Windows 7 via sd

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een SD kaart is niet sneller dan een HDD.
Je kunt wel een SSD harddisk gebruiken.
Je bent misschien in de war met je RAM geheugen van je PC, dat is wel sneller.

Groeten Marcel

UHS Class 1 10 MB/s (min)
UHS-I 104 MB/s (max)

UHS Class 2 105 MB/s (min)
UHS-II 300 MB/s (max)

300 mb/s is toch een stuk sneller als een gewone harde schijf?

Dat kan je niet zo zeggen, ik weet niet precies welke HDD je erin hebt zitten maar SD's hebben snelheden van 0.9 mb/s t/m 65 mb/s
Dit zal geen problemen moeten maken, kan prima alleen moet je het wel goed installeren en de SD eerst formatteren.

succes

Maar is het nu gunstig of niet?
ik weet niet hoe het zit met die snelheden dat was wat ik vondt bij google via sd speed

Interessant..

Ik denk dat het wel mogelijk is, maar het belangrijkste is: ondersteund jouw BIOS wel 'opstarten van cardreader'? Dat is de grote vraag.

UHS Class 1 10 MB/s (min)
UHS-I 104 MB/s (max)

UHS Class 2 105 MB/s (min)
UHS-II 300 MB/s (max)

300 mb/s is toch een stuk sneller als een gewone harde schijf?
Een 7200RPM heeft een datatransferrate van 1030Mb/s = 128MB/s.

Het SD kaartje wat jij linkt in je eerste post is een UHS-I en geen UHS-II.
Een UHS-I heeft een transferrate tussen de 10 en de 104MB/s en geen 300.

Maar dit was alleen het antwoord op de snelheidskwestie.
De vraag of het mogelijk is ben ik het met bassie9 eens.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Start de PC opnieuw op en druk op F12 (Kan verschillend zijn) Ga in de BIOS en kijk of je iets met Card reader heb staan.
Je moet natuurlijk je PC booten vanaf de SD en als jouw BIOS dat niet ondersteund kan je mem ook niet zo booten, net als wat bassie al zei.
succes

het is mogelijk.
opstarten via usb en dan usb card-reader

Laatst bewerkt:
Wat je doet: formatteer je SD kaartje naar NTFS en installeer hier windows op.
Als je dat heb gedaan doe je je SD gwn in een card reader en dan in de card reader van je PC. 'Boot from Card Reader' (zoiets)
Vrij eenvoudig eigenlijk

Ja klopt booten kan via sd card reader ;)

Maar mijn vraag is of dit slim is.
ik dacht hier snelheidwinst mee te maken + volledige hardeschijf voor alleen de bestanden.

Vendor Hitachi
Model Number Hitachi HTS547564A9E384
Serial Number ********
Firmware Revision JEDOA60A
Size 596.2 GB
Rotation Rate 5400 RPM
Cache Size 8 MB
Temperature 25.0 C
Physical Sector Size 4 KB
Logical Sector Size 512 B
Logical Sector Count 1250263728
Supported Standards ATA8-ACS
ATA/ATAPI-7
ATA/ATAPI-6
ATA/ATAPI-5
Specification Version ATA8-ACS rev 6

Die heb ik nog geen gehaald, daar heb ik dit topic voor gestart ;)

16 gb voor windows 7?
en dan is mijn vraag nog niet beantwoord. levert het snelheidswinst op?

Na wat ik gevonden heb is deze precies 2x zo snel, maar omdat de SD via een card reader of USB naar de PC gaat zal het een paar KB/s verschillen.
Heeft zeker voordeel!

Dus om windows iets sneller te maken ga je dat af laten hangen van een SSD kaart?
En wat wordt je winst? ten opzichte van de nadelen?

Aangezien ik hier op een i7 processor zit @ 2.8 GHz met 4 GB ram van 1330 MHz, windows op de harde schijf staat, ik windows beheer qua services en processen, Windows hier opstart waarvan 31 processen na het starten geladen zijn, en dat de snelheid van je windows gaat bepalen.

Dus ik zit hier in een snel ingesteld windows 7 systeem, op een harde schijf.
Ik geloof niet zo in de broodjes aap verhalen over snelheidswinst op een SSD kaart als je niet weet hoe je windows moet beheren.
Na een tijd wordt je toch slomer als je het niet bij houdt, op wat voor schijf je windows ook installeert, wat er geladen wordt en de hardware bepaald de snelheid.

SSD kaarten slijten sneller.
Er wordt beweerd op sommige website dat de SSD kaart ook stiller zou zijn, alsof een hdd zoveel lawaai maakt.

Veel mensen gaan dan windows installeren op een sneller slijtende SSD kaart, om vervolgens al hun programma's op de hdd te installeren, dus zoals in de map program files, komt alle data van de programma's die je gebruikt alsnog op de HDD te staan, reken je winst maar uit.....

Ik heb mijn register zo getweakt dat windows systeem bestanden allemaal in het geheugen laadt, en niet van de hdd gelezen hoeft te worden.
Dat kan je doen door in de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
de waarde:
DisablePagingExecutive
Op 1 in te stellen.

Ook in MSCONFIG tabblad opstarten klikken op de knop Geavanceerde opties, met een multicore processor kan je daar het aantal processen in stellen waarmee gestart wordt, en kan je het maximale gehugen aanvinken.
Dus windows 7 of welke windows dan ook snel hebben en houden zit m niet in op welke schijf deze is geinstalleerd, maar hoe je windows zelf beheert.

Succes :)

Laatst bewerkt:
Het gaat hier om een 'SD' kaart

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan