trage laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds ik Aero uit heb gezet is mijn laptop toch al weer 2x vastgelopen en is nog steeds erg traag.
Dorade heb je misschien nog een andere optie wat ik kan proberen? Of misschien iemand anders?

Heeft u al de zaken geprobeerd die ik eerder hier als suggestie heb neer gezet? En had dat enig effect?

Jij zegt: mijn laptop loopt nog steeds erg vaak vast; dat is heel wat anders dan alleen maar een trage laptop... In dat geval klopt de kop van je vraag ook niet....
heb je een idee wanneer ie vastloopt? Bv. alleen bij het spelen of bij internetten etc..?

Sorry Dorado ik dacht dat ik het goed had uitgelegd bij mijn vraag om hulp.

Mijn laptop kan al vastlopen bij het opstarten en bij internetten maar ook bij het draaien van een virusscan of andere programma's. Het gekke is dat er ook totaal geen regelmaat bij te bekennen de ene kee lukt het programma draaien in 1 x of opstarten lukt in 1 x maar de andere keer blijft hij vast lopen terwijl er niets veranderd is.
Een spel spelen op mijn laptop doe ik niet.

instabiliteit dus-> In Windows Vista vind je het onderdeel Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole. Deze component houdt bij op welke momenten de prestaties van de computer verminderen & presenteert dit in een grafiek. Kies Start -> Prestaties en onderhoud -> Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties. Links in het venster kies je voor Geavanceerde hulpprogramma's. Klik op Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole openen. In het linkergedeelte van het venster kiesje voor Betrouwbaarheidscontrole.

Nu kun je een idee krijgen of dit een hardware of softwareprobleem gaat
betrouwbaar.jpg

Ik heb gekeken bij de betrouwnaarheidscontrole daar zag ik geen hardware fouten, 2 windows-fouten , een enkele (4)toepassingsfout en voornamelijk "verschillende fouten". Bij verschillende fouten staat steeds als type fout: De computer is ongewenst afgesloten. Heeft iemand nog een tip wat ik nu verder nog kan doen?

Ik neem aan dat je de vraag stelt omdat je wilt weten wat de oorzaak is. Dat lukt niet met een herinstallatie & dan is het nog maar de vraag of het daarmee opgelost is. Waarschijnlijk voor even, maar na een updateronde; enfin ik heb mijn twijfels.

Onderaan in de betrouwbaarheids- & prestatiecontrole kun je details vinden v/d fouten die Windows heeft gelogd. Doel is hierbij is uit te zoeken wat de boosdoener is. Ik vermoed dat het om een stuurprogramma v/d grafische kaart gaat, maar een vermoeden is niet goed genoeg. Mocht het zo zijn bekijk vervolgens wat je beedschermadapter is. Dit doe je zo: [windowstoets+r] -> typ: dxdiag. Klik op beeldscherm. Post de afbeelding hiervan mits dat van toepassing is natuurlijk in je volgende post

Laatst bewerkt:
Dank je wel dorado.
De windows fouten zijn alle twee hetzelfde: besturingssysteem werkt niet meer.
Beide windows fouten zijn om november 2011.
Mij laptop heb ik vanaf december tot maart weinig gebruikt en vanaf april tot september helmaal niet gebruikt (wegens ziekte).
Ik heb wel een afbeelding gemaakt van mijn beeldschermadapter. Ik zag daar dat het stuurprogramma daar van 2007 is.
Beeldscherm.jpg
Heb je misschien nog een idee waar ik nog verder zou kunnen kijken waar het probleem ligt?

@phokki,

Ik heb wederom berichten van je verwijderd.
Je blijft " zeuren" om een herinstallatie terwijl je duidelijk kan lezen dat dit niet gewenst is.
Daar kan je het mee eens zijn of niet maar daar leg je je dan bij neer.

Verval je wederom in herhaling dan overweeg ik je een waarschuwing te geven of tijdelijk te bannen van het forum.

Lange Pier ik heb een Sony Vaio Model PCG-6W2M .
Ik heb inderdaad nog geen uitdraai gestuurd van Speccy. ik heb hem nu geprobeerd te maken als een *.txt bestand maar hij is groter dan 100 kb.
kan jij me vertellen hoe ik dat bestand hier kan plaatsen?

dappie zei:
Ik heb inderdaad nog geen uitdraai gestuurd van Speccy. ik heb hem nu geprobeerd te maken als een *.txt bestand maar hij is groter dan 100 kb.
kan jij me vertellen hoe ik dat bestand hier kan plaatsen?
Upload dit bestand eens op http://www.mijnbestand.nl

Oh men; Het wilt niet vlotten met deze vraag...
Upload het nog eens, maar dan als txt bestand?

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb842062.aspx

Kijk eens met autorun, alles van windows is gekleurd en je kunt het beste vanaf de 2e tap alles bekijken, alles wat je onbekend voorkomt even of melden of deleten.

Had je, overigens, al een Mbam laten lopen? downloaden installeren en nogmaals updaten en een volledige scan draaien.
http://www.malwarebytes.org/mwb-download/

Zolang er in de logboeken niets te vinden is wat het probleem zou kunnen veroorzaken blijft het gissen.
http://windows.microsoft.com/is-IS/windows-vista/Open-Event-Viewer

hier is ook het logboek van Event viewer / Computerbeheer > Logboeken: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BQHZVCUADEQM.txt

Ik zie twee Kritieke fouten, van Diagnostics-Performance, en heel wat fouten. Die fouten komen volgens mij vooral van "Provider van gebeurtenislogboek voor Servicebeheer", "Search", en "DistributedCOM".

De enige die ik kan herkennen van mijn problemen, is Search. Als ik in het Start-menu zoek, loopt de laptop ook wel regelmatig vast.

Die Soluto helpt goed hè?
Deïnstalleer die eerst eens.

En voor de rest staan er erg veel fouten zeg, pff.
Zou wel een lijstje willen zien van opstarten van Ccleaner, maak een printscreen en upload 'm naar Tinypics.

Mag het eig niet zeggen maar als je een volledige windows dvd hebt, w7 neem ik aan, voer vanuit windows een upgrade install uit, dat wil alleen als je een SP1 dvd hebt of sP1 niet hebt geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Die Soluto helpt goed hè?
Deïnstalleer die eerst eens.
Dat heb ik al gedaan. Hij wilde inderdaad niet werken.

En voor de rest staan er erg veel fouten zeg, pff.
Zou wel een lijstje willen zien van opstarten van Ccleaner, maak een printscreen en upload 'm naar Tinypics.
Is een tekstbestandje op mijnbestand.nl ook goed? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MAPNUH4ARILY.txt

Mag het eig niet zeggen maar als je een volledige windows dvd hebt, w7 neem ik aan, voer vanuit windows een upgrade install uit, dat wil alleen als je een SP1 dvd hebt of sP1 niet hebt geïnstalleerd.
Helaas, die heb ik niet. De versie van Vista die erop staat is wel legaal, maar bij de laptoplevering zat geen DVD. Ik heb nu SP2 geïnstalleerd. Maar als ik Windows 7 zou willen installeren, zou deze laptop dat dan wel goed aankunnen? En bijvoorbeeld Windows 8, als die uit is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan