• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie geeft na zoeken het antwoord 2 keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjepatrick

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Ik heb een Als formule gebruikt die zoekt naar een prijs behorend bij een ordernummer. Dit zoekt hij in twee tapbladen. Dit werkt goed totdat het ordernummer in beide tapbladen staat.
Hetgeen wat dan in de cel komt te staan is: 6,046,04
Hij vind dus de prijs twee keer en zet die klakkeloos achter elkaar.
Hij zoekt dus gewoon goed alleen wil ik die prijs maar 1 keer hebben staan ipv 2.

Hoe moet dit.
Ik kan er tot nu toe weinig voor vinden via google.

Bedankt!!!

Wat voor formule gebruik je dan? Misschien in een voorbeeldje?

Niet iedereen snapt er evenveel van, maar ben ondertussen ook met andere dingen bezig. Je probleem zit in de & teken, hij vindt je waarde in beide bestanden waardoor hij 6,04 & 6,04 in dezelfde cel zet. Zoeken naar een ander scheidingsteken ofzo?

Die conclusie trok ik ook. Alleen heb ik geen idee waar ik het teken door zou moeten vervangen......

Zonder bestandje kom ik ff niet verder als:

Code:
=ALS(OF(VERT.ZOEKEN(?;?:?;2;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(?;?:?;2;ONWAAR));"?";"?")

Kan je niet ff iets uploaden zonder gevoelige gegevens?

Is het een moeilijke vraag na 46 keer bekeken te zijn?
Of onduidelijk?

het is geen moeilijke vraag maar wel een erg lange formule

je kan het wel weg krijgen (door na het & teken nog een Als met heel tekst te maken) maar dan wordt de formule nog langer.

waar om laat je het niet staan met een scheidingsteken er tussen dan weet je dat het in beide bestanden voor komt en de (wie weet) verschillende prijzen.
voor dat laatste krijg je zo iets:

Code:
)=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(G3;'Q:\Koks Special Products\Service\Fleetmanagement Marco Hoogland\Contracten service\Onderdelenlijst (niet verwijderen)\[onderdelenlijst.xlsx]Special Products'!$A:$D;4;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(G3;'Q:\Koks Special Products\Service\Fleetmanagement Marco Hoogland\Contracten service\Onderdelenlijst (niet verwijderen)\[onderdelenlijst.xlsx]Special Products'!$A:$D;4;ONWAAR))&ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(G3;'Q:\Koks Special Products\Service\Fleetmanagement Marco Hoogland\Contracten service\Onderdelenlijst (niet verwijderen)\[onderdelenlijst.xlsx]Ridderkerk'!$A:$D;4;ONWAAR));"";" Rkerk "&VERT.ZOEKEN(G3;'Q:\Koks Special Products\Service\Fleetmanagement Marco Hoogland\Contracten service\Onderdelenlijst (niet verwijderen)\[onderdelenlijst.xlsx]Ridderkerk'!$A:$D;4;ONWAAR)

wat ook een mogelijkheid is om van de 2 waardes die je krijgt de grootse of de kleinste te nemen.

groet sylvester

ps ik maak voor zo iets liever een formuletje in VBA

Heren bedankt maar we lossen het op door de dubbele bestanden te verwijderen.
Veel werk maar de tijd dringt....

Bedankt in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan