Javascript op website aanspreken met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olbren

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Beste lezer,

Ik denk dat ik nu al zeker een maand bezig ben met het zoeken naar de code in vba voor het aanspreken van Javascript op een website.
Dit is voor mijn werk en willen wij graag een stuk data extracten van de betreffende website.

Op gebied van HTMl gaat het prima, maar op een gegeven punt wordt de website java en ik krijg het maar niet voor elkaar om
bijvoorbeeld de tekstvelden en/of andere zaken aan te spreken.

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen met de juiste code.

Alvast hartelijk dank!!

Met vriendelijke groet,

Olbren

Kun je precies uitleggen wat de bedoeling is? Wil je een AJAX aanvraag aanvragen via JS?

De site waar om gaat heeft als beginscherm een login tekstveld en een wachtwoord tekstveld.
Beide kan ik goed terugvinden in de source van de website. Zowel id als een naam.
Door middel van .document.getelement(s)byname of id code krijg ik echter niet voor elkaar om deze tekstvelden aan te spreken en dus te vullen met tekst.
Het eventueel activeren van de submit button (.click) lukt ook niet.

Dus het lijkt naar alle waarschijnlijkheid op dat ik gewoon de verkeerde code zit te gebruiken.

Vandaar dus de vraag of iemand bekend is om op deze manier door een Javascript gedeelte heen te navigeren.

Hopelijk heb ik het zo enigszins duidelijk omschreven waar het om gaat.

Mvg,
Olbren

Een login met JavaScript lijkt mij geen goed idee? Daar heb je PHP voor nodig. Eventueel met een AJAX aanvraag.

Ok.
Maar ik begrijp uit je antwoord dat het met Excel VBA dus niet mogelijk is om een stukje JS van een website aan te spreken?

Wat betreft de tips van PHP en AJAX moet ik me verontschuldigen... zover gaat mijn kennis helaas niet.

Om dat met JavaScript te doen is onveilig want iedereen kan de broncode er van zien, buiten dat is dat iets wat op de client draait.
Ik raad je aan om eens te kijken naar een inlog systeem in PHP en je gebruikers opslaan in een MySQL database.

Beste Lord4163,

Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest, ik ben niks aan het bouwen of maken, maar ik wil via Excel VBA een website gaan benaderen.
Om mijn verhaal te verduidelijken een youtube filmpje van iemand die het voor doet op een HTML website (dus geen JS)
http://www.youtube.com/watch?v=7sZRcaaAVbg

Met zoveel algemene informatie kunnen we niets.
Plaats de code die je al hebt.
Geef door om welke website het gaat (zie alphamax); dat praat een stuk eenvoudiger.

Beste snb en AlphaMax,

Ben blij dat jullie zo behulpzaam zijn, maar helaas kan ik niet op dit forum de website vrijgeven.
Dit ivm met de gekoppelde merknaam die ik dan moet geven. Onze bedrijfscrawlers zullen dit dan vinden en dan heb ik persoonlijk een probleem.

Me code die ik tot nu toe heb kan ik wel laten zien, echter zul je begrijpen dan ik de gebruikersnaam en wachtwoord zal moeten weglaten.

Wat betreft de url wil ik best via een pm antwoord geven, dit wou ik net bij AlphaMax doen, echter zag ik toen dat alleen verenigingsleden en donateurs pm berichten mogen sturen.

Het is allemaal niet zo geheim wat er op die website gebeurt, maar ik wil gewoon geen problemen op me werk.
En ze zijn op dit gebied best wel een beetje streng..... :confused:

dan houdt het op
zie de link in bericht#7, en de links waarnaar in dat draadje naar verwezen wordt
dat is aller waarmee ik kan helpen

Beste AlphaMAx,

Dat is erg jammer.... Zie overigens net wel dat de site waar het omgaat wel gewoon via Google te vinden is.
Wat naar mijn inziens betekent dat het voor iedereen bereikbaar is. Probleem is gewoon dat de merknaam i.c.m. mijn naam problemen kan geven op me werk.
Ik zal is gaan kijken of ik wat met je links kan, bedankt iedereen voor de genome moeite!

Ik zou graag deze topic die ik zelf ben gestart, willen stopzetten, omdat het niet meer speelt.
Maar kan iemand me uitleggen hoe je dat doet?

Bvd.

@Olbren: Als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan