Na formateren blijft pc in setup hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldg10

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Ik weet niet hoe ik er om moet zoeken dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb mn harde schijf geformatteerd, wil opnieuw XP erop zetten en dat heb ik als volgt gedaan:

- pc laten opstarten;
- bios in;
- ingesteld dat 1e boot device de cd rom is;
- opnieuw opgestart;
- setup zijn gang laten gaan;
- harde schijf geselecteerd, geformateerd;
- setup zegt "kopieert gegevens, dit kan enkele minuten duren";
- dan reboot 'ie voor het eerst tijdens de installatie maar dan begint ie weer van voor af aan "loading setup", selecteer harde schijf etc etc..

Hier heb ik ook geprobeerd om - zodra die tijdens te setup voor het eerst reboot - de bios in te gaan en 1e boot op HDD gezet, maar ook dan gaat ie alsnog naar de cd rom en begint set up overnieuw..

Voorheen hoorde ik na dit proces een xp logo te krijgen en dan zou ie normaal verder gaan met de installatie, maar nu dus niet meer..

Waarom gebeurt dit en hoe los ik dit op?

Na de reboot selecteer jij dan dat hij van CD/DVD moet opstarten? Niet doen.
Na reboot nergens meer aankomen, gewoon door laten installeren.
Succes!

Na de reboot selecteer jij dan dat hij van CD/DVD moet opstarten? Niet doen.
Na reboot nergens meer aankomen, gewoon door laten installeren.
Succes!

Ik heb beide uitgeprobeerd (begon trouwens altijd eerst in de bios, opstarten van cd, windows XP cd erin en reboot) Start ie direct op vanaf de cd rom.

1. Nadat setup van start gaat, nergens meer aankomen en 2. Na de 1e reboot in de bios gezegd dat vanaf dat moment vanaf de HD moet worden opgestart, de HD waar net XP op is gezet.

Bij beide methoden gaat ie maar niet verder in de setup.. Wat nu?

Lees de link maar.
Daat staat alles in.
Incl. de te gebruiken progjes.

Als ik de website goed heb gelezen, correct me if i'm wrong, kan het dus betekenen dat mijn voorheen goed werkende XP cd (heb vaker een format met deze cd gedaan) nu niet meer werkt waardoor de setup niet verder gaat omdat er een of andere update ontbreekt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de goede orde:

De link gaat over het installeren op een sata-schijf!
Hiervoor heb je op XP de Raiddrivers nodig, als je de schijf geformateerd hebt en opnieuw wilt installeren.

Allereerst moet je dan wel weten of het inderdaad een Sata-hd betreft.

Als je aangeeft dat je met deze installatiedvd eerder hebt geïnstalleerd, maar was dat ook op deze pc/laptop?

Met de installatiecd is dus helemaal niks mis in zo'n geval.
Het is alleen de configuratie van een pc die vereist dat er tijdens de installatie met F6 Raiddrivers worden geïnstalleerd.
Niks geen update, maar een kwestie van benodigde drivers die NIET op de installatieschijf van XP staan.

Dus nogmaals, heb je op DEZE pc met dezelfde installatieschijf eerder geïnstalleerd na een format?

Laatst bewerkt:
Wellicht had ik dat moeten aangeven, ik heb inderdaad op een en dezelfde pc met een en dezelfde cd rom van XP op een en dezelfde harde schijf, zonder problemen, vaker Xp opnieuw geinstalleerd. Verandert dit de zaak?

Laatst bewerkt door een moderator:
Een repair of een nieuwe installatie na een harde format?

Dus echt een originele installatiecd van XP en geen cd die bij sommige pc's bijgeleverd wordt, maar waarmee echter geen geheel nieuwe installatie na format uitgevoerd kan worden. Geen schijf die een verborgen partitie aansprekt voor een nieuwe installatie ( die je met je format verwijderd zou kunnen hebben)?

Wat was de reden voor de nieuwe installatie?
Bij bijv. een kapotte schijf kan ook een nieuwe installtie niet helpen.

Laatst bewerkt:
Maar wat voor installtiecd gebruik je? Originele XP?

Waarom nieuwe installatie?

Welke pc ( merk/type/etc)?

Laatst bewerkt:
Ik heb een originele XP cd, SP 1 volgens mij. Die update ik na installatie tot en met SP 3. Alles legaal, met keycode, noem het maar op.
Heb toendertijd geformateerd (pc staat ondertussen 2 a 3 weken niets te doen door dit gedoe) omdat mijn pc enorm traag werd door alle rommel die er in de loop der tijd op is komen te staan. Dus vandaar dat ik dacht, alles eraf en XP er opnieuw op.

Weet niet precies wat voor pc het is, videokaart is 8800 GTX.. Wat wil je weten van de pc?

Sata of ide harde schijf?

Sata ingesteld in BIOS (achi ingesteld)

Laatst bewerkt:
Sata of ide harde schijf?

Sata ingesteld in BIOS (achi ingesteld)

Het is een maxtor160 Gb, en dus voor zover ik weet, SATA. Waar in de bios kan ik achi instellen?

Nog 1 punt, in de bios heb je een lijst van sata 1 t/m 4

Sata 1 (waar mn HDD zou moeten staan) zegt: Not detected
Sata 2: TSSTCorp CDDVDW SH (neem aan mn cdrom speler..)

Zit hier misschien het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan