Ik wil graag onderaan de factuur die ik op maak in excel een barcode zetten die ik later met een usb scanner in scan en hij mij de waardes in een sheet in excel zet voor de boekhouder.
Ik ga er van uit dat dit 6 verschillende barcodes moeten zijn omdat dit ook in 6 verschillende cellen word gezet als ik ze in scan.
Zou dit ook in een code kunnen heel graag.
De scanner is nu zo in gesteld dat hji na elke code een cel naar rechts schuift,
Nu heb ik al van alles geprobeerd onder tussen heb ik
De fonts code 128 en code ean13 op mijn computer staan
Ik begrijp dat ik een macro in het bestand moet zetten om een code te genereren.
En dat ik ik de lettertype op het bij behorende code moet zetten.
bij de Ean 13 is het mij gelukt om iets te maken wat mijn scanner herkent maar daar kan ik geen , in de barcode verwerken wat wel nodig is voor de bedragen.
daarom ben ik met code 128 begonnen maar ik heb tot nu toe geen code kunnen afdrukken die mijn scanner herkent.
Wie kan me helpen om stap voor stap door te nemen wat ik moet doen om dit te laten werken?
1 welke code kan ik het best gebruiken?
2 wat moet ik doen om excel deze code`s te laten creëren zodat mijn scanner deze ook leest?
gebruik excel 2007 en 2010
Ik heb als scanner "Manhattan usb scanner"
Ik wil de volgende data omzetten naar barcode
* Datum (bijv. 41487, in geselecteerd cel in kolom A)
* ? (deze is om colom B over te slaan mag ook een ander teken zijn of spac)
* Factuur nr (bijv. ASD130001, in kolom C)
* Bedrag excl. (bijv. 8011,50, dit zal voor alle bedragen max lengte zijn, in kolom D)
* bedrag 6% , (in kolom E)
* bedrag 21%, (in kolom F)
* bedrag incl. , (in kolom G)
Ik denk dat mijn grootste probleem is dat ik heel veel moeite heb met engels, en mijn kennis van macros is niet heel erg groot. dus als jullie daar rekening mee proberen te houden graag. ;-)
alvast bedankt, Ralph
Ik ga er van uit dat dit 6 verschillende barcodes moeten zijn omdat dit ook in 6 verschillende cellen word gezet als ik ze in scan.
Zou dit ook in een code kunnen heel graag.
De scanner is nu zo in gesteld dat hji na elke code een cel naar rechts schuift,
Nu heb ik al van alles geprobeerd onder tussen heb ik
De fonts code 128 en code ean13 op mijn computer staan
Ik begrijp dat ik een macro in het bestand moet zetten om een code te genereren.
En dat ik ik de lettertype op het bij behorende code moet zetten.
bij de Ean 13 is het mij gelukt om iets te maken wat mijn scanner herkent maar daar kan ik geen , in de barcode verwerken wat wel nodig is voor de bedragen.
daarom ben ik met code 128 begonnen maar ik heb tot nu toe geen code kunnen afdrukken die mijn scanner herkent.
Wie kan me helpen om stap voor stap door te nemen wat ik moet doen om dit te laten werken?
1 welke code kan ik het best gebruiken?
2 wat moet ik doen om excel deze code`s te laten creëren zodat mijn scanner deze ook leest?
gebruik excel 2007 en 2010
Ik heb als scanner "Manhattan usb scanner"
Ik wil de volgende data omzetten naar barcode
* Datum (bijv. 41487, in geselecteerd cel in kolom A)
* ? (deze is om colom B over te slaan mag ook een ander teken zijn of spac)
* Factuur nr (bijv. ASD130001, in kolom C)
* Bedrag excl. (bijv. 8011,50, dit zal voor alle bedragen max lengte zijn, in kolom D)
* bedrag 6% , (in kolom E)
* bedrag 21%, (in kolom F)
* bedrag incl. , (in kolom G)
Ik denk dat mijn grootste probleem is dat ik heel veel moeite heb met engels, en mijn kennis van macros is niet heel erg groot. dus als jullie daar rekening mee proberen te houden graag. ;-)
alvast bedankt, Ralph