• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Btw uit een bedrag halen in éénzelfde cel via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

agrashh

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Ik moest een nieuwe topic starten van spaarie dus hier ben ik :)

Ik ben bezig met een factuur op te stellen en ik zou graag in een cel een bedrag intypen waarna die cel automatisch de btw eruit haalt.

De formule om btw van iets af te trekken= bedrag x 100 /121
Ik typ dus bv '500' in die cel waarna die cel automatisch verandert naar '413,22'

Geen idee hoe VBA in elkaar zit, maar ik heb een testversie geupload en het zou voor cel f26 zijn of is het beter dan ik mijn "echte" factuur upload?

Bijlagen

Zet onderstaande in de bladmodule van je bestand.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$F$26" Then
        Application.EnableEvents = False
        aTarget.Value = Target.Value / 1.21
    End If
    Application.EnableEvents = True
End Sub

Hmm, het werkt precies niet tenzij ik iets verkeerds heb gedaan:

k9f3av.jpg

Wat ik wel erbij heb vergeten te vermelden is dat het voor de cellen f25 tem f49 van toepassing zou zijn.

Code:
    If Not Intersect(Target, Range("F25:F49")) Is Nothing Then
        Target.Value = Target.Value / 1.21
    End If
End Sub

Bedankt voor de snelle hulp, die laatste heeft het gedaan.
Moest merksem geen 100 km van mijn huis zijn, ging ik wel eens een broodje bij je halen :thumb:

Oei, ik heb te vroeg victorie gekraait.

Daarstraks maakte ik nog eens een nepfactuur en alles werkte naar behoren, maar toen ik daarna de bedragen delete kreeg ik een soort van foutmelding en in de programmacode stond "Target.Value = Target.Value / 1.21" in geel aangeduid. Ik heb dan de hele boel nog eens gecopy/paste, maar nu werkt die niet meer

Draai eerst eens deze
Code:
Sub reset()
End Sub
En vervang dan de andere code door deze
Code:
    If Target.Count > 1 Then Exit Sub
    If Not Intersect(Target, Range("F25:F49")) Is Nothing Then
        Target.Value = Target.Value / 1.21
    End If
End Sub

Wat bedoelde u met "Draai eerst eens deze".
Ik heb de eerste code gekopieerd in de programmacode, opgeslaan, naar excel gegaan, terug naar de programmacode en daarna de 2de code gekopieerd en daarna ook opgeslaan, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Ik heb ook al 2 maal deze foutmelding gekregen. Mag ik die macro beveiliging op "laag" zetten?
33njnzc.jpg

Zet je cursor ergens in de resetcode en druk op F5. Je zal niets zien gebeuren, maar probeer daarna eens terug cijfers in te brengen op je factuur.
Als je enkel betrouwbare bestanden met macro's gebruikt mag je de macrobeveiliging op laag zetten, anders opgelet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan