Opstarten met Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceemedema

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2013
Tijdens het opstarten van Windows 7 zouden een aantal programma´s zoals Avast en Skype ook moeten opstarten. Dat doen ze niet en ik wil er achter komen hoe dat komt en hoe ik dat kan veranderen.:o

Beste ceemedema,

Dat Skype opstart bij het opstarten van Windows 7 is als volgt te regelen:
Ga naar het tabje <extra> , <instellingen> en je vinkt <Skype opstarten bij het opstarten van Windows> aan.

Mvg,

Webdesigner4

Desondanks

Eerst bedankt voor je reactie. Ik heb dat gedaan. Ook bij Avast het antivirusprogramma. Desondanks starten zij beiden niet op.....:confused:

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Probeer eens de programma's handmatig op te starten via "alle programma's".
Lukt dat ook niet dan zou ik gaan denken aan een virus o.i.d.
Controleer ook of ze bij uitvoeren>msconfig>opstarten in het lijstje staan en aangevinkt!

Heel erg bedankt, maar dat heb ik ook gedaan en is niet gelukt. Denk er wel over om Malware-bytes nog een keer te draaien en als dat niet lukt de Windows CD er nog eens doorheen te halen. Denk je dat dat een goed idee is?
of moet ik daar maar vanaf zien....

Draait Mbam wel dan? Doe dat dan eens in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot).
Staan je Avast en Skype nu wel of niet onder de tab opstarten?

Malware Bytes draait volgens mij prima.
Ik ga dit vanochtend in de veilige modus doen.
Wat bedoel je precies met "Staan je Avast en Skype nu wel of niet onder de tab opstarten?"

Als dat niet gaat lukken, wat vindt je dan van het idee om een herstelslag te maken met de originele Windows CD?

Laatst bewerkt:
Windowstoets + r
typ
msconfig
enter
tab opstarten
kijk of avast en skype daar vermeld staan.
Tuurlijk kun je te allen tijde je windows opnieuw installeren, maar of dat per se nodig is?
Het is een hoop werk om alle software weer opnieuw te installeren en alles weer naar je zin in te stellen. :o
Mijns inziens is het probleem dat je hebt wel simpeler op te lossen.

Heel bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik het spoor aardig kwijt ben. Als ik MSCONFIG bekijk staan Avast en Skype er wel degelijk bij. Ik heb voor de zekerheid een schermpje bijgevoegd. Als ik Taakbeheer open, staan ze wel genoemd bij Services maar niet bij Processen. Als ik rechtsonderaan Taakbeheer bekijk worden de Pictogrammen ook niet getoond, tenzij ik de programma´s handmatig opstart. Ook daar een schermafdruk van bijgevoegd. Ik weet het dus niet meer en Avast Support heeft mij zonet meegedeeld dat ze geen oplossing hebben voor mijn "probleem".
Ik heb ook Avast als op te starten tijdens de windows start. Dat heb ik gedaan door Avast in het volgende bestand te laden: C:\Users\Kees\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs maar ook dat levert niets anders op dan als ik mijnStart knop indruk en dan Alle programma´s --> Startup, dan staat Avast daarin dus ook genoemd als op te starten programma.

Via de Windows 7 CD heb ik een herstelslag gedaan, maar Nada, Niente, Nothing

Heb je nog een mooie suggestie?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt toevallig geen programma om het register schoon te maken? Een of andere registrycleaner?

Je hebt toevallig geen programma om het register schoon te maken? Een of andere registrycleaner?

Ik heb CCleaner. Gewoon even zijn werk laten doen of heb je een speciale opdracht voor me :d

En daarna? Ben dus niet zo goed met dit soort programma´s, maar misschien kan je me nog een beetje op weg helpen...

Ccleaner is vrij onschuldig, zelf gebruik ik het al jaren. Ik vroeg het omdat niet alle registrycleaners even onschuldig zijn.
Als je vertrouwd bent met het register kun je het volgende doen:
windowstoets + r
typ
regedit
enter
Ga naar HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Windows\Current Version\Run
Controleer of in het rechter deelvenster de volgende vermelding staat: C:\Program Files\Avast Software\Avast UI.exe\nogui
Mogelijk dat daar ook de Skype sleutel zou moeten staan.

Goedemorgen
Gedaan maar onder Run staat helemaal niets vermeld.......

Heb je een 32 of een 64bits besturingssysteem (Windowstoets + Pause/Break)?
Heb je de software al eens opnieuw geïnstalleerd?

32 bits systeem. Heb wel deze week een herstel gedaan mbv de windows cd, maar nog geen complete herinstallatie. Leek me wat heftig, zoals jij me ook al eens zachtjes heb voorgehouden. Komt het er nu toch van of zal ik maar gewoon overstappen op iets anders? Misschien krijg ik mijn geld terug van Avast, hoewel.........

Ze hebben me gisteren verteld dat ze geen oplossing hebben voor mijn probleem.:P:mad:

Kan ik trouwens Windows 7 opnieuw installeren zonder dat ik de rest van mijn software opnieuw hoef te doen?

Kan ik trouwens Windows 7 opnieuw installeren zonder dat ik de rest van mijn software opnieuw hoef te doen?
Nee dat gaat niet, je software integreert in het besturingssysteem.
Deïnstalleer Avast en installeer het opnieuw, wellicht dat dat de oplossing is. Skype idem dito, is dat tegenwoordig niet een onderdeel van Windows Live Essentials?
http://windows.microsoft.com/en-us/messenger/messenger-to-skype

Je hebt gelijk maar dat heb ik al minstens 5 keer gedaan. Vandaar waarschijnlijk dat Avast het zelf ook heeft opgegeven.

Bedankt voor al je hulp en maar zijn nu eenmaal dingen die blijkbaar niet op te lossen zijn.

Ik denk dat ik maar eens naar Bitdefender ga kijken...

Ja hoor!
Reparatie-installatie Windows 7 (zoek bij de tutorials naar Repair Install) Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma's uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info.
Na de installatie:
  1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q.
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Ja hoor!
Reparatie-installatie Windows 7 (zoek bij de tutorials naar Repair Install) Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma's uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info.
Na de installatie:
  1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q.
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Heel erg bedankt! Ik ga dit zeker doen, maar daar moet ik wel wat tijd voor uit trekken. Dus dat gaat ff-tjes duren. Tot dan toe dan Avast maar handmatig opstarten en vooral niet vergeten. Ik koppel terug als ik het gedaan heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan