Virtueel plakkende toetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Ik heb een heel vreemd probleem. Sinds 2 dagen heb ik dat op willekeurige momenten het lijkt alsof toetsen blijven plakken.

Voorbeeld: `/`/`/`/`/`/`/`/ En dat gaat eindeloos door en ik kan het niet stoppen. Het zijn overigens altijd leestekens, nooit letters of cijfers.

De fysieke toetsen zitten absoluut niet vastgeplakt. En als de ik de computer opnieuw opstart of mezelf afmeld en weer aanmeld het probleem tijdelijk verholpen is om op een later tijdstip plotseling weer op te duiken.

Weet iemand wat dit is en nog veel belangrijker: wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt.

p.s.
Ik draai Windows 7 home premium 64 bits op een Sony Vaio

Laatst bewerkt:
slaat misschien nergens op... maar heb je al een andere toetsenboard geprobeerd?
misschien is je driver op hol geslagen van je toetsenboard

slaat misschien nergens op... maar heb je al een andere toetsenboard geprobeerd?
misschien is je driver op hol geslagen van je toetsenboard

Zou dat ook kunnen bij een laptop? Wel ooit problemen gehad door een verkeerde muis bij een desktop.

(je hoeft niet te quoten als de gene waar je op reageert onder je staat)

tjah het ligt eraan of je een externe toetsenbord gebruikt of niet...
als je het over de toetsenbord hebt die op de flaptop zelf zit dan ben je toch wel ietsje verder van huis...
indien dit het geval is zal je altijd kunnen proberen de toetsen voorzichtig proberen eraf te halen en te kijken of je iets kan schoonmaken....
maar doe dit echt voorzichtig en neem er fotos van zodat je weet waar de toetsen gezeten hebben :P
slimmer is even een filmpje op youtube te zoeken over iemand die het zelfde soort laptopt heeft die de toetsen eraf haalt.. zo weet je ook gelijk hoe ze er weer op moeten!

ene een verkeerde muis bij een desktop? :confused:
het maakt niet uit welke muis of toetsenbord je gebruikt zolang de drivers maar in orde zijn... 9 van de 10x lost windows dit probleem zelf op!

Laatst bewerkt:
Dat was nou net wat ik liever niet wilde horen :(

Het gaat namelijk om een intern toetsenbord. Door de vrij hoge en uit elkaar geplaatste toetsen van de Vaio kan er makkelijker vuil tussenkomen en ik heb al eens onderzocht of en hoe het toetsenbord uit elkaar gehaald kan worden.

De toetsen loshalen is geen oplossing, maar als ik het "matje toetsen" eruit kan krijgen ben ik al een heel eind. Maar ook daar heb ik op youtube geen goede handleiding voor kunnen vinden. Het lijkt wel of echt elke Vaio anders is.

Of het de oorzaak is of niet, ik zou sowieso graag mijn toetsenbord een keer willen reinigen tussen en onder de toetsen.

De toetsen loshalen is geen oplossing

ik denk dat je weinig keus hebt

kan je mij vertellen wat voor een laptop je hebt?
beter nog, zoek op de laptop naar een serie/serial nummer (zit vaak op een zwarte stikker, met witte letters onder de laptop)
ga ik es kijken wat ik voor je kan doen

misschien iets grappigs voor tussendoor
als je nou wil weten of het echt het toetsenbord zelf is kan je proberen om ctr en shift even in te drukken als het gebeurd en kijken of de symbolen anders worden
want zijn het altijd dezelfde symbolen of echt elke keer andere ?

in de tussentijd zal ik is even gaan neuzen

Aangezien er een duidelijk patroon zit in de reeks karakters "`/`/`/`/`/`/`/`/" lijkt het me sterk dat dit aan je toetsenbord ligt. Zoiets exact kan alleen maar door software zijn gegenereerd.
Dit heb je waarschijnlijk te danken aan de crapware die bij laptops wordt geleverd of een ander programma van derde partij dat niet functioneerd naar behoren.

Probeer een clean boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan