Laptop Asus resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakje123

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Hallo,

Ik heb een laptop van Asus en die start heel moeilijk op, meestal duurt dit heel lang. Dit ben ik een beetje zat en ik wil daarom me laptop resetten (terug brengen naar de fabrieksinstellingen). Nou heb ik een en ander gelezen op internet en geprobeerd het uit te voeren maar het is me niet gelukt. Ik heb thuis 2 recovery cd's liggen ik heb ze allebei in me laptop gedaan en opnieuw opgestart, maar me laptop ging gewoon aan en er kwam geen scherm met de instellingen naar waarmee je je laptop kan resetten. Ik heb ook de F8, F9, en F10 knoppen uitgeprobeerd en daarmee schoot ik ook niets mee op. Op internet stond dat er 1 of ander scherm zou komen met "herstel computer" maar dat zag ik niet. Ik heb bijna alle sites doorzorgt en alles geprobeerd uit te voeren wat er stond, maar het wil me niet lukken. Wat doe ik dan fout? Kan iemand me misschien helpen? Alvast bedankt!

Mvg,
Freakje

je moet eerst in de bios je opstartvolgorde aanpassen, de dvd drive moet op de eerste plaats staan.

Probleemoplossing
Recovery Op Uw Notebook Middels de Recovery Partitie
Pagina-Tools

Oplossing

Middels de Recovery Partitie
De Recovery Partitie bevat een image van het besturingssysteem met de drivers en utilities waar het notebook origineel mee is geleverd. Deze partitie biedt een uitvoerige oplossing dat een via snelle herstel de software op het notebook terugzet naar de origineel geleverde staat, zolang de HDD nog naar behoren functioneert. Voordat er gebruik wordt gemaakt van de Recovery Partitie, wordt er allereerst aangeraden om alle belangrijke bestanden (zoals Outlook PST bestanden) te kopieren naar een verwisselbare schijf (floppy disk, CD, DVD, externe HDD) en om gewijzigde configuratie instellingen te onthouden (zoals netwerk-instellingen).

Over de Recovery Partitie
De Recovery Partitie is een speciale ruimte op de harde schijf dat gemaakt is om de software, drivers en utilities op het notebook te herstellen naar hoe het is geinstalleerd bij de fabriek (ASUS).

Verwijder de partitie genaamd “RECOVERY” NIET. Deze partitie is gemaakt bij de fabriek en kan niet teruggezet worden als de gebruiker het heeft verwijderd. Indien de Recovery niet (of niet probleemloos) werkt, wordt de gebruiker aangeraden om het notebook aan te melden voor RMA.

Methode Eén
Recovery via de interne Recovery Partitie:
1. Start het notebook (opnieuw) op en druk gelijk herhaaldelijk op < F9 >.
2. Druk op de Enter toets om de Windows Setup [EMS Enabled] te selecteren.
3. Lees het scherm “ASUS Preload Wizard” zorgvuldig door en druk op Next.
4. Selecteer nu de gewenste Recovery optie:

Recover Windows to first partition only.
Deze optie zal alleen de eerste partitie (C: schijf) verwijderen, waardoor de gebruiker nog gebruik kan maken van andere partities.
Recover Windows to entire HD.
Deze optie zal alle partities op de harde schijf verwijderen en ze samenvoegen tot 1 nieuwe systeem partitie (C: schijf).
Recover Windows to entire HD with 2 partition.
Deze optie zal alle partities op de harde schijf verwijderen en er 2 nieuwe partities van maken: “C” (60%) en “D” (40%).
5. Volg de nieuwe instructies op het scherm om de herstelprocedure af te ronden.

Method Twee
Windows Recovery Via DVD
Recovery DVD Maken:
1. Dubbelklik op het pictogram AI Recovery Burner op het Windows Bureaublad.
2. Doe een lege schrijfbare DVD in de optische drive en klik op Start om het proces te beginnen.
aicovery.jpg
3. Volg de verder instructies op het scherm om de procedure te voltooien.

Het is aangeraden om meerdere lege schrijfbare DVDs voorbereid te hebben.

BELANGRIJK!
De optionele secundaire HDD zal moeten worden verwijderd voordat de Recovery zal worden uitgevoerd. Volgens Microsoft bestaat hierdoor namelijk de mogelijkheid dat belangrijke gegevens alsnog verloren kunnen gaan vanwege het opnieuw installeren van het besturingssysteem op de verkeerde schijf of het formatteren van de verkeerde partitie. Zie http://support.microsoft.com/kb/937251/en-us voor meer informatie.

Recovery DVD gebruiken:
1. Doe de Recovery DVD in het DVD station wanneer het notebook aan is.
2. Start het notebook opnieuw op en druk gelijk herhaaldelijk op Esc. Hierna kiest u de ODD (can worden weergeven als “CD/DVD”) via de pijltjestoetsen en drukt u op Enter om op te starten vanaf de Recovery DVD.
3. Lees het scherm “ASUS Preload Wizard” zorgvuldig door en druk op Next.
4. Selecteer nu de gewenste Recovery optie:

Recover Windows to first partition only.
Deze optie zal alleen de eerste partitie (C: schijf) verwijderen, waardoor de gebruiker nog gebruik kan maken van andere partities.
Recover Windows to entire HD.
Deze optie zal alle partities op de harde schijf verwijderen en ze samenvoegen tot 1 nieuwe systeem partitie (C: schijf).
Recover Windows to entire HD with 2 partition.
Deze optie zal alle partities op de harde schijf verwijderen en er 2 nieuwe partities van maken: “C” (60%) en “D” (40%).
5. Volg de nieuwe instructies op het scherm om de herstelprocedure af te ronden.

Voordat er gebruik wordt gemaakt van de Recovery Partitie, wordt er allereerst aangeraden om alle belangrijke bestanden (zoals Outlook PST bestanden) te kopieren naar een verwisselbare schijf (floppy disk, CD, DVD, externe HDD) en om gewijzigde configuratie instellingen te onthouden (zoals netwerk-instellingen).
WAARSCHUWING: Verwijder de Recovery DVD NIET uit het station tijdens het proces tenzij anders aangegeven. Dit om te voorkomen dat de partities onbruikbaar worden. Sluit uw notebook ook aan op netstroom om te voorkomen dat de Recovery niet succesvol kan worden voltooid.

oowww ik begrijp al waarom het mij niet wil lukken.. Heel erg bedankt. Ik ga het proberen zodra ik thuis ben.
Het komt doordat ik dat AI Recovery Burner programma niet heb. Weet je misschien waar ik het kan downloaden?

Oww laat maar die programma is als je geen cd hebt, ik las het verkeerd. Maar goed ik begrijp nu eindelijk wat ik precies moet doen. Heel erg bedankt ik ga het uitproberen zodra ik thuis ben.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het geprobeerd, ik heb de opstartvolgorde veranderd. Maar het lukt nogsteeds niet. Als ik opstart en op esc druk komt er wel een schermpje van wat ik moet kiezen, keuze tussen cd/dvd en nog iets. Ik kies voor cd/dvd, dan komt er een zwart schermpje met een knipperend streepje linksbovenaan. Na 5 min start me laptop gewoon op zonder dat er een herstelscherm komt..

Oww ja ik zie nu pas dat ik dat moet doen, ik keek op de site ik heb schijfbeheer geopend en nog zo een programma met een zwarte scherm waarin ik wat moet typen, maar ik weet niet precies wat..

Freakje123
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan