Dus om windows iets sneller te maken ga je dat af laten hangen van een SSD kaart?
En wat wordt je winst? ten opzichte van de nadelen?
Aangezien ik hier op een i7 processor zit @ 2.8 GHz met 4 GB ram van 1330 MHz, windows op de harde schijf staat, ik windows beheer qua services en processen, Windows hier opstart waarvan 31 processen na het starten geladen zijn, en dat de snelheid van je windows gaat bepalen.
Dus ik zit hier in een snel ingesteld windows 7 systeem, op een harde schijf.
Ik geloof niet zo in de broodjes aap verhalen over snelheidswinst op een SSD kaart als je niet weet hoe je windows moet beheren.
Na een tijd wordt je toch slomer als je het niet bij houdt, op wat voor schijf je windows ook installeert, wat er geladen wordt en de hardware bepaald de snelheid.
SSD kaarten slijten sneller.
Er wordt beweerd op sommige website dat de SSD kaart ook stiller zou zijn, alsof een hdd zoveel lawaai maakt.
Veel mensen gaan dan windows installeren op een sneller slijtende SSD kaart, om vervolgens al hun programma's op de hdd te installeren, dus zoals in de map program files, komt alle data van de programma's die je gebruikt alsnog op de HDD te staan, reken je winst maar uit.....
Ik heb mijn register zo getweakt dat windows systeem bestanden allemaal in het geheugen laadt, en niet van de hdd gelezen hoeft te worden.
Dat kan je doen door in de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
de waarde:
DisablePagingExecutive
Op 1 in te stellen.
Ook in MSCONFIG tabblad opstarten klikken op de knop Geavanceerde opties, met een multicore processor kan je daar het aantal processen in stellen waarmee gestart wordt, en kan je het maximale gehugen aanvinken.
Dus windows 7 of welke windows dan ook snel hebben en houden zit m niet in op welke schijf deze is geinstalleerd, maar hoe je windows zelf beheert.
Succes