Hoe printen zonder printer, in een bestand opslaan om ergens anders te printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Hoe printen zonder printer, in een bestand opslaan om ergens anders te printen?

Ik gebruik Windows XP Home, weet niet of het te printen opdracht een pdf file zal worden, vandaar even in software/overigen.

Kan iemand mij helpen hoe ik de printopdracht naar een bestand kan omzetten om het vervolgens ergens anders uit te kunnen printen?

Gewoon een Word document aanmaken en mailen? Anders software voor een PDF printer installeren.
Dopdf is een gratis programmaatje voor een PDF printer;
http://www.dopdf.com/nl/

Indien je inderdaad met Word werkt en je hebt 2010, kun je een Word document als PDF laten opslaan. Dacht met 2007 dat het ook kan.

Nee, het gaat echt om printen, dat er een PDF file van gemaakt wordt is geen probleem.

Inmiddels moet ik ook ook het pdf lezen opnieuw geïnstalleerd worden.

Mogelijk heb ik ook spyware op mijn computer, want ik had al een print programmatje binnen gehaald, maar ik kreeg diverse rotzooi mee.

Wat is een goed anti spyware programmatje?

Ik ben ook AVG antivirus opnieuw aan het zoeken, want ik blijk ineens een probeer versie van AVG security te hebben, erg vaag allemaal.

Kan iemand mij helpen, of moet ik dat in een ander topic doen?

Malwarebytes' Anti-Malware.

Nee, het gaat echt om printen, dat er een PDF file van gemaakt wordt is geen probleem.
Maar wat wil je nu precies bereiken dan.. Als je een PDF-printer installeert, 'print' je ook.
Vanaf Office 2007 kun je ook als .xps printen.

Ik heb op dit moment geen werkende printer, dus even afdrukken naar een bestand is zover ik begrepen heb een pdf-file, die ik op een USB-stick of per e-mail naar iemand anders kan sturen zodat het alsnog uitgeprint kan worden.

Verder moet ik eens helemaal opnieuw beginnen met een gratis antivirus (ik gebruik nu AVG), een gratis anti spyware programma, een gratis anti malware en als ik het goed heb nog een gratis firewall.

Het klinkt misschien wat raar, maar ik moet van een Wajong rond komen, ik hoop dat mijn laptop die ik gehad heb het allemaal wilt trekken. Het is een Medion MD41300 waarvan ik de 2 x 256MB reepjes door een 1GB reepje vervangen heb. Ik zit nog te kijken of ik nog een reepje van 1GB erbij zal plaatsen, maar dan moet het wel zin hebben.

Ik draai met een officieel besturingssysteem van Windows XP Home.

Mogelijk heb ik ook spyware op mijn computer, want ik had al een print programmatje binnen gehaald, maar ik kreeg diverse rotzooi mee.

Miauw, je kan deze vraag beter apart stellen in de sectie spyware
Deze topic krijgt zo een andere wending.

Ik heb op dit moment geen werkende printer, dus even afdrukken naar een bestand is zover ik begrepen heb een pdf-file, die ik op een USB-stick of per e-mail naar iemand anders kan sturen zodat het alsnog uitgeprint kan worden.

Maar als je een pdf-bestand wilt hebben, waarom ga je hierboven dan in tegen de suggestie om op te slaan als .pdf? Waarom moet het per se "geprint" worden?
En trouwens, kun je het bestand zelf dan niet gewoon op de stick zetten?

Nee sorry, ik heb geen koek. :p

De printer is hier stuk, nou ja, de kop van een Canon MP610, vervangen is erg duur. Een andere printer is buiten werking, leeg en te duur om een nieuwe cartridge voor te kopen, dus ik stuur het met een pdf-file naar mijn e-mail en print het elders even uit, want zoveel is er ook niet te printen, echter wel belangrijk.

Er moet een nieuwe printer komen, ben al een tijdje op zoek, heb al wat op het oog, maar te druk met mijn gezondheid, dat gaat voor.

Laatst bewerkt:
Hoi Miauw,

Wat ik bedoel is het volgende.

Men adviseert om het document op te slaan als .pdf. Jij antwoordt daarop "Nee, het gaat echt om printen, dat er een PDF file van gemaakt wordt is geen probleem.".
Maar tussen het 'printen' van een PDF-bestand en het opslaan als .pdf-bestand zit geen verschil.

Is het nu gelukt als .pdf en is daarmee de kous af, dan is dat mooi om te horen :).

Ik haal inderdaad wat door elkaar wat het zelfde is, en ja, het is gelukt.

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb weer wat geleerd.

Laatst bewerkt:
Dat is vriendelijk, maar printers of all-in-one printers doet men niet voor niets weg.

In dit geval kan je vrij makkelijk lezen wat de kuren van dat apparaat zijn:

http://www.kieskeurig.nl/multifunction/hp/photosmart_c5380/reviews/237333/

Ik heb de Brother MFC-J825DW op het oog, maar januari is even een lastig dure maand.

http://www.brother.nl/g3.cfm/s_page/63170/s_name/productdetail/s_level/40220/s_product/MFCJ825DW

Kan erg veel voor een printer, de adviesprijs is echt veel te hoog en nog ex BTW ook. Ik kom de printer vanaf 132,50 euro tegen, maar ik kan beter dan 139,- euro betalen bij een ander, want dan is het terugbrengen via een antwoordnummer het tweede jaar indien dat nodig is, maar de service is daar ook erg goed.

Ik heb al eerder printers weg gegooid, reden, de cartridges zijn duurder dan de aanschaf van een printer, die van de Brother zijn voor een habbekrats te koop.

Ik weet wat ik wil, maar het zijn even dure maanden, ik heb eind vorig jaar een wasmachine moeten aanschaffen, want de oude zat er na 14 jaar compleet doorheen.

Nogmaals, dank voor de tip.

Laatst bewerkt:
@Eagle creek, bedankt voor de aandacht van mijn printer.

@Miauw, de printer doe ik wel voor niks weg. Maar deze printer is idd. niks voor jou. De cartridges zijn vrij duur en op het moment bijna leeg. Verder kloppen de reviews die jij linkte wel met betrekking tot het 'onderhoud'. Ik heb me daar altijd aan ge-ergerd. Vooral omdat dat onderhoud inkt kost, die al niet goedkoop is. Verder zijn de cartridges slecht of eigenlijk niet te vullen. Dat is ook de reden dat ik hem wegdoe. Printen doet hij wel erg goed en mooi.

Zelf heb ik laatst de Canon pixma mg5350 gekocht. Wat mij betrefd een goede goedkope printer en nog draadloos ook.
Het grootste voordeel is wel dat de cartridges gevuld kunnen worden en daardoor erg goedkoop zijn. Op het moment heeft canon ook nog een refund actie waardoor ik nog weer 20€ teruggestort krijg. Zelf heb ik hem voor 100€ gekocht. Dus hij kost mij na refund 80€.

Ik heb een HP gehad van mijn vader, reden was een andere printer en te dure cartridges, die heb ik even als scanner gebruikt en is bij de volgende krijger weg gegooid. De volgende is een Canon Prixma MP610 waarvan de kop op begeven stond, dat heeft niet lang geduurd, maar staat hier nog als scanner. Ik heb nog inkt en een chipresetter en chips voor cartridges. Goedkope inkt kan je letterlijk overal vandaan halen, maar een dure kop is een ander verhaal.

Het leuke van dit soort printers is dat je een ander er blij mee kan maken als men onderdelen zoekt die niet stuk zijn, op Marktplaats zijn er soms nog mensen te vinden die geen afscheid van hun printer kunnen nemen.

Over Brother heb ik een hoop gelezen en gehoord, het werkt goed, heeft geen problemen met alternatieve inkt, foto's laat ik afdrukken, want dat is meestal goedkoper dan zelf te gaan printen, al heb ik erg mooie afdrukken gezien.

Laatst bewerkt:
Wat ik eigenlijk mis is een betaalbare laser kleuren all-in-one printer, dus ook met een hoge resolutie, want de meeste hebben een lage resolutie. Mijn nadeel is dan wel dat ik niet op DVD's kan afdrukken, maar dat heb ik tot nu toe nooit gedaan en uit kunnen proberen.

@petje11,

Toch even nieuwsgierig over de HP mg5350, want die kan zoals ik las ook DVD´s kopiëren, heeft echter geen fax, maar is zeker niet duur.

Hoe vul jij de cartridges van de HP mg5350 en hoe reset je de chips die daar op zitten?

Het is geen HP maar een Canon. Ik laat ze vullen bij vulpunt hier in harderwijk.
Dan kost een cartridge me maar 7,50€

Sorry, ik kan het bericht niet aanpassen op mijn tablet.

Maar misschien kun jij de cartidges wel zelf vullen met de spullen die je al hebt.
Deze cartridges gaan erin: 525, 526

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan