Hoe printen zonder printer, in een bestand opslaan om ergens anders te printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, HP staat voor Hopeloos, ik bedoelde inderdaad de Canon die jij hebt.

Ik neem aan 7,50 euro per cartridge?

Er zitten maar 2 cartridges in, 1 kleur en 1 zwart?

Voor de Brother kan ik een setje van 6 x 4 cartridges kopen voor slechts 60 euro = 10 euro per setje.

Het kan nog goedkoper, maar dan moet ik zelf met inkt gaan klieren.

Laatst bewerkt:
Sorry, ik kan het bericht niet aanpassen op mijn tablet.

Maar misschien kun jij de cartidges wel zelf vullen met de spullen die je al hebt.
Deze cartridges gaan erin: 525, 526

Volgens kieskeurig gaan er 5 cartridges in, zit kieskeurig er naast of bedoel je toch een ander type printer dan de Canon Prixma MG5350?

Wat ik eigenlijk mis is een betaalbare laser kleuren all-in-one printer, dus ook met een hoge resolutie, want de meeste hebben een lage resolutie. Mijn nadeel is dan wel dat ik niet op DVD's kan afdrukken, maar dat heb ik tot nu toe nooit gedaan en uit kunnen proberen.

Een kleurenlasterprinter heb ik dan zelf weer in de aanbieding, mocht je die zoeken:
Printer met toner:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/745124-Laserprinter-netwerk-volle-toner-Samsung-CLP-310N

Extra toner:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...g-toner-nieuw-ongeopend-CLT-P4092B-aangeboden

Toner duopakket:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...g-toner-nieuw-ongeopend-CLT-P4092B-aangeboden

Toner rainowpakket:

Laatst bewerkt:
@Eagle Creek,

Dat is vriendelijk aangeboden, maar kan geen DVD's printen, is volgens mij geen all-in-one printer, dus ik denk dat ik je moet bedanken voor het aanbod.

De hoge resolutie van een inkjet printer is volgens mij nog niet met een laser gehaald, maar de vraag of dat nodig is bij een laser printer weet ik niet, probleem blijft de DVD's printen, sorry.

Laatst bewerkt:
Nee dat is niet nodig. Laserprinters zijn er niet om afbeeldingen te printen maar om tekst te printen. Dat heeft simpelweg met de interne techniek te maken.
Overigens is de resolutie de afgelopen jaren wel omhoog gegaan, waarbij afbeeldingen er ook steeds mooier uitkomen. Maar inkt is gewoon nog preciezer dan poeder. (inkt is beter te mengen)

Kleurenmultifunctionals met hoge resolutie bestaan wel maar zijn nogal aan de prijs. Toevallig kwam ik twee weken terug een oud tijdschrift tegen waarin de "goedkope generatie thuislasers" werd aangekondigd. Denk daarbij aan €400 aan een zwart-witje. Tegenwoordig heb je voor €120 een kleurenlaserprinter, met een tientje of twee erbij met netwerkfunctionaliteit. Laserprinters hebben echt een goede slag geslagen. Omdat multifunctionals steeds populairder werden (o.a. bij inkjet en bij bedrijfsprinters) tref je die voor thuis nu ook aan. Maar het blijft een kleine markt op het moment.

Ben zelf erg tevreden met mijn inkjet Pixma IP4000 en diens opvolger ziet er ook prima capabel uit. Met seperate tankjes én lade voor dvd's,

Klopt wat kieskeurig meld. Er gaan 5 cartridges in 3 kleuren en twee zwarte.
Ik was voor een setje nieuwe originele ook zo'n 60€ kwijt.
Die heb ik gekocht zodat ik nu twee setjes heb en dus nooit meer zonder zit. Raakt 1 setje leeg dan kan ik die laten vullen zonder dat ik zonder zit. Want bij mij zijn ze altijd op een zon/feestdag leeg.

Je had het net over een 525 en 526, dan denk ik aan 2 cartridges, niet aan 5.

Betaal je 7,50 per cartridge, dus 37,50 euro voor een heel setje van 5 om te laten vullen, of betaal je 15 euro om dat setje van 5 te laten vullen?

Sorry, maar ik raak even de draad kwijt i.v.m. 525 en 526, dat zie ik als 2 cartridges, maar het blijken er 5, of begin ik langzaam gek te worden?!

Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk. 525= een grote zwarte cartridge voor tekst. 526 heb je in 3 kleuren + fotozwart.( dus een 526 geel, een 526 fotozwart, een 526 magenta en een 526 cyaan)
Dan kom je in totaal uit op 5 cartridges.
Origineel zit daar resp. 19ml inkt en 4x 9ml inkt in. Na hervulling zit er 23 ml inkt en 4 x 13 ml inkt in.

Hoeveel me de hervulling precies gaat kosten weet ik nog niet maar wel ergens rond 35€

Maar ik ging even googlen en vond dit: klikkerdeklik
Dat is nog weer goedkoper. Al komt er nog wel 3,95€ verzendkosten bij.

Laatst bewerkt:
Met namaak inkt zet ik altijd mijn vraagtekens bij "foto zwart" ook wel pigment zwart, ik ben al eens een discussie aan gegaan, maar daar kwam gewoon zwart uit. Misschien dat het inmiddels anders is, maar ik heb daar een hard hoofd in i.v.m. dat de kosten te hoog zijn.

Gebruik je origineel, dan betaal je meteen de hoofdprijs, maar dan heb je echte pigment zwart er tussen zitten.

Voor mij zijn foto's printen zo duur dat het laten afdrukken, vooral als je wat foto's opspaart, het beter kan laten afdrukken. De reden is dat het goedkoper en beter is, want men gebruikt echt bromidepapier (is een echte foto afdruk), die digitaal belicht wordt.

Ik kom qua kosten dan denk ik toch weer bij de Brother MFC-J825DW uit, het enige wat daar niet op zit is het scannen van negatieven en dia's, maar daar is ook andere apparatuur i.p.v. een gammel achtige geraamte die bij een klein aantal (Epson en enkele Canon) printers zitten.

Laatst bewerkt:
Tja, ik weet niet wat je dan voor de printer betaald maar de adviesprijs liegt er niet om bijna 171€. Goed ,dan heb je er wel een fax bij.
Enne de cartridges zijn bij 123inkt bijv. net zo duur, dat scheelt mekaar niet zoveel.
Over de verschillen in de zwarte kleuren kan ik niks zeggen. Ik ben kleurendoof. Dus die minimale verschillen zie ik niet.

klikkerdeklik

Laatst bewerkt:
De printer kost inclusief BTW vanaf 132,50, maar voor 139,00 koop ik het bij een winkel met betere service, dus als ik het in het tweede jaar moet opsturen, dan kan het naar een antwoordnummer en sturen ze ook weer gratis na reparatie terug mocht dat nodig zijn

Bij 5 setjes in welke combinatie ook betaal ik 50 euro bij een winkel in de buurt, zelfs met verzending is het niet duur. Je hebt ook van die vul systemen met speciale cartridges, ik heb al eerder rond lopen neuzen, maar geen tijd gehad om goed in te verdiepen, dus op een oude Canon door die niet hier staat, maar er is geen cartridge vervanger voor de betreffende printer te vinden, zal van de week even kijken om welk type dat gaat.

De Brother heeft geen chip, maar een soort streepjescode of zo iets heb ik mij laten vertellen, 30 seconden de printer van het stroom en alle cartridges zijn vergeten, ik meen dat die de laatste 5 opslaat, maar na 30 seconden stroomloos is dat dus weg.

Voor het eerdere topic, lees hier.

Laatst bewerkt:
Kijk dat eerdere topic kende ik niet, heb het net even doorgelezen. Dan hou ik het hier verder bij. Alle voors en tegens heb je toch al tegen mekaar afgezet.
Maar kun je me een site geven waar je die cartridges dan zo goedkoop weghaalt?

Wat betrefd dat resetten van de cartridges, dat is precies de reden dat ik naar een vulpunt hier in de buurt ga. Dan heb ik daar geen last van.(En ook een van de redenen dat ik van HP af ben)

Laatst bewerkt:
Het is min of meer al een verouderd topic, want er zijn inmiddels alweer meer printers op de markt.

Een Google op "Canon resetter 525"

5 stuks zonder ervaring, maar er zullen er wel meer zijn:

1. een mogelijkheid
2. een mogelijkheid
3. een mogelijkheid
4. een mogelijkheid
5. een mogelijkheid

Ze zijn inmiddels voor originele chips leverbaar, het verschilt wel aardig in prijs, dus ik zou nog even in de rondte Googlelen als ik jou was, vergeet Ebay ook niet.

Voor jou printer heb ik het volgende gevonden, maar dat bedrijf levert zelf Brothers waar ik het niet zal kopen, de inkt mogelijk wel, maar op de Beverwijkse Bazaar koop ik bij andere stands al een Brother setje voor 10 euro i.v.m. 4 cartridges, voor 5 cartridges voor een Canon is het dacht ik 12,50 alles met chip, maar ik heb het nog niet getest:

Canon Pixma MG 5350

Als je een setje met of zonder chipset aanklikt, dan kan je naar beneden scrollen, daar staan de prijzen bij meerdere sets.

Bij deze printer weet ik niet of het goedkoper is, maar dat is wat ze leveren.

Het bedrijf zit hier niet om de hoek, maar ik kan ook even naar de Beverwijkse bazaar gaan waar ze elk weekend aanwezig zijn, echter niet met de volledige voorraad, dus een mailtje is wel verstandig.

Op de Beverwijkse Bazaar kan je ook zien dat het echt Brother gericht is, een andere printer verkopen ze niet. Er zijn niet veel bedrijfjes op de Beverwijkse Bazaar, maar de gene die er zitten raden allemaal Brother aan. Het type wat ik op het oog heb heeft vrijwel niemand, maar zeker daar niet op voorraad, de cartridges echter weer wel.

Ik koop de printer bij voorkeur hier i.v.m. de goede service en in het tweede jaar het antwoordnummer, want zo werkt de garantie van Brother. De eerste jaar thuis, het volgende jaar terug sturen, maar deze biedt de service via de (web)winkel en is nog geen 10 euro duurder.

De top 10 is van wat zei verkopen, dat kan dus per week verschillen, maar het leuke is dat je hier ook goede reviews kan vinden.

Jou printer kom ik hier tegen

Waar ik naar aan het kijken ben staat hier.

Ik zoek niet een doorsnee model, maar ondanks dat er veel sites zijn die zeggen dat ze de cartridges niet kunnen leveren, zijn ze vaak wel te koop, maar is bij veel bedrijven niet duidelijk om welke printer het gaat omdat het geen doorsnee model is

Adviesprijzen zijn leuk, in dit geval zelfs ex BTW, maar de concurrentie is nog veel leuker.

Laatst bewerkt:
Daar kan ik niet tegenop:D,. Maar beverwijk is voor mij niet goedkoper omdat ik er dan een uur autorijden tegen aan moet gooien. ( en dat loopt met mijn auto behoorlijk op). Maar ook online zijn ze echt goedkoop. Ik ga de site zeker onthouden. Ik ben daar voor 1 setje al 5€ goedkoper uit.

Valt wel op dat ze de brother printer aardig goedkoop verkopen en de canon juist weer duur. Ik vind dat heel apart.
Voor wat betrefd de service, daar ben ik niet zo bang voor dat ik die nodig ga hebben. Eigenlijk zijn de printers die hier in huis zijn of zijn geweest, de beste apparaten die ik in huis heb. Alle printers die ik heb gehad zijn nooit kapot geweest. Sommige zijn zelfs nog bezig met een tweede leven bij iemand anders.
Er was er maar 1 die er de brui aan gaf, maar dat was na zeker 8 jaar trouwe dienst.

Ik heb zelf slechte ervaring met nepinkt, zowel in een PixmaIP4000 als een MP160. Heb in beide nepcartridges geprobeerd maar de kwaliteit was compleet belabberd.

Verzenden zullen niet de kosten zijn, zeker als je meer afneemt.

Misschien nog een leuke tip:

Ik heb gevraagd of je setjes ook bijvoorbeeld meerdere cartridges in de zelfde kleur kan kopen, want zwart gebruiken de meeste mensen het meest. Het is geen probleem, maar ik weet niet of ze dat ook zo op de website hebben vermeld i.c.m. setjes.

Ze hebben zich echt op Brother printers gericht, ik denk dat daardoor de Canon printer duurder is.

Op de Beverwijkse Bazaar waar ze naast de winkel elk weekend staan, staan een aantal Brothers printers, niet eens alles, een Canon printer staat daar helemaal niet, ik heb het daar nog nooit gezien.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf slechte ervaring met nepinkt, zowel in een PixmaIP4000 als een MP160. Heb in beide nepcartridges geprobeerd maar de kwaliteit was compleet belabberd.

Klopt, dat is de reden dat men Brother aanraad, die kent de problemen niet. De kop van de gekregen Canon Prixma MP610 is daar vermoedelijk op kapot gegaan, maar de betreffende namaak inkt kwam niet daar vandaan, het is echter geen garantie dat zei wel beter leveren, want ik heb daar geen ervaring mee met de Canon die hier als scanner nog functie doet.

Dat is voor mij de reden dat ik voor een Brother wil gaan, lekker goedkoop in gebruik, maar zo ver ik weet heeft die geen last met namaak inkt.

Laatst bewerkt:
Ik weet wat je bedoelt. Mijn vader heeft jarenlang een Brother gebruikt met nepinkt. Bij hem moest je denken aan een printvolume van zo'n 5000 veld per maand. Zijn ervaringen waren wisselend. Laat ik zeggen dat 85% van de inkt goed ging. Wellicht dat gezien de hoeveelheid dit een heel positieve score is :).

Volgens mij gaan de Brothers van tegenwoordig niet volledig meer uit, maar als de stekker er uit gaat, dan natuurlijk wel. In het laatste geval kunnen de kanaaltjes dicht slippen, maar die blijken gemakkelijk weer open te gaan.

De ene namaak inkt is de ander niet, dus het is maar net waar het vandaan komt.

Wat ik wel een aardige opmerking in het andere topic vond is dat bij de meeste cartridges gebruik wordt gemaakt van sponsjes, als die te vaak opnieuw gevuld zijn, ben ik bang dat het gaat afbrokkelen en in de kop terecht komt waardoor er problemen kunnen ontstaan.

In dat andere topic was ook een mogelijkheid zonder spons in de cartridges, maar die dienen dan wel op peil te worden gehouden.

Ik denk geen 5000 vel er door heen te draaien per maand, maar het zal zeker wekelijks elke kleur even een testje draaien.

Voor welk systeem ik kies zal op den duur vanzelf naar voren komen, maar de Canon staat bekend dat als de kleur geel bij de Prixma MP610 gek gaat doen, je er heel snel bij moet zijn mocht je dat nog willen oplossen.

Dat is de reden dat ik niet gek van Canon meer ben, over een Brother heb ik nog nooit een klacht gehoord.

Als je een goedkope all-in-one inktjet wilt kijk eens naar de Brother Brother DCP-J140W Printer, gebruikt 4 cartridges (CMYK) zowel draadloos als via USB werkt goed onder Linux en windows XP en koste mij maar €49.00

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan