missing bootmanager ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareljanssen

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Hallo,

heb hier een computer die niet meer wilde opstarten.
Bij het opstarten loopt die de BIOS door zwart scherm komt met de mededeling missing bootmanager ontbreekt - Druk op Ctrl+Alt+Del om opnieuw op te starten'

Verschillende dingen nog geprobeerd F8 veilige modus etc. maar niets werkte.

Heb toen de Windows 7 installatie schijf de optie computer herstellen gebruikt.
Alle opties daarvan geprobeerd zoals Uw computer herstellen, opstart herstel, systeemherstel geen van die opties werkte
Dan als laatste de Opdrachtprompt (cmd) optie en het commando Bootrec /Rebuild BCD ook dit had geen effect.

Is misschien met de Opdrachtprompt cmd dan het commando bootrec /fixboot een optie of is dat af te raden.

Heb met een Opstartbare CD Barts PE alles nog een bekeken maar zie op de Partitie geen gebruikelijke mappen zoals Windows 7, Gebruikers, Program Files, enz. is allemaal weg.

Er staat wel wat anders op de schijf lijkt wel een smiley.
Dit is wat er op schijf R wat er nog als data op staat
2dw9hdx.jpg

Als ik die map open maak met Bart PE staat er het onderstaande
2uooz9y.jpg

Wat houd dit in?
Overigens ben niet de enige die dit ziet
http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic414595.html

Op de andere partitie ( Schijf T) staat een Fabriek Systeem Recovery Partitie maar die wil ik (nog) niet gebruiken men wil graag de mappen in mijn Documenten indien mogelijk terug hebben ze hebben er geen Back-up van.

Ben al met Recovery Programma's wezen (alleen) kijken maar krijg de mappen niet te zien heb verder niets gedaan met die schijf niet op geschreven etc.

wat staat er in dat dumpbestand dan? lijkt wel op een besmetting.
Kan je die smylie verwijderen, de windows dvd opstarten en de boot laten repareren?
Ik zie geen windows map. staat die op C:?

Laatst bewerkt:
Kan je met het commando DIR nog wel de map mijn documenten zien? Ander kan je dit is proberen in repair modus: bootrec /rebuildbcd gevolgt door een ENTER.

Zal eerst wel even voor de zekerheid checken of je documenten er nog wel opstaan. Wat ik persoonlijk als eerste zou proberen is een HD in de pc doen met een werkende OS systeem en de andere in de tweede Sata port doen (Zodanig met het andere besturingsysteem starten). Proberen erin te komen en alles backuppen. Je kan alle bestanden zoeken op extenies. Bijv *.Xls of *.docx
Het is altijd even gokken of het lukt, maar wie niet waagt wie niet wint.

Laatst bewerkt:
wat staat er in dat dumpbestand dan? lijkt wel op een besmetting.
Kan je die smylie verwijderen, de windows dvd opstarten en de boot laten repareren?
Ik zie geen windows map. staat die op C:?
Dat dump bestand is een RecoveryMgrDumpNew.txt
De smilye kan ik veranderen maar dat heeft geen zin.
Er staat ook geen Windows map meer in.

Wat ik al schreef dat werkte niet
Heb toen de Windows 7 installatie schijf de optie computer herstellen gebruikt.
Alle opties daarvan geprobeerd zoals Uw computer herstellen, opstart herstel, systeemherstel geen van die opties werkte
Dan als laatste de Opdrachtprompt (cmd) optie en het commando Bootrec /Rebuild BCD ook dit had geen effect.

Heb vandaag het nog een keer geprobeerd weer geen effect toen als laatste in de opdrachtprompt onderstaande gedaan
Bootrec /Rebuild BCD gelijk daarna Bootrec /FixMbr en daarna Bootsec /Fixboot.

De map Recycler staan 2 kleine files
De map RMTemp is leeg
De map System Volume Information kom ik zo niet in.
Windows laat al zien dat er bijna niets meer op die partitie staat schijf is 286 GIG groot en er is 286 GIG vrij.

Kan je met het commando DIR nog wel de map mijn documenten zien? Ander kan je dit is proberen in repair modus: bootrec /rebuildbcd gevolgt door een ENTER.
Geprobeerd zie het bovenstaande dat werkte dus niet.

Sander zei:
Zal eerst wel even voor de zekerheid checken of je documenten er nog wel opstaan. Wat ik persoonlijk als eerste zou proberen is een HD in de pc doen met een werkende OS systeem en de andere in de tweede Sata port doen (Zodanig met het andere besturingsysteem starten). Proberen erin te komen en alles backuppen. Je kan alle bestanden zoeken op extenies. Bijv *.Xls of *.docx
Het is altijd even gokken of het lukt, maar wie niet waagt wie niet wint.
Heb de schijf als extern op een werkende computer aangesloten en ook een Back-up had ik al gemaakt en met recovery's progjes alleen KIJKEN wat er wordt gevonden.

Als er geen windows mappen op de schijf staan zal de boot repareren inderdaad niet helpen, omdat die opzoek gaat naar windows install's.
Dan lijkt het er op dat je systeem overgenomen is.
Soort rootkit misschien, ziet er inderdaad niet fris uit.
formateren zou een optie kunnen worden lijkt het.

Ik heb wel eens in een multiboot een partitie verwijdert waar een rootkit opstond.
Toen moest ik geforceerd verwijderen, gewoon verwijderen was niet eens mogelijk in het systeem van een andere partitie die ik op had gestart, gelukkig bood windows die optie.
Daarna dat deel van de schijf geformateerd te hebben was de rootkit verdwenen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

nog bedankt allemaal voor de snelle reacties.
Er staat niets meer op van Windows alleen met een recovery kan ik nog wel het nodige redden voor die mensen.

Wat ik zelf zou willen weten is hoe dit is gekomen aan een rootkit zat ik ook te denken.
Maar hoe kan ik daarachter komen of dit het geval is.

Ik wilde het proberen door met bijv. Barts PE op te starten en dan een scanner laten lopen
denk alleen dat dit niet echt zal gaan werken maar ga het toch eens proberen.

Hier werden verder ook geen oplossingen geboden
http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic414595.html

Nog bedankt voor de snelle reacties.

Laatst bewerkt:
het nadeel van rootkits is dat ze of rechtstreeks vanaf de kernel functioneren, of erger nog, een eigen kernel heeft, de kernel bevat alle basis handelingen die als eerste geladen wordt en waar de rest van het besturingssysteem mee geladen wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rootkit
Zoals je lezen kan dat rootkits doorgaans je hele besturingssysteem beschadigen, zodat windows redden al geen optie meer is.
Je kan een rootkit zien als een totaal besturingssysteem van een hacker die naast windows is gaan functioneren en alles heeft overgenomen.
En als de windows mappen al weg zijn, wat valt er dan nog te redden? je kan moeilijk mappen en bestanden redden die al vernietigd zijn nietwaar?
Hadden de mensen hun data niet back up?
of de rootkit heeft het verwijderd, of onzichtbaar gemaakt. in ieder geval had de hacker wel toegang tot alle bestanden op die computer in geval van een rootkit die de hele computer overneemt, die zou zo alles hebben kunnen opslaan op zijn computer en daarna deze hebben gewist op de computer waar je nu op bezig bent, online gaan is de hacker toegang geven met de computer, dus online gaan is geen optie.
Deze mensen zijn nog een tijdje online geweest toen de rootkit alles aan het overnemen was.
dus toen de eerste tekenen zich voltrokken is de verbinding blijven bestaan en heeft de hacker tijd genoeg gekregen om van alles te vernietigen.

Je kan aan die mensen vragen hoe ze zichzelf hebben beveiligd, en wat hun handelingen waren dat het zo ver is gekomen.
Dus er is een kans dat er een cracker is die al die data bezit nu, bizar he?
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=4793/

Laatst bewerkt:
Hoi

die (oude mensen) hebben geen Back-up vandaar dat ik probeer zoveel mogelijk nog te kijken wat er te redden valt.
Ga ze in ieder geval vertellen en voordoen hoe ze dat kunnen uuhh... moeten gaan doen :cool:

Erik777 zei:
de rootkit heeft het verwijderd, of onzichtbaar gemaakt. in ieder geval had de hacker wel toegang tot alle bestanden op die computer in geval van een rootkit die de hele computer overneemt, die zou zo alles hebben kunnen opslaan op zijn computer en daarna deze hebben gewist op de computer waar je nu op bezig bent,
Ook al zouden ze zijn gewist moet na mijn idee met een recovery programma mogelijk nog wel het nodige te redden zijn in de map Mijn Documenten.

Erik777 zei:
Je kan aan die mensen vragen hoe ze zichzelf hebben beveiligd, en wat hun handelingen waren dat het zo ver is gekomen.
Een virusscanner stond er wel op maar ga dat morgen zeker eens vragen.

MVG Karel

Ook al zouden ze zijn gewist moet na mijn idee met een recovery programma mogelijk nog wel het nodige te redden zijn in de map Mijn Documenten.
Daar zou je vanuit kunnen gaan maar omdat je al zoveel acties hebt geprobeerd en je afhankelijk bent in geval van een rootkit wat degene die daar achter zat uitspookte kan je dat nooit zeker zeggen, rootkit is een verzamelnaam, degene die de rootkit bestuurt heeft dan de macht op dat moment zolang er een verbinding is, is dat al verwijdert door de cracker zou het wel voor eeuwig weg kunnen zijn, je hebt aardig wat uitgeprobeerd al zonder resultaat helaas, dat is opzich wel knap van je. het resultaat ligt dan niet in eigen hand om het maar zo te zeggen, ook al doe jij je stinkende best, ik hoop wel dat je nog wat redden kan.
mvg 2u2

ps
met een teken als dit:
[(^_^)]
kan je er wel van uit gaan dat die mensen in de maling genomen zijn door 1 of meer digitale sarcasten, die zijn er helaas ook.
Waarom dit moeilijk te bestrijden is:
http://people.zeelandnet.nl/lievense/AGcompcrim1.htm
en dan gaat het hier over bedrijven, particulieren moeten zichzelf beschermen, misschien is een cursus hoe veilig te internetten voor die mensen een uitkomst in de toekomst als alles weer ok is.
http://www.seniorweb.nl/veiliginternetten
http://communities.zeelandnet.nl/scc/pagina/85728

Laatst bewerkt:
Probeer het is met een Windows 98 Cd'tje op een of andere manier doet die altijd wonderen bij mij.

Hoi,

harstikke bedankt allemaal voor het beantwoorden en de nodige voorzetjes heb het niet voor elkaar gekregen om het weer in de oude staat allemaal terug te zetten.
Ook nog geprobeerd met PTDD Partition Table Doctor ook daarmee is het niet gelukt.
Heb een aantal recovery programma's gebruikt en in ieder geval in de mappen Users de documenten/Foto's etc. veilig kunnen stellen.

Was wel weer een leerzaam iets om met de verschillende recovery progs waar toch wel de nodige verschillen in zijn om iets veilig te stellen waar dan ook de files van werken.

Nogmaals ieder bedankt voor de reacties en er kan een slotje op het topic.

MVG Karel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan