Dlookup probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

klablabla

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Hallo,

Ik ben al een paar weken aan het stoeien met Dlookup maar krijg het maar niet aan de praat.
De volgende Dlookupstring gebruik ik

adres1 = DLookup("[adres1]", "[vastelijst]", _
"[bedrijfsnaam]='" & [bedrijfsnaam] & "'")

Deze string werkt met getallen maar niet met text.

Wat de bedoeling is dat ik de bedrijfsnaam invoer en dat gelijk adres en diverse informatie naarvoren komt.

Zet ik in de bedrijfsnaam een nummer ipv naam werkt het. grrrr

Alvast bedankt.

adres1 = DLookup("[adres1]", "[vastelijst]", "[bedrijfsnaam]='" & [bedrijfsnaam] & "'")

Deze string werkt met getallen maar niet met text.

De DLookupcode zoals je die nu hebt gemaakt is geschikt voor tekst, en niet voor getallen. Dan zou hij er zo uit moeten zien:
Code:
adres1 = DLookup("[adres1]", "[vastelijst]", "[bedrijfsnaam]=" & [bedrijfsnaam])
Overigens maak je niet helemaal goed duidelijk in je formule waar je de bedrijfsnaam vandaan haalt, maar ik neem aan dat je dat veld in je query hebt zitten.

Als ik toevoeg waar het vandaan komt. Werkt het nog steeds niet.
In mijn form blijft hij zeggen. Dit is voor getallen.
In de combobox staan de bedrijfsnamen.

Zie je de bedrijfsnamen, of is dat ook het opgeslagen gegeven? In een keuzelijst sla je doorgaans de ID waarden op, en niet de omschrijvingsvelden. Als je een ID waarde opslaat, en de bedrijfsnaam in de keuzelijst ziet, is de eerste kolom vermoedelijk verborgen (breedte 0 cm) en staat de Afhankelijke kolom op 1. In dat geval moet je het BedrijfsID opzoeken, en niet Adres1.

Ik denk niet dat, dat het probleem is.
Want ik heb om te proberen 1 bedrijfsnaam in een getal veranderd. Dan vult hij alles netjes in.
Ga ik weer naar een bedrijf die een naam heeft (zoals het hoort) werkt het niet meer.
(dit zonder de dlookup aan te passen)

Maak een voorbeeldje, dan zijn we een stuk sneller klaar...

Ik ben er achter. De tabel die ingevuld wordt stond nog op numeriek ipv text.
Hoe simpel kan het zijn...

Zet je de vraag dan nog op Opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan