mastermindzh
Verenigingslid
- Lid geworden
- 10 dec 2008
Hallo allemaal,
Ook ik heb me weer verveeld en ben maar iets gaan maken.
Deze keer heb ik besloten een system information application te gaan maken.
Dit programma moet er voor zorgen dat een gebruiker snel kan vertellen wat hij / zij in zijn/haar pc heeft zitten.
Dit alles zonder fratsen.
Geen onnodige informatie wordt geladen op het moment dat de applicatie start, deze is daardoor supersnel en ook zeer simpel (klikken en kijken). Later zal er nog een knop om een screenshot te maken bijgevoegd worden.
Ik wil fratsen!??!
Wil U toch meer weten over bepaalde onderdelen dan is er altijd de "Meer info" knop (die overigens nu niets doet omdat dat nog niet af is).
Wat doet het programma?
Het programma zal een klein form aanmaken met daarop de gegevens die het belangrijkste zijn.
Waarom ben ik juist dit gaan maken?
Daar gaat dit programma dus een eind aan maken, in 1 oog-opslag direct de belangrijkste informatie voorhanden.
Hier een voorbeeld van het programma:
Het programma is ingepakt 150kb groot, dit betekent dat als U het via helpmij wilt downloaden U 2 bestanden moet downloaden I.p.v 1
En dan kunt U het programma downloaden op verschillende manieren:
Via mediafire:
http://www.mediafire.com/?o3b5j57cda6snv8
Via helpmij:
Bekijk bijlage Mi-Soft System Information.part01.rar
Bekijk bijlage Mi-Soft System Information.part02.rar
Ik hoor graag van jullie of hij het doet (welke hardware wordt NIET herkent wil ik vooral weten).
En het is natuurlijk altijd leuk als U even een foto van uw resultaten plaats.
Een foto van het programma maken met met de sneltoets alt + prt screen.
Vervolgens plakt U die foto in pain en slaat U het op.
Gebruik vervolgens de helpmij foto uploader (of een andere zoals imageshack.us) Om uw foto in het forum weer te geven.
NIEUWE VERSIE:
er is overigens een nieuwe versie (deze met ingebouwde screenshot nemer): Direct downloaden!
Een screenshot maken doet U heel gemakkelijk door op het camera icoontje te drukken:
Andere fixen:
Ook ik heb me weer verveeld en ben maar iets gaan maken.
Deze keer heb ik besloten een system information application te gaan maken.
Dit programma moet er voor zorgen dat een gebruiker snel kan vertellen wat hij / zij in zijn/haar pc heeft zitten.
Dit alles zonder fratsen.
Geen onnodige informatie wordt geladen op het moment dat de applicatie start, deze is daardoor supersnel en ook zeer simpel (klikken en kijken). Later zal er nog een knop om een screenshot te maken bijgevoegd worden.
Ik wil fratsen!??!
Wil U toch meer weten over bepaalde onderdelen dan is er altijd de "Meer info" knop (die overigens nu niets doet omdat dat nog niet af is).
Wat doet het programma?
Het programma zal een klein form aanmaken met daarop de gegevens die het belangrijkste zijn.
- Welke windows verzie
- Welk servicepack
- Type systeem (in bit)
- De naam en snelheid van de processor
- Het geheugen (gecorigeerd)
- Het moederbord model
- De beschikbare videokaarten
Waarom ben ik juist dit gaan maken?
- Omdat ik heel vaak de volgende vragen kreeg van mensen
- Wat zit er in mijn pc.
- Waar zie ik hoeveel bit mijn pc heeft?
- hoe kom ik erachter welke windows versie ik heb?
- Wat voor videokaart heb ik?
- Welk geheugen past er in mijn moederbord?
- enz. enz.
Daar gaat dit programma dus een eind aan maken, in 1 oog-opslag direct de belangrijkste informatie voorhanden.
Hier een voorbeeld van het programma:
Het programma is ingepakt 150kb groot, dit betekent dat als U het via helpmij wilt downloaden U 2 bestanden moet downloaden I.p.v 1
En dan kunt U het programma downloaden op verschillende manieren:
Via mediafire:
http://www.mediafire.com/?o3b5j57cda6snv8
Via helpmij:
Bekijk bijlage Mi-Soft System Information.part01.rar
Bekijk bijlage Mi-Soft System Information.part02.rar
Ik hoor graag van jullie of hij het doet (welke hardware wordt NIET herkent wil ik vooral weten).
En het is natuurlijk altijd leuk als U even een foto van uw resultaten plaats.
Een foto van het programma maken met met de sneltoets alt + prt screen.
Vervolgens plakt U die foto in pain en slaat U het op.
Gebruik vervolgens de helpmij foto uploader (of een andere zoals imageshack.us) Om uw foto in het forum weer te geven.
NIEUWE VERSIE:
er is overigens een nieuwe versie (deze met ingebouwde screenshot nemer): Direct downloaden!
Een screenshot maken doet U heel gemakkelijk door op het camera icoontje te drukken:
Andere fixen:
- Verzie = versie
- Videokaart = Videokaart(en)
- logmeinmirrordriver gefixed (ik wacht op conformatie)
Laatst bewerkt: