trojan ransom (Politie nep bericht)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dinkovic20

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2013
Ik heb een probleem met mijn laptop dell inspiron 17r (ik type deze bericht op een oude laptop)

Ik ging even weg van mijn laptop, toen ik terug kwam zag ik een wit scherm met een pop-up scherm wat een webcam programma moet voorstellen toen ik dat had weg geklikt kreeg ik een politie bericht dat ik illegaal muziek, film of iets heb gedownload of (kinder)p*rn op mijn laptop zou hebben staan.
Het bericht kwam telkens terug na dat ik een paar keer opnieuw heb opgestart er stond als ik 100 euro zou betalen dat de blokkering opgehefd zou worden ik ga dat echt niet betalen.
Nou toen ik hem nog een keer opnieuw opstarte kreeg ik een zwart scherm met alleen maar een muis (cursor) in mijn scherm, ik kom dus niet meer in het inlog scherm van mijn laptop. ik heb van alles al geprobeerd zelfs het programma HitmanPro kickstarter dat heeft ook niks geholpen. ik heb een keer het trojan ransom virus ontdekt maar die is verwijdert door mijn antivirus McAfee. ik zou graag willen weten wat ik nog kan doen.

met vriendelijk groet,
iemand die problemen heeft met zijn laptop
:evil:

Laatst bewerkt:
opnieuw opstarten en dan starten in veilige modus. ( zonder netwerk connectie )

Hierna een systeemherstel doen en je bent er vanaf.

zelfde probleem zwart scherm met alleen muis (cursor) in het scherm.
(het blijft uren zo staan zwart scherm met muis (cursor))

Laatst bewerkt:
ook al geprobeerd met hitman pro en ik heb geen windows cd die heb ik niet bij de laptop gekregen ofzo.

natuurlijk kent Kaspersky deze infectie, dat zou wel straf zijn dat een van de beste antivirusprogramma het niet zou kennen :o

Ok, voorwaarde is natuurlijk wel dat je de AV-spullen op een schone computer download & op een schoon medium plaatst... Anders heeft het geen zin.

Het kan bijna niet dat HitmanPro KickStart het probleem niet oplost, maar goed.

Probeer de BitDefender Tool:

http://labs.bitdefender.com/2012/11/multi-language-ransomware-mentions-police-to-enforce-payment/

Zet die op een USB-stick, plaats die & start de geinfecteerde computer op in Veilige modus met MSDOS-prompt. Log in op de Gebruiker welke besmet is (Eventueel logoff typen, daarna 2x Ctrl+Alt, Del om in aanmeldscherm Gebruikersnaam & Wachtwoord in te voeren). Voer de Tool uit.

starten in veilige modus met MSDOS-prompt heeft ook geen zin. Welke opstart functie ik ook gebruik hij komt altijd in een zwart scherm terecht met alleen een muis (cursor) in het scherm die ik kan bewegen. Het opstarten gaat niet verder naar MSDOS-prompt of inlog scherm, Hardeschijf lampje brand even constant knippert dan en gaat volledig uit of knippert maar heel af en toe. ik heb van alles al geprobeerd.
(Ik heb geen windows installatie cd bij m'n laptop (Dell Inspiron 17r) gekregen dus windows opnieuw installeren is geen optie, die cd krijg je volgens mij bij geen enkele laptop of computer erbij). Ik heb kaspersky rescue disk 10, AVG reboot cd, HitmanPro Kickstarter gebruikt, en niks heeft geholpen, virus zou er af kunnen zijn maar laptop wil niet verder opstarten.

Hoi,
Ik heb kaspersky rescue disk 10, AVG reboot cd, HitmanPro Kickstarter gebruikt, en niks heeft geholpen, virus zou er af kunnen zijn maar laptop wil niet verder opstarten.
Het gebruik van de AVG Rescue CD is wellicht de oorzaak, sowieso kan deze de huidige varianten van de (Urausy) politievirus niet eens verwijderen.
Maar goed je had dus beter het advies van arretje op kunnen volgen, maar daar is het nu deels te laat voor.

Welke versie van Windows staat er op deze computer, en is dit een 32 of 64 bit versie?

Toen ik nog geen enkele programma had gebruikt wilde die al niet verder opstarten dus de programma's die ik gebruikt hebt hebben dit niet veroorzaakt.
het begon allemaal met de politie bericht die ik in mijn scherm kreeg ik heb de aan/uit knop ingedrukt en weer aan gezet bericht kwam terug ik heb dit een paar keer gedaan het bericht kwam telkens terug ik heb veiligmodus geprobeerd en toen begon het hij wilde niet meer verder opstarten. ik heb wel meer dan 10x het aan/uit knop gebruikt om dit probleem proberen te verhelpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Oké bedankt voor de toelichting, maar welke Windows versie staat er op deze computer dan kunnen we even kijken of we middels een recovery DVD het system kunnen herstellen.

Windows 7 staat er op, en ik heb ''GEEN'' recovery dvd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

De Windows 7 recovery DVD's kunnen ook gedownload worden.

Download de Windows 7 recovery DVD voor de 32 of 64 bit versie van Windows van de onderstaande links.
32 bit http://dl.dropbox.com/u/68977044/Windows7-32BitRecoveryDisk.iso
64 bit http://dl.dropbox.com/u/68977044/Windows7-64BitRecoveryDisk.iso

Download IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

• Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
  • Selecteer het image bestand van de Windows7-RecoveryDisk.iso en klik op de knop "Write"

Start de computer op van de Windows Vista of Windows 7 DVD.
  • Klik bij het scherm "Install Windows" op "Next"
  • Klik in het volgende scherm op "repair your computer"

Bumaw7-1.jpg

• Kies in het volgende scherm de Windows installatie en klik op "Next"

Bumaw7-2.jpg

• Kies in het onderstaande scherm de "System restore"

51a6fbcae65e8-Bumaw7-3.jpg
  • Zet nu een systeemherstelpunt terug van voor de malware infectie.
  • Wanneer dit is gelukt kunnen we het systeem verder controleren.

Ik heb mijn laptop naar de DTC gebracht (computer zaak), en ik heb het bericht terug gekregen dat windows met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen is er zou bestanden beschadigt geraakt kunnen zijn die belangrijk zijn bij het opstarten van windows. En dat windows opnieuw geinstalleert moet worden, nou is het zo dat er hele belangerijke bestanden op staan van school (Engineering Mechatronica) programma's zoals Arduino (programeren), Multisim en Ultiboard (printplaat tekenen) Acad solid works.
Dat is nog geen ramp die programma's kan ik weer installeren maar de opdrachten die ik voor projecten en bepaalde vakken moet maken krijg ik niet terug en die zijn wel belangrijk voor het CGI gesprek in het 4e leerjaar als je het niet kunt aantonen wat je gemaakt hebt krijg je geen diploma, afbeeldingen die ik nooit kan onthouden om ze terug te krijgen het zijn er meer dan 100 gebruik ze als achtergrond met automatische verandering. favorieten van google chrome (meer dan 200 favorieten) die ik niet kwijt wil nooit maar dan ook nooit kwijt wil die zijn ''HEEL ERG BELANGRIJK´´ en ik weet ze niet allemaal om ze terug te halen als ik windows er opnieuw laat installeren.
Van dit alles heb ik geen (********) back up gemaakt. wat moet ik doen. :(:evil::(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Hoi,

Heb je mijn bovenstaande instructies ook geprobeerd, middels het opstarten via de Windows recovery DVD?
Wat betreft de bestanden kunnen deze nog gewoon benaderd worden, dit kan je doen met een Linux live-CD, dit hoef je niet te installeren en kan je direct van een CD opstarten.
Op deze manier kan je al je bestanden veilig stellen, zie onderstaande link.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=278&t=5328

Groet Maxstar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan