PC samenstellen, kan dit goedkoper?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessyquest

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Hallo allemaal!

Ik wil graag via Azerty een pc samenstellen en laten bouwen om eens fatsoenlijk te kunnen gamen. Ik hoef niet een of ander monster pc te hebben, maar wel een degelijke waar ik de hedendaagse games mee kan spelen. Ik heb me ingelezen in de materie en kom tot het volgende lijstje. Het zou fijn zijn als iemand hier zijn of haar licht over zou kunnen schijnen.

Type Prijs
videokaart Sapphire RADEON HD 6570 60,58
proccesor AMD Black Edition - AMD FX 4100 102,51
moederbord Gigabyte GA-M68MT-S2 41,04
harde schijf Seagate Barracuda (500 GB) 70,36
behuizing HKC S005ND - Microtowermodel 40,81
geheugen Crucial Ballistix Sport (4 GB) 18,5
wifi-kaart TP-Link TL-WN851N 13,03
dvd-speler-schrijver Sony Optiarc AD-7280S - Schijfstation 16,66
montage + windows installeren 95
windows 87
Voeding niet nodig(zit in behuizing, 450 watt)
Monitor Asus 85
Totaal 630

Ik heb hier dus enkele vragen over:
1. Kunnen deze onderdelen allemaal met elkaar gaan (ik heb mn best gedaan om dat zo goed mogelijk uit te zoeken...maar toch)
2. Is de wifi-kaart van een beetje goede kwaliteit?
3. Is het installeren van windows een makkie? Misschien dat ik daar ook op kan bezuinigen.
4. In de behuizing zit 450 watt, is dat genoeg?
5. Natuurlijk de belangrijkste vraag, heb ik voor een goede verhouding gekozen tussen de videokaart, moederbord en processor. Of moet ik toch meer geld uitgeven aan een betere videokaart? Het liefst wil ik wel een processor met minimaal 3,4 Ghz.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Johan

waar koop jij windows 87????

en zet je er windows 95 op???? zal snel gaan dan:D

Laatst bewerkt:
HD6570 is geen game videokaart FYI degenlijk gamen gaat hier niet op daarvoor is de videokaart te zwak
wil je degenlijk kunnen gamen dan heb je een HD7750 of GTX550 nodig en die kosten beide rond de 100 euro

HKC is trouwens een zeer slecht merk geen goede airflow en de voeding is ook ondermaats niet eens 80+ gecertificeerd
wat bij een degenlijke pc wel een must is

de pc is meer een Huis tuin en keuken pc (niet slecht bedoelt)

Laatst bewerkt:
Het is windows 7 idd. Maar kunnen iets zeggen over t lijstje of mijn vragen?

Hallo , zelfs je behuizing is niet eens goed voor gaming ... Het is een micro model dus geen goeie koeling en er past geen game kaart in .
Het is handig als je even je budget noteert dan wil ik je wel een samenstelling maken.
En windows 7 kan je idd zelf instaleren dat gaat heel gemakkelijk .

Kun je een goedkope voeding en behuizing (met wel goede airflow) voorstellen die je kunt kopen bij azerty? En heb dan geen extra ventilatie nodig?

Als jij je budget aan mij doorgeeft wil ik dat wel doen hoor :p

Tussen de 600 en 700 Euro (inclusief monitor). Het liefst idd zo goedkoop mogelijk. Alvast hartelijk dank!

Bedankt voor je reactie. Alleen heb ik nog wat vragen.

1. Zit er een wifi-kaart in?
2. Is een processor en videokaart van AMD niet goedkoper?

Voor de rest ben ik het er helemaal mee eens. En misschien dat anderen nog voorstellen hebben?

In deze prijsklasse en voor gaming is amd niet goed nee.
Er zit nu geen wifi kaartje bij maar als je dat erbij doet is het 15 euro meer.
Het is een 1155 socket met een sandu bridge i3 , helemaal perfect voor games en je kan hem later gemakkelijk upgraden .
gaat er iets kapot na je garantie periode dan kan je je hardware heel goedkoop overall vandaan halen omdat er voor de 1155 moederbord veel onderdelen zijn.

Ik had eerst meer gedacht aan een phenom II x4 maar die zijn niet leverbaar , daarom een i3

Toch heb ik een vraagje....Ten eerste is het niet zo dat het verschil tussen AMD en Intel een persoonlijke keuze is. En ik vraag me toch af of er nog iets te bezuinigen valt het op voorgestelde lijstje.

natuurlijk kan je bezuinigen , maar als je dit veranderd gaat dat ten koste van je gaming performance..
Je kan ook een micro atx moederbordje pakken die zijn goedkoper maar wel kleiner.
dus niet veel uitbreidingsmogelijkheden

Toch heb ik een vraagje....Ten eerste is het niet zo dat het verschil tussen AMD en Intel een persoonlijke keuze is. En ik vraag me toch af of er nog iets te bezuinigen valt het op voorgestelde lijstje.
niet als je naar de feiten kijkt er zijn genoeg benchmarks die laten zien dat AMD Bulldozer processors zeer slecht presteren in gaming
de meeste games hebben vooralsnog genoeg aan 2 core's en per core is een I3 veel krachtiger dan een FX bulldozer processor van AMD

er zijn 2 dingen niet leverbaar en om daar nou meer dan 10 dagen op te wachten...
verder is dat scherm gebruikt en niet eens HD ready wat nu toch wel de standaard is voor monitors
klikerdeklik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan