Samenstelling Azerty

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diderik0529

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Hallo,

Voor mijn nieuw PC heb ik een winkelmandje samengesteld bij Azerty: link.
Ik vroeg me af of dit allemaal compatibel is. Ik heb zelf het een en ander al gecheckt (Moederbord + Processor + RAM) en tot nu toe klopt het allemaal.
Maar ik wou toch voor de zekerheid even vragen of het allemaal past.

Diderik

@Yuri4 Standaard schoolwerk. Verslagen schrijven, wrts etc etc.
En later wil ik er nog een goede videokaart in douwen om te kunnen gamen.

Ja, ik weet niet of je de computer nu direct voor het komende schooljaar nodig hebt maar je kunt beter nog even doorsparen en een goede videokaart en misschien ook een betere processor enzovoorts kopen (een moederbord met sata-600 en pci-e v3 is ook wel handig ;P). De rest is wel prima hoor. Dat heb ik ook gedaan.

Laatst bewerkt:
Goede build moet ik zeggen, die cpu is ook perfect voor low budget en het moederbord heeft usb3 en sata 600. Alleen wat zijn je wensen in de toekomst, wat voor games wil je spelen?

Battlefield 4 voornamelijk. Maar schrik niet, ik ben me ervan bewust dat ik dan een nieuwe videokaart nodig heb.

Dat bedoel ik dat zei hij ook. En dan kun je beter een doorsparen en een betere pc in 1 keer kopen. En zoals leugenaar zegt is het moderbord dat je eerst had beter met sata-600 en usb 3.

Laatst bewerkt:
Ja, ik weet niet of je de computer nu direct voor het komende schooljaar nodig hebt maar je kunt beter nog even doorsparen en een goede videokaart en misschien ook een betere processor enzovoorts kopen (een moederbord met sata-600 en pci-e v3 is ook wel handig ;P). De rest is wel prima hoor. Dat heb ik ook gedaan.

PCI-E 3.0 heeft echt geen meerwaarde, zelfs videokaarten als de 7870 presteren in een 3.0 niet beter dan in een 2.0 slot. Het is slechts bandwith hè.

En de 965 is een prima processor.. een fx-6300 zou inderdaad beter zijn maar de 965 voldoet ook prima, zelfs voor zwaardere games.

Ja hoor past prima. Maar wanneer is later, een half jaar?

Tegen die tijd is je processor al hopeloos verouderd en zou je deze ook moeten vervangen. Alternatief pc die makkelijker up te graden is:
Nu je er alleen huiswerk op gaat maken is een Dualcore ruim voldoende. Niet al te duur en kan je later makkelijk vervangen met bijv. een I5 of I7 - 3de generatie.
SSD is ook een aanrader zodat de pc lekker vlot opstart ect.

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/470097 > Mooie stille behuizing
Als je er later op wilt gamen hoef je alleen de processor te vervangen en een nieuwe Videokaart. Ben je voor 400-500 euro klaar.

Edit: Kan je nu alvast vertellen dat battlefield 4, gaat op een Phenom II niet al te soepel lopen.

Laatst bewerkt:
Battlefield 4, daar zeg je wat zeg haha. Ik zou rekenen op een 7850 of 7870 om het spel redelijk te kunnen spelen.. maar het is moeilijk te zeggen. Het beste kan je denk ik wachten tot het spel uit is + tot de AMD 8000 serie uit is en dan een videokaart te kopen.

Qua processor zou ik wel wat hoger mikken, een fx-6300 of een fx-8320 gezien de next gen consoles ook een 8 core hebben.

Een fx-6300 en fx-8320 passen allebei op het moederbord dus dat is optioneel.
En het is niet dat ik op Ultra wil spelen. Medium (Low als het moet) voldoet wel.

@sander17111988 beter een 128 gb harde schijf en er dan nog een bij van 1 tb of 500 gb. verder kun je het best doen wat leugenaar zegt en dan alles in 1 keer kopen omdat vervangen alleen maar verlies van geld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan