jessyquest
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 feb 2009
Hallo allemaal!
Ik wil graag via Azerty een pc samenstellen en laten bouwen om eens fatsoenlijk te kunnen gamen. Ik hoef niet een of ander monster pc te hebben, maar wel een degelijke waar ik de hedendaagse games mee kan spelen. Ik heb me ingelezen in de materie en kom tot het volgende lijstje. Het zou fijn zijn als iemand hier zijn of haar licht over zou kunnen schijnen.
Type Prijs
videokaart Sapphire RADEON HD 6570 60,58
proccesor AMD Black Edition - AMD FX 4100 102,51
moederbord Gigabyte GA-M68MT-S2 41,04
harde schijf Seagate Barracuda (500 GB) 70,36
behuizing HKC S005ND - Microtowermodel 40,81
geheugen Crucial Ballistix Sport (4 GB) 18,5
wifi-kaart TP-Link TL-WN851N 13,03
dvd-speler-schrijver Sony Optiarc AD-7280S - Schijfstation 16,66
montage + windows installeren 95
windows 87
Voeding niet nodig(zit in behuizing, 450 watt)
Monitor Asus 85
Totaal 630
Ik heb hier dus enkele vragen over:
1. Kunnen deze onderdelen allemaal met elkaar gaan (ik heb mn best gedaan om dat zo goed mogelijk uit te zoeken...maar toch)
2. Is de wifi-kaart van een beetje goede kwaliteit?
3. Is het installeren van windows een makkie? Misschien dat ik daar ook op kan bezuinigen.
4. In de behuizing zit 450 watt, is dat genoeg?
5. Natuurlijk de belangrijkste vraag, heb ik voor een goede verhouding gekozen tussen de videokaart, moederbord en processor. Of moet ik toch meer geld uitgeven aan een betere videokaart? Het liefst wil ik wel een processor met minimaal 3,4 Ghz.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Johan
Ik wil graag via Azerty een pc samenstellen en laten bouwen om eens fatsoenlijk te kunnen gamen. Ik hoef niet een of ander monster pc te hebben, maar wel een degelijke waar ik de hedendaagse games mee kan spelen. Ik heb me ingelezen in de materie en kom tot het volgende lijstje. Het zou fijn zijn als iemand hier zijn of haar licht over zou kunnen schijnen.
Type Prijs
videokaart Sapphire RADEON HD 6570 60,58
proccesor AMD Black Edition - AMD FX 4100 102,51
moederbord Gigabyte GA-M68MT-S2 41,04
harde schijf Seagate Barracuda (500 GB) 70,36
behuizing HKC S005ND - Microtowermodel 40,81
geheugen Crucial Ballistix Sport (4 GB) 18,5
wifi-kaart TP-Link TL-WN851N 13,03
dvd-speler-schrijver Sony Optiarc AD-7280S - Schijfstation 16,66
montage + windows installeren 95
windows 87
Voeding niet nodig(zit in behuizing, 450 watt)
Monitor Asus 85
Totaal 630
Ik heb hier dus enkele vragen over:
1. Kunnen deze onderdelen allemaal met elkaar gaan (ik heb mn best gedaan om dat zo goed mogelijk uit te zoeken...maar toch)
2. Is de wifi-kaart van een beetje goede kwaliteit?
3. Is het installeren van windows een makkie? Misschien dat ik daar ook op kan bezuinigen.
4. In de behuizing zit 450 watt, is dat genoeg?
5. Natuurlijk de belangrijkste vraag, heb ik voor een goede verhouding gekozen tussen de videokaart, moederbord en processor. Of moet ik toch meer geld uitgeven aan een betere videokaart? Het liefst wil ik wel een processor met minimaal 3,4 Ghz.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Johan