Harman kardon, Smart TV samsung + Harddisk recorder ziggo aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornewortel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Beste Lezers,

Ik zit even met het volgende. (ik weet ook niet of dit in de juiste categorie staat)

Ik heb de volgende aparatuur en ik weet niet hoe ik alles het beste kan aansluiten.

Homecinema: Harman Kardon BDS870 5.1
TV: Samsung UE46ES8000
Hd-recorder: Cisco 8485DVB HD PVR

Ik hoor graag of iemand weet hoe en met welke kabels(hdmi,optical audio, of andere kabels) ik het spul het beste kan aansluiten.
Ik weet dat de hd-recorder er tussenuit zou kunnen omdat er een module in de tv kan maar dat hoor ik graag van jullie.

Alvast bedankt voor de hulp en of reacties.

Corne

Vrij simpel v.w.b. de homecinemaset : een HDMI kabeltje + (optioneel voor het beste resultaat) een optisch kabeltje van de TV naar de cinemaset volstaan. Jouw TV heeft een z.g. CI+ module achterop en dus is een losse decoder overbodig. Je stopt het kaartje rechtstreeks achterin die module op de TV.
V.w.b. je recorder verwijs ik je graag naar dit topic : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/746834-TV-Decoder-DVD-aansluiten

Vanzelfsprekend is het aansluiten van de speakers op de cinemaset een kwestie van de handleiding van de cinemaset v.w.b. de (5 + 1) speakerdraadjes in de juiste poortjes van de cinemaset.

Als je ook programma's wil opnemen, dan kan de recorder er niet tussenuit, waarbij het woord 'tussenuit' eigenlijk een ongelukkige woordkeuze is van mij. Waarom? Zie daarvoor dat andere topic, want de recorder zit nergens 'tussenin', die zit apart (los) op je TV aangelsoten. (zie ander topic), tenzij je natuurlijk voor de dure HD recorder kiest zoals sommige kabelboeren je die aanbieden. Dan maakt de recorder wel 'deel' uit van je systeem.

Tip1 : mocht je nog ouderwetse 'Gamma' kwaliteit coax hebben, vergeet het dan maar. Je HD signaal wordt NIET door Gamma kwaliteit aan de TV doorgegeven. Als je dat toch probeert, dan krijg je alleen Ned 1 te zien (geen HD), de overige zenders kun je pas zien als je een fatsoenlijhke kwaliteit coax aanschaft : Hirschmann.
Tip2 : laat je geen oortje aannaaien v.w.b. de prijs van de HDMI kabel, sommige 'speciaalzaken' willen je graag laten geloven dat een kabeltje van 60 euro een 'must' is, maar dat is l*lkoek. Een HDMI kabeltje van 19,95 of zo volstaat!

Laatst bewerkt:
Waarbij je dan voorbijgaat (of niet zozeer jij, maar meer de schrijvers in de linkjes die je plaatst) dat je bij een optische verbinding geen last hebt (kunt hebben) van brom / ruis door elektrische lekstroom, omdat er geen elektrische stromen van A naar B gaan, wat bij HDMI weer wel van toepassing is.

Laatst bewerkt:
Tja... (Over dat stukje)
Daar staat weer tegen over dat bij optisch het signaal van elektrisch eerst optisch gemaakt moet worden en daarna weer van optisch naar elektrisch.
Maar ach, voor beide geld gebruik wat je wilt. Als het maar goed klinkt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan