Windows installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

xLioness

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2011
Ik krijg een melding met: "Het bestand of de map \$Recycle.Bin is beschadigd en onleesbaar. voer het hulpprogramma CHKDSK uit.", en daarna kan ik niet verder. kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen?

dit is de lange versie van het verhaal:
mijn computer was gecrashed en ging naar systeemherstel bij het opstarten, daar ging ie zelfs na 8 uur niets mee vooruit. ik zette windows terug naar de fabrieksinstellingen maar er miste iets dat nodig was om windows op te starten. dus ik gebruik een cd om windows op te starten, en ik ging maar naar windows installeren. dat deed ie niet (kreeg foutmelding, weet niet welke) en ik zag dat sommige delen van de schijf nogal vol zaten. ik wou die legen, kijken of dat hielp, en ik begon bij de schijf met iets van RECOVERY ofzo in de naam, daarbij klikte ik op 'verwijderen' waarna ik op 'nieuw' wou klikken in de hoop om het opnieuw aan te maken. maar de schijf is weg en ik kan nergens op nieuw klikken, het blijft onklikbaar....

nu krijg ik dus die foutmelding... en ja, soms ben ik heel erg dom bezig :o

CHKDSK is een programma om je schijf op fouten te controleren. je kan proberen dit uit te voeren.
in de opdrachtpromp "chkdsk" typen en drukken op enter
waarschijnlijk zegt het dat de schijf bezet is en dat het opnieuw moet opstarten
laat t opnieuw opstarten en dan gaat het controleren op fouten.

dit zou je probleem moeten oplossen

maar mijn computer heeft nu geen windows erop zegmaar, niet werkend.
hoe kan ik de opdrachtpromp vinden?

als je de windows cd in je computer steeks, vervolgens boot zou er in het hoofdmenu een optie moeten staan om windows te repareren
als je daarop klikt kom je ook in een opdrachtpomp terecht.

dit weet ik overgens niet zeker

dit is wat ik allemaal zie staan, na het opnieuw opstarten gebeurt er niets
het dikgedrukte is wat er al aan het begin staat, het schuine is de tekst die ik er bij heb gezet

Microsoft windows [Versie 6.1.7600]

X:\Sources>
chkdsk
Het type bestandsysteem is NTFS
Het volume is in gebruik door een ander proces. Chkdsk
rapporteert mogelijk fouten ook als er geen beschadiging is
Volumenaam is Boot.

Waarschuwing. Parameter F niet opgegeven
CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezen modus.

---

daarna gaat hij 3 stappen langs: Bestanden controleren, Indices controleren en CHKDSK controleert de security descriptors
en dan zegt hij dat er geen problemen vastgesteld zijn

staat er iets belangrijk op je computer?

zo niet dan zou ik windows opnieuw installeren en kiezen voor formateren (en niet de snel optie)
mocht dit het probleem ook niet oplossen dan weet ik het ook niet meer

Lijkt mij dat je, ipv. 'kaal' chkdsk moet doen:
chkdsk c: /f

[Indien nodig, als Windows niet op c: is geïnstalleerd, dan c: vervangen door de schijfletter waar Windows wél op geïnstalleerd is.]

Succes,

Tijs.

Lijkt mij dat je, ipv. 'kaal' chkdsk moet doen:
chkdsk c: /f

[Indien nodig, als Windows niet op c: is geïnstalleerd, dan c: vervangen door de schijfletter waar Windows wél op geïnstalleerd is.]

Succes,

Tijs.

maar windows is nog niet geïnstalleerd volgens mij, niet werkend in ieder geval

ik krijg altijd een melding "bootmgr ontbreekt" en kan dan niet opstarten

a. Het verwijderen van de Recovery partitie is 'niet slim', omdat dat de partitie is waarmee de pc terug gezet kan worden naar fabrieksinstellingen. Daar is nu niets meer aan te doen, lijkt me.
b. Doe die reparatie van de C: schijf, zoals ik die aangaf in mijn vorige posting. Probeer daarna nog eens opnieuw te installeren, en dan op de C: schijf. Als het goed is bestaat de C: schijf nog gewoon...
Kijk welke foutmelding ontstaat (áls dat gebeurt; liefst lukt het gewoon na de reparatie-actie van chkdsk).

Tijs.

Als ik je verhaal goed begrepen heb heb je de Recovery partitie verwijderd, dus die krijg je niet meer terug.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan