Game PC €2000 - Is X79 het waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hyunato

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo allemaal,

Mijn huidig systeem is ongeveer 4 jaar oud, maar het heeft nooit goed/stabiel gewerkt dus ik wil al een tijdje een nieuwe PC kopen.
Nu hoorde is laatst dat er een nieuwe chipset uit is, de X79 (Socket 2011) en ik dacht dat dit het juiste moment is om een nieuwe in elkaar te zetten.

Nu is mijn vraag of dit nieuwe platform het waard is, gezien Tweakers BBG nog steeds voor de Z68 gaat.
Hier is dat systeem, van 1 januari 2012:

CPU: Intel Core i5 2500K
CPU-Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B
Motherboard: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Memory: Corsair Vengeance 8GB (DDR3-1600 CL9 9-9-24)
HDD: Samsung 830 128GB SSD + Seagate Barracuda 1TB
GPU: (2x) Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Case: Corsair Carbide 500R Black
PSU: XFX ProSeries 750W XXX Edition
Optical Drive: Sony Optiarc AD-7280S

Als ik zo'n X79 systeem zou bouwen, zou het in ieder geval een Asus P9 moederboord hebben met een Intel Core i7 3930K.
Dit is een stuk duurder, maar als het ook een stuk sneller is wil ik het wel hebben :d

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Hyunato

P.S. Dit systeem heeft als doel om badass te zijn, nu, maar ook nog voor de komende jaren. Niet puur alleen gaming, maar gewoon overall.

2011 platform is net als het huidige 1366 platform gebaseerd op opgewaardeerde server platformen.

Kort door de bocht, ik denk dat deze pagina alles zegt:

http://www.tomshardware.com/reviews/core-i7-3930k-3820-test-benchmark,3090-14.html

Gemiddeld 15% sneller dan een 2600k, 2,5x zo duur. Gebruik je geen hyperthreading (zoals spelletjes): 20% sneller dan de bovengenoemde i5, 3,5x zo duur.

Neem een i5 en een 2x 7950 ipv een x79 systeem dan heb je voor bijna alle doeleinden een veel sneller systeem voor hetzelfde geld. Maar dat is mijn mening natuurlijk

Ram valt wat tegen... ik heb 16gb kweet niet waar het goed voor is maar programma's als Sony Vegas of Photoshop draaien smoother.

Iets wat het meer badass maakt ;)

tqxr67.jpg
1x

v5la0y.jpg
3x

:)

Ram valt wat tegen... ik heb 16gb kweet niet waar het goed voor is maar programma's als Sony Vegas of Photoshop draaien smoother.

Iets wat het meer badass maakt ;)

tqxr67.jpg
1x

v5la0y.jpg
3x

:)

Ik denk dat je mijn topic niet helemaal gelezen hebt :P
Dat systeem is namelijk het Tweakers systeem, ik vroeg of het X79 platform het extra geld waard was.

wampier zei:
2011 platform is net als het huidige 1366 platform gebaseerd op opgewaardeerde server platformen.

Kort door de bocht, ik denk dat deze pagina alles zegt:

http://www.tomshardware.com/reviews/...k,3090-14.html

Gemiddeld 15% sneller dan een 2600k, 2,5x zo duur. Gebruik je geen hyperthreading (zoals spelletjes): 20% sneller dan de bovengenoemde i5, 3,5x zo duur.

Neem een i5 en een 2x 7950 ipv een x79 systeem dan heb je voor bijna alle doeleinden een veel sneller systeem voor hetzelfde geld. Maar dat is mijn mening natuurlijk

Bedankt voor je reactie, dat is erg interessant. Ik ben benieuwd of andere gebruikers dezelfde mening hebben.
Is die 2600K of 2500K net zo gemakkelijk om over te klokken dan? Ik heb begrepen dat die 3930K met de bijgeleverde Asus software overgeklokt kan worden tot een stabiele 3.2 > 4.4Ghz.
Als dat niet het geval is bij de 2500/2600K is het uiteindelijke verschil misschien toch iets groter.

kijk ook even naar de nieuwe generatie videokaarten de HD7950 en HD7970 volgens mij zullen die voor jou systeem perfect zijn
kosten rond de 400 en 500 euro

De X79 chipset van Intel lijkt me nog wat te hoog gegrepen, zo zijn de betaalbare processors niet goed leverbaar en bieden deze te weinig voordelen t.o.v. een S1155 processor

Ik zou voor zoiets gaan:http://azerty.nl/winkelmandje/winke...435818]=1&product[452185]=1&product[448677]=1

Ik weet niet of 2 keer 7970 kan of gewoon geldverspilling/overkill is maar hopelijk weten de andere forum leden dit wel...

Veel succes met de aankoop van je computer

Laatst bewerkt:
die voeding is te zwak voor 2 x HD7970 dan heb je all snel een 850watts voeding nodig
en neem 2 HDD's van het zelfde merk en zet deze in RAID 1

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle hulp. Ik moet sowieso nog even door sparen, en in de tussentijd wacht ik af wat Tweakers gaat doen :)
Ik denk dat ik uiteindelijk voor de 1155 ga, en dan het extra geld in een tweede videokaart stop. 2x 7950 zou inderdaad veri veri nice zijn :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan