een vaste tekst als hyperlink, met Amersfoort als plaatsnaam. Als je variabele namen wilt gebruiken, moet je de plaatsnaam dus op een andere manier in de hyperlink zetten. Dat doe ik in het voorbeeld met een keuzelijst cboPlaats, waarin alle beschikbare plaatsnamen staan. Die kun je denk ik zelf wel maken, als je die nog niet hebt. Vervolgens bouw je de hyperlink op zoals in het voorbeeld: eerst het vaste hyperlinkstuk, dan de plaatsnaam die uit de keuzelijst komt, en dan de rest van de hyperlink.

Okee

Zou graag de DB willen laten zien, ben er zeer tevree mee. probeer het met een printscreen.

Probeer het uit te leggen.
Ik heb een directory met daar in wat plaatsnamen en in die plaatsnamen staan mappies genoemd aan de tabel ONR daar in zit een PDF bestand.

de plaatsnaam komt niet uit een keuzelijst maar uit de regel. Pfff hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

in de kolom ONR is een verwijzing naar een map die zo heet, voorbeeld 1e regel "AMF_136. in die regel staat de naam van de plaats en dan zou hij een verkenner moeten openen van de plaatsnaam in dit geval in de map Amersfoort.
Ik kan niet alle kaarten in een 1 map plaatsen om dat ik dan met een ander programma zit.
dus in heb een map met daar in map plaatsnamen en daarin ONR_nr map.

-MAP
// Amersfoort
/// AMF_001
/// AMF_002

// Leusden
/// LDN_001
/// LDN_002

Bijlagen

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Verkeerde topic :) Heb 'm weggehaald en in de juiste gezet, waar de TS ongetwijfeld al een uurtje smachtend naar zit te staren ;)

Michel

Het is wederom gelukt. :thumb:
Wil hem best mailen naar je, ik krijg hem er niet meer op het forum..
xxx

Als je de plaatsnaam uit een keuzelijst haalt, moet je de plaatsnaam variabel ophalen. Dus zo:

Code:
FollowHyperlink ("R:\x1\x2\x3\" & Me.cboPlaats & "\" & Map), , True, False

Yep! Nog geen tijd voor gehad, maar dat zal vanavond wel lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan