Internet dat weg valt voor een seconde

Status
Niet open voor verdere reacties.

debunny

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Hallo,

Ik zit al een paar weken met een probleem. Vaak, om de minuut ongeveer valt mijn internet weg voor een seconde. Als ik aan het surfen (of dingen download) ben, merk ik daar niet zo heel veel van weinig van en het meeste gaat wel prima, maar bijvoorbeeld msn valt steeds uit en moet opnieuw opstarten. Daarnaast ook bij een spel dat ik veel speel, werkt de chatfunctie vaak niet. Dan krijg ik niet wat de ander tegen mij zegt een hele tijd niet, en dan spontaan alles in een keer. Daarnaast kan ik ook vaak niet starten vanuit de lobby en crasht het spel ook veel tijdens de opstartprocedure. Verder werken online functies vaak moeilijk. Online producten kopen werkt moeizaam en streamen loopt ook vast. Ik zie niet aangegeven met een symbooltje dat het internet weg is, dus op een gegeven moment vroeg ik mij af of het daadwerkelijk het internet is. Met behulp van opdrachtprompt en het pingen naar google, kwam ik er achter dat ik om de 50 responses een time out heb.

Ik heb in ieder geval een modem en ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik zag geen subforum staan met modem dus plaats het maar hier. Als ik deze herstart, werkt het weer eventjes. Echter, des te meer ik dat doe, des te korter het werkt en des te langer het duurt voordat de modem is geherstart.

Ik heb (logischerwijs) verscheidene keren contact gezocht met mijn provider, tele2. Allereerst werd mij verteld dat het probleem waarschijnlijk aan de lengte van de kabel lag. Vanaf de muur was er een 5 meter kabel naar de modem en vanaf de modem zo'n 1.5 meter naar de computer. Mij werd verteld dat het waarschijnlijk zo was dat het kwam doordat de kabel van de muur naar de modem te lang was. Deze mocht niet langer zijn dan 1.5 meter.

Aldus een nieuwe aangeschaft (ook omdat tele2 zei dat, indien dit niet deze lengte had, de rekening voor mij was als ze een monteur langs zouden sturen) maar het hielp helemaal niks. Vervolgens is er een monteur langsgekomen die heel slecht was. Hij sprak amper nederlands en had totaal geen tijd om het op te lossen want zijn auto was niet goed geparkeerd en hij wou weer weg voordat er een politieagent langs kwam. Kort mijn verhaal verteld en hij maakte gelijk de contactdoos open want het was iets met het draad (volgens de monteur was daar geen twijfel over mogelijk). Hij zei dat er een kortsluiting was en verving iets terwijl ik bezig was met de rekening op te stellen en in te vullen, want daar was geen tijd voor. Nog binnen geen 5 minuten was hij weer weg en was dus niet getest. Vervolgens was het probleem nog precies hetzelfde.

Weer gebeld naar tele2 (boos) en uitgelegd dat als ze niet een monteur langs zouden sturen die zijn werk fatsoenlijk deed, ik direct zou overstappen. Vervolgens is er weer een monteur langsgekomen en deze vertelde dat het standaard procedure was direct de modem te vervangen. Hij gaf ook toe dat de voorgaande monteur erg slecht bezig was geweest en verving de modem. Vervolgens vertelde hij mij dat, als dit probleem nog steeds was, er iemand langs zou komen om de bekabeling buiten te checken.

Goed, vervolgens zelfde probleem. Gebeld (alweer) naar tele2 en de volgende dag kwam er iemand langs die buiten zou checken. Bleek dat ook hierin geen probleem was te vinden en het probleem aldus ergens bij mij lag.

Oftewel: ik heb geen flauw idee wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen. Ik weet niet bijzonder veel van het hardware-matige gedeelte of netwerken (miss net ietsje meer dan de gemiddelde pc-gebruiker) en ik kan het niet echt zelf oplossen. Mocht iemand enig idee hebben wat het probleem kan zijn: ik ben je ontzettend dankbaar. Leg het wel in lekentaal uit, anders is de kans groot dat ik het niet snap.

Bij voorbaat dank =D

extra details: Ik zit aan de LAN-kabel, modem type CT6373

Laatst bewerkt:
Het is nogal wat he. Teleurstelling alom. :o Nou ik kan wel een hele hoop gaan typen, maar hieronder is uitleg. Als je nu eens iemand erbij haalt die van de hoed en de rand weet dan zal dit moeten lukken.

Ik weet niet wat je hebt XP, Vista of windows 7, maar ze staan er allemaal op. Zelfs met uitgebreide tekeningen hoe het moet. ;)

Lees alles eerst eens rustig door.

Klik en succes ermee.

En hier nog meer handleiding handig die kun je opslaan. klik

Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor je bericht. Ik heb windows 7. Maar ik snap niet helemaal wat ik met deze handleidingen moet. Het is geen trouble shooting, simpelweg een uitleg hoe je instelt dat je internet hebt en dat heb ik. Het is allemaal in orde, heb juist ip-adres etc.

Ja dat begrijp ik. Windows 7 heeft zelf een oplossing in huis om het een en ander te testen. Klik links onder en type daar netwerk daar krijg je allerlei acties te zien die je kunt doorlopen. o.a. netwerk en verbindinsproblemen detecteren. Het kan zijn dat je dit als administrator moet doorlopen. Het ligt dan kennelijk toch niet aan tele 2.

Ik heb dat zojuist gedaan en er staat dat het probleem hier niet mee kan worden verholpen. meh =(

Nou dan stel ik voor om een harde reset uit te voeren. En hieronder in de handleiding kun je dat vinden. Achterin zit ergens een klein knopje. Pak een paperclip of een tanden stoker even door midden breken, klein beetje vlak maken. De download duurt even. In die handleiding staat nog heel veel meer. Nu hoop ik dat dit het oplost anders toch een keer een (goede) monteur:o laten komen daar betaal je ook voor.

Klik hier.

Wel, volgens tele2 ligt het probleem bij mij en niet bij hen. Een zo'n medewerker vertelde bijvoorbeeld dat hij het probleem ook ooit had gehad, maar dat werd veroorzaakt door zijn virusscanner. Toen hij deze verwijderde, was het probleem opgelost.

Nu weet ik niet in hoeverre ik het moet geloven, maar goed, die harde reset: ik neem aan dat datzelfde gebeurde toen er een nieuwe modem werd geplaatst. Dan zou dat toch ook hebben moeten gebeuren? Ik zal het eens proberen.

Oh wat ik ook nog wou vermelden: toen ik torrets ging downloaden, merkte ik dat ik meer time outs kreeg tijdens het pingen naar google. Miss is dit relevant?

Laatst bewerkt:
Ai, een harde reset brengt het modem terug naar fabrieksinstellingen, dan gaat het zeker NIET meer werken! Tele2 gebruikt afwijkende instellingen! Bij een harde reset moet je zelf even in het modem (te bereiken via internet explorer) de volgende instellingen wijzigen: Encapsulation = 1483 Bridged LLC, VPI = 0, VCI = 35 (bij een harde reset gaat hij meestal terug naar:Encapsulation = PPPoA VCMux, VPI = 8, VCI = 48)

Dus als je nog niet gereset hebt, doe het dan niet, je hebt verbinding dus de modeminstellingen zijn goed. Het probleem lijkt eerder in je netwerkkaart of de (Windows)instellingen daarvan te zitten.

Internet explorer? Pardon? geen internet explorer promoten he :P Maar goed, bedankt! Ik had het nog net niet gedaan. Ik probeerde het 5 minuten geleden, maar wat ik dacht de resetknop te wezen, bleek het niet te zijn.

Wat ik in ieder geval wil doen is een laptop of iets regelen. Deze ook aansluiten met de LANkabel en dan kijken of hetzelfde probleem is. Dan weet ik in ieder geval of het de modem is of mijn computer.

Maar goed, dat kan misschien even duren (met iedereen die op vakantie is). Is er iets wat ik kan doen zodat ik kan checken of het aan de netwerkkaart ligt of instellingen?

Laatst bewerkt:
Ai, een harde reset brengt het modem terug naar fabrieksinstellingen, dan gaat het zeker NIET meer werken! Tele2 gebruikt afwijkende instellingen! Bij een harde reset moet je zelf even in het modem (te bereiken via internet explorer) de volgende instellingen wijzigen: Encapsulation = 1483 Bridged LLC, VPI = 0, VCI = 35 (bij een harde reset gaat hij meestal terug naar:Encapsulation = PPPoA VCMux, VPI = 8, VCI = 48)

Dus als je nog niet gereset hebt, doe het dan niet, je hebt verbinding dus de modeminstellingen zijn goed. Het probleem lijkt eerder in je netwerkkaart of de (Windows)instellingen daarvan te zitten.

Dit is onjuiste informatie mbt de harde reset.
De Tele2 modem zal na een reset na de fabrieksinstellingen gewoon weer gebruik maken van de Tele2 configuratie
Een instabiele verbinding kan soms via deze harde reset opgelost worden. Het is niet een veel gebruikte, maar heel soms werkende oplossing.

De meest voorkomende oorzaak is een virusscanner, een te strak ingestelde firewall of een niet goed ingestelde draadloze verbinding (als er draadloos gebuikt wordt).

Laatst bewerkt:
Dit is onjuiste informatie mbt de harde reset.
De Tele2 modem zal na een reset na de fabrieksinstellingen gewoon weer gebruik maken van de Tele2 configuratie
Een instabiele verbinding kan soms via deze harde reset opgelost worden. Het is niet een veel gebruikte, maar heel soms werkende oplossing.

De meest voorkomende oorzaak is een virusscanner, een te strak ingestelde firewall of een niet goed ingestelde draadloze verbinding (als er draadloos gebuikt wordt).

Ik had geen virusscanner tot een week geleden, terwijl het probleem al bestaat sinds een paar maanden. Firewall staat uit en ik heb Lan, niet draadloos. Misschien moet ik toch eens die router resetten. Er zit een klein gaatje aan de zijkant. Ik nam aan dat dit de resetknop was, maar toen ik het probeerde gebeurde er niks. Was dat hem wel of moet ik ergens anders naar zoeken?

Naast de poweradapter zit een klein gaatje waar bij staat INIT.
Daar met een omgebogen paperclip oid in en dan het knopje indrukken tot power rood wordt. Dan reset de modem zichzelf en zal opnieuw opstarten.

De bunny, mocht je toch overwegen die reset te doen dan staat in mijn bijlage op blz 11 bij bericht in # 6 hoe je dat moet doen. Heb je dat PDF al gedownload. Er staat nog veel meer in en het is een handleiding. De download duurt ongeveer 1 minuut bij mij althans. De handleiding help je verder. ;)

@killermanace: de resetknop was daar niet te vinden.

@manamana: Ik heb die pdf onmiddellijk zodra ik er op klik :P maar goed, ik had dus wel de resetknop gevonden, alleen was het nog een behoorlijke zoektocht naar iets dat klein genoeg was. (geen paperclips/naalden in huis). Uiteindelijk met een potlood gelukt. Net gedaan, maar ik heb nu internet dus ik zal eens kijken of het helpt. Ik snap nog steeds niet helemaal waarom, want een nieuwe modem zou naar mijn idee hetzelfde moeten doen denk ik dan. Maar goed, bedankt voor zover!

edit: zoals verwacht, geen succes helaas. Nog steeds hetzelfde probleem

Laatst bewerkt:
Nou die harde reset is dus gelukt. Als het zo blijft dan a.u.b. de vraag in je 1e bericht als opgelost zetten.;)

Nee dus =) Nog andere ideeën? Die pdf heb ik wel even doorgekeken maar dat is een heleboel, waarvan ik de helft ook niet snap. Dus zonder dat ik weet waar ik naar zoek kom ik daar niet uit.

Als je alleen blz 41 pakt dat is voor windows 7. Daar staan tekeningen bij en een beschrijving.

ehm je bedoelt vanaf blz 41 en plaatjes? Want ik zie nergens tekeningen. Nogmaals, ik heb ook geen idee wat het allemaal betekent of wat ik nu eigenlijk aan het doen ben

Het wordt ook alleen maar erger blijkbaar. Nu helpt het herstarten van de modem ook niet meer.

Laatst bewerkt:
Ja dat zijn plaatjes. :D

Maar het staat daar toch in Jip en Janneke taal beschreven. Probeer dat eens uit te voeren, je kunt het best. En windows 7 helpt je daarbij. Of heb je iemand die je erbij kunt halen, die van de hoed en de rand weet.

In windows 7 zit ook een probleemoplosser.

Hier heb je een eenvoudig voorbeeldje. klik

Die probleemoplosser is simpelweg een uitleg hoe je het aansluit xD

En dat jip en janneke taal=

The PPP IP Extention is a special feature deployed by some service provider. Unless your service provider specially requires this setup, do not select it. The PPP IP Extention supports the following conditions:

De PPP extention (IP verlenger? wtf dat mag wezen) is een speciale functie, ingezet door een aantal hulpverleners. Tenzij je hulpverlening speciaal hierom vraagt, selecteer dit niet. de IP verlenger ondersteunt de volgende omstandigheden

Dat is het begin van van pagina 41. Hoe is dit jip en janneke taal en hoe is dit relevant?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan