Hoe printen zonder printer, in een bestand opslaan om ergens anders te printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@willieth,

Vriendelijk bedoeld, maar ik ga voor een duurdere i.v.m. de mogelijkheden, mocht het toch mis gaan, dan wordt de volgende een goedkope die als het moet, zo de prullenbak in kan.

De Brother DCP-J140W is zeker geen slechtere printer, maar kan helaas wat minder dan ik graag wil. Nu je het er toch over hebt, waar heb je de betreffende printer voor die prijs gezien, want ik kijk ook voor andere mensen die minder eisen hebben?

Laatst bewerkt:
Gekocht bij Staples in Oss

Wat wil je dan eigenlijk echt met een all-in-one

Wat ik wil is heel duidelijk, maar ik moet even wachten met de aanschaf i.v.m. de eerste dure maanden van het jaar.

Standaard wat je met een all-in-one printer kan, met als extra DVD's kunnen printen en als ik dan toch bezig ben, dan kan een Fax er ook nog wel bij, want die zijn en blijven in gebruik en zijn de kosten niet.

Apart zal ik eens negatieven en dia's scannen, maar dat doe ik liever op een apart apparaat die daar beter in zijn, want ik lees en hoor slechte ervaringen over dat via een printer te doen. Ik heb al eens een professionele scanner voor negatieven en dia's gezien, dat is heel wat anders in kwaliteit en gebruik ik slechts eenmalig, want daarna gaat de boel weg.

Niet te vergeten, goedkope inkt die niet schadelijk voor een printer is.

Dan kom ik op de Brother MFC-J825DW uit, zie ook deze oudere discussie.

Ik heb inmiddels begrepen dat de Brother niet met chips zou werken, maar met een soort streepjes code die uitgelezen wordt. Om de boel te resetten zou 30 seconden de stroom er af halen voldoende zijn.

Ik heb zelf slechte ervaring met nepinkt, zowel in een PixmaIP4000 als een MP160. Heb in beide nepcartridges geprobeerd maar de kwaliteit was compleet belabberd.

Die ervaring heb ik dan weer met HP, en weer niet met Canon. Mijn vader gebruikt al jaren nepinkt in zijn canons. De laatste was een ip5200 en die gaat nu weer door naar mijn nichtje voor op der kamer.(studente)
Ik geloof onmiddellijk dat de brother printers beter zijn, temeer omdat ik dat merk eigenlijk alleen ken in de professionele wereld, maar ja, ik vind ze te duur. Ook omdat ik voor puur tekst een oude laserprinter heb staan.

Die ervaring heb ik dan weer met HP, en weer niet met Canon. Mijn vader gebruikt al jaren nepinkt in zijn canons. De laatste was een ip5200 en die gaat nu weer door naar mijn nichtje voor op der kamer.(studente)
Ik geloof onmiddellijk dat de brother printers beter zijn, temeer omdat ik dat merk eigenlijk alleen ken in de professionele wereld, maar ja, ik vind ze te duur. Ook omdat ik voor puur tekst een oude laserprinter heb staan.

Er zijn verschillende aanbieders met verschillend soorten inkt, het is uitproberen, maar meestal werken de verschillende merken cartridges niet met elkaar samen, want dan gaat de printer in de stress. Dit is mogelijk het probleem bij de Canon Prixma MP610 het geval geweest, die heb ik al eerder uit storing weten te halen en zag dat er verschillende merken inkt cartridges door elkaar gebruikt werden. Er hebben daar een paar slechte inkt cartridges tussen gezeten, daardoor is de kop kapot gegaan. De betreffende winkel staat hier niet genoemd, maar daar is nooit meer wat gekocht.

Het zit hem dus meer in de cartridge dan in de inkt, vandaar, wij gebruiken altijd originele cartridges die dan weer gevuld worden en een reset krijgen.
En blijkbaar gebruikt het vulpunt hier dus de goede inkt.

Even 2 systemen uit elkaar houden:

Met de kop in de printer.

Met de kop op de cartridge.

De eerste zitten meestal vast in de printer, valt soms te vervangen, maar is vaak veel te duur.

De tweede heeft last van slijtage en is duur.

Aan de inkt ligt het meestal niet, maar op een cartridge zitten vreselijk veel patenten.

De ene printer is gevoeliger dan de andere printer voor de eerder genoemde zaken.

Als op een cartridge vreselijk veel patenten zitten, dan is het moeilijk het na te maken, tenzij het niet officieel op de markt wordt gebracht.

Om het tegen gaan van namaak, gebruiken printer fabrikanten meestal chips die tegen de printer zeggen dat ze op zijn, Brother is een beetje een buitenbeentje hier in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan