WLAN driver werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshoon

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

Mijn broer is in het bezit van een Packard Bell Dot s2 netbook, alleen kreeg hij hier problemen mee.
Hij was gewoon aan het browsen op het internet, en plots liep de netbook vast.
Hij heeft hem toen uitgedrukt, maar Windows leek nog steeds problemen te geven, toen heeft hij een recovery gedaan met de software van Packard Bell.
Na deze recovery werkte zijn user wachtwoord niet meer, dus kon hij niet meer in Windows komen.
Vervolgens heeft hij mij gevraagd om hem te repareren.

Ik heb hem toen geformatteerd, en Windows opnieuw geïnstalleerd.
Echter was hij enorm traag, en het leek op problemen met de harde schijf, na een chkdsk heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd, en alles lijkt nu perfect te lopen.
Helaas loop ik nu tegen een ander probleem aan.

De WiFi van de netbook werkt niet, de WLAN drivers van de Packard Bell site lijken niks uit te halen, en ik krijg zelfs bij een driver de melding dat de WLAN adapter niet gevonden wordt.
Ook in apparaatbeheer wordt geen WLAN adapter herkent.
Ik heb inmiddels al verschillende drivers geprobeerd, en niets lijkt te werken.

Ik ben nu een beetje ten einde raad, want Windows wil de WLAN Adapter maar niet herkennen, en de drivers werken maar niet.
Heeft iemand enige suggesties voor mij?

Alvast bedankt!

Dient de WLAN bij dit netbook niet aangezet te worden via toetsencombinatie ( FN + F?) danwel knop?

Alle drivers (chipset, bleutooth) er ook op?

Heb je image teruggezet of zelf met een installatiedvd het zelfde os geïnstalleerd?

Dient de WLAN bij dit netbook niet aangezet te worden via toetsencombinatie ( FN + F?) danwel knop?

Alle drivers (chipset, bleutooth) er ook op?

Heb je image teruggezet of zelf met een installatiedvd het zelfde os geïnstalleerd?

Bedankt voor je antwoord :)

Er is inderdaad een FN toets daarvoor aanwezig, maar die lijkt ook niets uit te halen.
Ik heb nog niet specifiek de chipset en bluetooth drivers geïnstalleerd, zou dit kunnen werken dan? want dan ga ik dit zodadelijk ook nog even proberen.

Ik heb tevens zelf Windows 7 op de netbook geïnstalleerd, helemaal schoon.
Ik had de WLAN eerder wel werkend bij de vorige (trage) installatie, maar dat ging ook met moeite, maar uiteindelijk zag ik hem in apparaatbeheer staan, maar dit is nu niet het geval.

Laatst bewerkt:
Win7 herkend veel, maar niet voor niets zet je producent alle drivers voor je os op de site.

Kijk eens in apparatenbeheer wat je nog meer mist (geel uitroepteken).

Hoi,
Als je naar de Drivers pagina gaat, kun je een soort programma downloaden, die aangeeft van welk fabrikant je de wlan driver moet downloaden.
Want er zijn 3 soorten WLAN drivers toch??

Win7 herkend veel, maar niet voor niets zet je producent alle drivers voor je os op de site.

Kijk eens in apparatenbeheer wat je nog meer mist (geel uitroepteken).

Helaas halen de chipset drivers ook niets uit, en de bluetooth driver zegt dat hij geen bluetooth apparaat kan vinden terwijl die er wel moet zijn.
In apparaatbeheer zijn helaas geen gele uitroeptekens te zien, daar had ik ook al naar gekeken.

Heb je image teruggezet of met installatiedvd geïnstalleerd.
In geval het laatste wel een voor dit netbook geschikt os?

Heb je er geen cd met drivers bij?

Nee helaas zaten die er niet bij.
Ik probeer nu overigens nog met Driver Genius een aantal drivers te installeren, daar is hij nu nog mee bezig, dus we gaan zien hoe dat afloopt.

Hoi,
Als je naar de Drivers pagina gaat, kun je een soort programma downloaden, die aangeeft van welk fabrikant je de wlan driver moet downloaden.
Want er zijn 3 soorten WLAN drivers toch??

Zoals ik al zei, (en niet op werd gereageerd!!)
Zijn er bij jou 3 soorten WLAN drivers????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan