SSD uitzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelK

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2012
Hallo iedereen,

Ik ga voor mijn laptop (Asus Vivobook X202E-CT001H) een SSD kopen. Ik wil een 120 GB schijf, de schijf mag maximaal 7mm hoog zijn en moet 2,5 inch zijn (anders past hij niet in mijn laptop). Er is een belangrijk ding: bij de schijf moet een kabel zitten waarmee ik hem aan de computer kan aansluiten via USB (voor het clonen)! Cloonsoftware heb ik zelf dus dat heb ik verder niet nodig!

Budget: 125 euro max. (net iets erover maakt niet uit).

Alvast bedankt!
RoelK

Hoi,

Misschien is deze een optie en kan je er deze losse kabel ebij kopen

Laatst bewerkt:
Kan je voor 125 euro niet al de Pro versie kopen (in de mediamarkt lag hij voor 145 euro, is dit ook de daadwerkelijke prijs ervan? (leek mij een beetje duur))? Ik had zelf al de Kingston SSDNow V300 (met upgrade kit) gezien voor minder dan 100 euro, is dat ook een optie of hebben jullie daar slechte ervaringen mee?

Hoi,

Hier de prijzen van de pro dus dat lukt onder de 125 euro. en nee denk dat op het ogenblik de samsung de beste optie is, met op de voet gevolgd door Crucial M4.

Laatst bewerkt:
SSD Pro zal ook wel weer geen kabel bij zitten... Bijkopen is naar mijn gevoel een stuk duurder! Ik ga wel naar de Mediamarkt om even te kijken, maar in elk geval de Kingston niet doen?

Kan iemand me verder nog vertellen of de Vivobook beschikt over Sata 600 en indien niet of ik hem kan aansluiten Sata 300 (dus Sata 600 op 300 aansluiten)?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja hoor is gewoon op een sata 300 aan te sluiten werkt gewoon. en je koopt zelden tot nooit een kabel erbij, altijd los te kopen;) en nee zou geen kingston overwegen

Samsung Pro is een duur ding... Ik twijfel en twijfel maar, wat moet ik toch nemen. Budget is 125 euro met kabel inbegrepen dus wie weet de beste en snelste optie dan?

je kan ook zonder kabel kopen en je os opnieuw installeren ik vermoed dat je wel een externe hdd hebt voor je bestanden.

PS je os herinstalleren is volgens mij geen slechte zaak bij een nieuwe ssd

edit als je een kabel koopt kan je beter een behuizing kopen dan kan je je hdd die je er nu hebt inzitten als externe gebruiken.
http://www.allekabels.nl/usb_Accessoires/usb_harde_schijf_behuizing.html

Laatst bewerkt:
Samsung 840 Evo lijkt me zeker wel wat, maar het 120 GB heeft duidelijk minder prestatie dan het 250 GB model, maar 250 is wel weer duurder...

Kan iemand mij zeggen of bij de Samsung 840 Evo 120 GB Desktop kit hier een kabel bij zit? En vinden jullie deze SSD een aanrader, mij lijkt hij (totdat de buffer van 3 GB vol is) een lekker snel ding!

Edit: Ik heb toch flinke twijfel of ik 120 gb model of 250 gb model wil.... 60 euro erbij en dan extra opslag en extra speed of niet? Opslag is geen probleem, maar is de extra snelheid het waard?

Nog meer edit: Dit zijn de 3 die ik nu bekijk (op volgorde die het me het beste lijkt):
1. Samsung 840 EVO 120 GB
2. Samsung 840 PRO 120 GB
3. Samsung 840 EVO 250 GB laptop kit (over budget)

Kabel kopen is nog 20 euro extra en dan blijft alleen Samsung 840 EVO 120 GB in het budget. Ik herhaal lijkt jullie deze ook wat?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou als je opslag genoeg hebt het bij de evo 120 gb houden en een kabeltje blijf je in ieder geval binnen je budget. Want met een pro en kabel kom je weer dicht in de buurt van de evo 256 gb waar dus een kabel bij zit en dan zou ik voor de laatste kiezen.

Alleen wie weet waar de Samsung 840 EVO 120 gb nog op voorraad is?

Is de EVO soms uit de productie? Ik kan hem echt nergens meer vinden!

Laatst bewerkt:
Er staat bij alle shops niet op voorraad en levertijd onbekend...

Hier bij bij mycom vanaf zaterdag 17-08 de evo versie is nog vrij nieuw daarom

Laatst bewerkt:
16 dagen is lang... Dan toch maar even kijken naar de 840 PRO? Is de Crucial M500 ook een goede (die is ook goedkoop)? Of de Crucial M4?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hebt weinig geduld als ik de berichten lees van de evo komt deze er wel heel goed af dat zou geloof ik wel even wachten waard zijn.

16 dagen is lang... Dan toch maar even kijken naar de 840 PRO? Is de Crucial M500 ook een goede (die is ook goedkoop)? Of de Crucial M4?
De M500 is de opvolger van de M4, mijn keuze zou dan naar de M500. Maar zoals gezegd, Samsung scoort erg goed en is zeker het wachten waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan