Hoe kan ik het beste zelf een managementspel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardmeijer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Het is mijn bedoeling om een voetbal-managementspel te gaan maken. Ik weet niet hoe ik dit het beste kan realiseren. het is dan de bedoeling dat mensen zich registreren en dan kunnen in/en uitloggen. Het is de bedoeling dat mensen dan een door mij aangemaakte lijst met voetbalclubs kunnen kiezen, die dan punten voor de deelnemers kunnen behalen. Het moet wel een redelijk groots opgezette site worden, waar mensen uit meerdere landen kunnen deelnemen. En het is dan de bedoeling dat er een klassement komt. Een vergelijkbaar systeem met het spel van Het Dagblad van het Noorden www.coachvanhetjaar.nl

Kan ik zo'n soort site met een bepaald computerprogramma zelf maken?

Ik weet niet of deze vraag hier op zijn goede plaats is.

ja in kladblok :P als je verstand van php hebt kan je zoiets maken als het een online internet spel moet zijn.

programma's:
kladblok
Notepad ++
Dreamweaver
Enz.

Is Dreamweaver eenvoudig in gebruik? kan je hier goed mee werken als je (nog) niet gewend bent om met codes te werken enzo?

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerlijk gezegd niet :(
Ik hoop eigenlijk om een programma te vinden, waar je niet zo veel codes hoeft in te voeren.
Ik ben wel handig met computers en maak me nieuwe programma's vrij snel eigen.

oke dat wordt dus een probleem.. Ik ben 16 en leer al zo'n 4 jaar website's bouwen en kan dit zelfs nog niet eens laat staan php.. html wel.

Oke dreamweaver is een super programma, volle naam is: Adobe Dreamweavercs6 alleen kost het rond de 500 euro...

w3schools hier kan je html php en nog veel meer leren.

Mischien dat we samen mijn idee kunnen maken en allebei dus profiteren van zo'n spel. Ik denk namelijk dat het idee wel groot succes kan hebben. Ik weet dat Dreamweaver een duur programma is, maar die valt wel terug te verdienen.

Voor zulke webapplicatie's te bouwen heb je zeker al jarenlang ervaring nodig in verschillende programmeertalen van script naar objectgeorienteerde talen... Ik zou me eerst beter verdiepen in programmeren.
Daarna heb je nog kennis van sql nodig en moet je weten hoe je database's kan aanmaken. Voor u is dit dus onbegonnen werk.

@Pascalboy, enkel van HTML & PHP is het helemaal niet mogelijk om zulke managementspel te bouwen.

Jammer, ik denk dat ik het idee dan maar uit mijn hoofd moet zetten. Tenzij er iemand is die samen met mij het idee wil "delen". Dus iemand die veel verstand van programmeren heeft, in combinatie met mijn opzet van zo'n spel. ik heb het spel al wel helemaal uitgedacht en ben er eigenlijk vrij zeker van dat als zo'n site goed werkt, een groot succes kan worden, als je de site kenbaar maakt in allerlei voetbalforums in binnen en buitenland.
Dus als er iemand is die zich geroepen voelt...

Ik zal wel meedoen als jij alle kosten van domeinnamen, vertalingen, copywriters, hosting en servers betaalt en nog voor een team programmeurs kan zorgen ;)

@xepict weet ik ook wel maar eerst vragen of hij hier verstand van had.

Richard volg altijd wat je zelf goed vind, laatst stond in het computeridee dat een paar kinderen van mij leeftijd zoiets flikte in 1 jaar zonder kennis.

probeer eerst maar op een gratis server; www.000webhost.com

Laatst bewerkt:
Ik zal wel meedoen als jij alle kosten van domeinnamen, vertalingen, copywriters, hosting en servers betaalt en nog voor een team programmeurs kan zorgen ;)

Behalve een team programmeurs, was ik daar wel voor in. ik hoopte eigenlijk een beetje dat jij een programmeur zou zijn :D

Je moet kunnen in/en-uitloggen. er moet een lijst komen waaruit mensen hun selectie kunnen maken en een klassement moet er komen. Ik zou dan alle uitslagen van voetbalwedstrijden invullen en aan de hand daarvan moeten de punten van deelnemers aan het spel naar voren komen. Dat is in grote lijnen het idee, maar erg kort en krachtig samen gevat.

Zo iets kan je onmogelijk/zelden alleen programmeren

Onmogelijk alleen programeren? kan me dan niet voorstellen dat je kan programeren, of je moet deze jongen z'n droom willen afnemen.
Ik snap dat het niet in een week klaar is, maar de basis moet makkelijk in je eentje op te zetten zijn.
Ik heb een jaar of twee geleden zelf een maffia geschreven, ik wist toen nog niks van gratis hosting en had geen geld om betaalde hosting aan te schaffen.
Ik wil gerust het grootste deel voor je programeren, maar ik zit nu in de 6e dus wordt een zwaar jaar, ik denk dat ik je pas kan helpen als mijn examens helemaal over zijn.
Ben nu momenteel al bezig met 2 websites en heb nog een opdracht staan...
Dus mocht je over een klein half jaartje nog steeds iemand zoeken, wil ik je wel helpen!

Groeten

Oke, alle hulp is welkom. Ik zou het graag willen

;p ik zit ook in me examenjaar dus dat gaat ook niet lukken. Maar je zou kunnen beginnen met html leren.

@SgtKenneth bon chance dan ;) @richardmeijer PS: Je voetploegen, spelers, stadions moeten allemaal officieel geregistreerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan