• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op zoek naar een formule waar ik een bedrag of bedragen kan terugvinden in 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elouadlhay

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een sheet met een aantal kolommen. De sheet is opgebouwd uit;

Het verschil tussen Kolom A en Kolom C = Kolom E.

Nu ben ik opzoek naar een formule waar ik precies dezelfde bedragen kan vinden die zowel in kolom A en kolom E voorkomen.

Zie voorbeeld sheet aub.

Ik wil ook dat formule blijft werken als de bedragen in Kolom A en Kolom C worden aangepast.

Alvast bedankt! Bekijk bijlage Bedragen zoeken.xlsx

Wie het weet mag het zeggen waarom deze formule wel werkt met afronden van kolom E

Bijlagen

Ik heb het met een countif aangepakt, zie bijlage.
@ popipipo: ik was ook aan het zoeken naar minieme verschillen in die getallen, en had de decimalen opgehoogd maar niets gevonden.

Bijlagen

Ik had ook aan countif gedacht maar als er dan meerdere getallen met elkaar overeen komen zie je niet welke bij elkaar horen.

Ik heb het met een countif aangepakt, zie bijlage.
@ popipipo: ik was ook aan het zoeken naar minieme verschillen in die getallen, en had de decimalen opgehoogd maar niets gevonden.

Hallo,

Bedankt! Hij werkt alleen als ik de bedragen aan pas, dan doet de formule het niet meer. Nu heb ik een aantal vragen (Hoop dat ik niet lastig ben).

- Hoe kan ik zo een formule realiseren via excel en kan ik de bedragen op een of andere manier aanpassen zodat de sheet nog wel werkt?

- Is dit ook mogelijk om 3 of 4 bedragen te zoeken die terugkomen in de sheet?

Dit is namelijk een overzicht van klanten waarbij wij incasseren, maar niet alle incasso's lukken altijd. In dit geval zijn het 2 klanten waarbij ik dan de bedragen moet vinden om welke het gaat. Dus we bieden een incasso aan van een bedrag van bijvoorbeeld €100 en de volgende week zien we €80 bijgeschreven. Dus ik moet dan uitzoeken welke klanten niet zijn meegenomen.

Als je nog tips hebt hoe ik dit beter kan realiseren dan hoor ik dat graag.

Hoe zou ik bijvoorbeeld het verschil van beide bedragen kunnen linken met een formule waarvan de uitkomst al bekend is, maar de getallen (cellen) voor de = teken niet bekend zijn?

Het is een hele uitdaging, maar als iemand mij hiermee kan helpen, dan hoor ik dat heel graag.

Bedankt

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat excel 2010 een extra parameter heeft die tot de genoemde onjuistheden leidt. Dat is nu aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan