Game PC budget rond 1200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit

Daarmee kan je niet overclocken, je hebt wel bluray, assemblage en een 64 GB SSD.
Je kan er wel geen 2e videokaart bijsteken...
Maar dat is nu ook niet per se nodig. Het kan zijn dat er binnen een paar jaar een kaart uitkomt die 400 euro kost maar veel sterker is als GTX 670 SLI. Ik vermoed dan dat je dan niet een 2e GTX 670 erbij doet maar eerder die kaart koopt, ik weet dat je op safe wil spelen maar die GTX 670 is een dure kaart en als je die in je samenstelling wil moet je er wat voor opgeven.

Kijk ook nog eens naar dit.
Hierbij kan je er ook geen 2e bijsteken maar je kan wel overclocken en je hebt een SSD van 128 GB.
(HD 7950 is bijna even sterk als de GTX 670, als je meer een Nvidia fan bent kan je er ook een GTX 660 ti bij steken)

vier paginas over de aanschaf van een pc.
weet topic starter nu nog wel wat er allemaal aangeboden wordt.
je ziet nu door de bomen het bos niet meer.

De GTX670 is net iets krachtiger dan een HD7970 de GTX660TI zit op het niveau van een HD7950

je kijkt naar de verkeerde benchmark dat is overklocking
klikerdeklik

verder halen games zoals Dirt metro 2033 veel meer uit AMD kaartjes omdat ze special voor die drivers zijn gemaakt.
dus het licht er een beetje aan welke games je speelt

Laatst bewerkt:
vier paginas over de aanschaf van een pc.
weet topic starter nu nog wel wat er allemaal aangeboden wordt.
je ziet nu door de bomen het bos niet meer.

Pff inderdaad, er zijn ook zoveel verschillende componenten met zoveel verschillende eigenschappen, dan is het zo moeilijk om te beslissen als je totaal geen verstand er van hebt.
Ik denk toch dat ik voor de nvidia ga. Dit heb ik nu.

Ga dan gewoon voor dit.

Geen plaats om te upgraden maar tegen dat je een 2e er moet bijsteken kan je evengoed een nieuwe kopen.

EDIT: dit

Je kan ook gewoon voor de GTX 660 ti gaan, moest je het te veel geld vinden, is ook een goeie kaart, maar ik blijf erbij met een HD 7950 die je overclockt tot 1200 MHz is even goed als een GTX 670 en 100 euro goedkoper.

EDIT2: Dit kan je ook doen en als je dan nog een goedkopere kast neemt dan kom je net onder je budget uit.

Laatst bewerkt:
Moet er eigenlijk geen koeler bij?

EDIT: danke ;)

Laatst bewerkt:
En zou ik dan maar gewoon wel 3.4 ghz nemen?

Laatst bewerkt:
Kijk ook nog eens naar dit.
Hierbij kan je er ook geen 2e bijsteken maar je kan wel overclocken en je hebt een SSD van 128 GB.
(HD 7950 is bijna even sterk als de GTX 670, als je meer een Nvidia fan bent kan je er ook een GTX 660 ti bij steken)

Ik neem toch maar nvidia, overal toch betere reacties.

Is dit nu goed? Overclock baar etc? Goede kwaliteit? Wel duur nog..

Laatst bewerkt:
Je kan dat geld besparen door een andere videokaart te nemen, maar alles is in orde.

En wat vinden jullie van dit?
Wel iets over mijn budget, maar is het (veel) beter dan de andere samenstellingen en overclockbaar en later uitbreidbaar etc?

Of de zelfde samenstelling maar dan met de HD 7950. Dat weet ik nog niet.

En wat vinden jullie van deze koeling tegen over bv. de Gelid Tranquillo Rev.2 en de Scythe Mugen 2 rev.B

Laatst bewerkt:
Moederbord kan goedkoper, kijk eens naar de MSI Z77A G45, heeft alles wat je nodig hebt.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/47/308236;305938;306271
Met zo'n moederbord kan je er ook later een 2e GPU bijsteken, wil je dat niet doen neem dan gewoon
de MSI Z77A G43.
Als je voor Crossfire of SLI zal willen gaan zal je wel een betere voeding nodig hebben.
Bijvoorbeeld: Corsair Enthusiast TX750M.
Koeler is goed maar de Scythe mugen 3 Rev. B is wel beter.
De Scythe Mugen 2 is slecht leverbaar en zeer duur.

Computer ziet er prima uit.
Je kan nog iets op de kast besparen voor misschien een ssdtje

Bedoel je de Scythe Mugen 3 Rev. B SCMG-3100 of de Scythe Mugen 3 Rev. B PCGH Edition?
En wat bedoel je met Crossfire of SLI?

@merlijnD en @bossie008

Dankjullie! Welke voeding is nu echt aan te raden dan?

En @merlijnD voor welke videokaart zou jij gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan