Hallo allemaal,
Mijn huidig systeem is ongeveer 4 jaar oud, maar het heeft nooit goed/stabiel gewerkt dus ik wil al een tijdje een nieuwe PC kopen.
Nu hoorde is laatst dat er een nieuwe chipset uit is, de X79 (Socket 2011) en ik dacht dat dit het juiste moment is om een nieuwe in elkaar te zetten.
Nu is mijn vraag of dit nieuwe platform het waard is, gezien Tweakers BBG nog steeds voor de Z68 gaat.
Hier is dat systeem, van 1 januari 2012:
CPU: Intel Core i5 2500K
CPU-Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Motherboard: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Memory: Corsair Vengeance 8GB (DDR3-1600 CL9 9-9-24)
HDD: Samsung 830 128GB SSD + Seagate Barracuda 1TB
GPU: (2x) Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Case: Corsair Carbide 500R Black
PSU: XFX ProSeries 750W XXX Edition
Optical Drive: Sony Optiarc AD-7280S
Als ik zo'n X79 systeem zou bouwen, zou het in ieder geval een Asus P9 moederboord hebben met een Intel Core i7 3930K.
Dit is een stuk duurder, maar als het ook een stuk sneller is wil ik het wel hebben :d
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Hyunato
P.S. Dit systeem heeft als doel om badass te zijn, nu, maar ook nog voor de komende jaren. Niet puur alleen gaming, maar gewoon overall.
Mijn huidig systeem is ongeveer 4 jaar oud, maar het heeft nooit goed/stabiel gewerkt dus ik wil al een tijdje een nieuwe PC kopen.
Nu hoorde is laatst dat er een nieuwe chipset uit is, de X79 (Socket 2011) en ik dacht dat dit het juiste moment is om een nieuwe in elkaar te zetten.
Nu is mijn vraag of dit nieuwe platform het waard is, gezien Tweakers BBG nog steeds voor de Z68 gaat.
Hier is dat systeem, van 1 januari 2012:
CPU: Intel Core i5 2500K
CPU-Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Motherboard: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Memory: Corsair Vengeance 8GB (DDR3-1600 CL9 9-9-24)
HDD: Samsung 830 128GB SSD + Seagate Barracuda 1TB
GPU: (2x) Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Case: Corsair Carbide 500R Black
PSU: XFX ProSeries 750W XXX Edition
Optical Drive: Sony Optiarc AD-7280S
Als ik zo'n X79 systeem zou bouwen, zou het in ieder geval een Asus P9 moederboord hebben met een Intel Core i7 3930K.
Dit is een stuk duurder, maar als het ook een stuk sneller is wil ik het wel hebben :d
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Hyunato
P.S. Dit systeem heeft als doel om badass te zijn, nu, maar ook nog voor de komende jaren. Niet puur alleen gaming, maar gewoon overall.