Goede PC voor nieuwe games voor max 750 (hoeft niet ultra settings)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwaterl91

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Sinds Battlefield 4 uit is heb ik spontaan behoefte aan een nieuwe desktop. Ik heb nu alleen een laptop en die gaat zoiets nooit draaien. Ik vraag aan jullie hulp bij het samenstellen van een computer (of misschien is er een standaardPC die het prima kan draaien.)

Het hoeft voor mij niet allemaal op ultra-settings, als ik maar zonder lag een online op medium/high settings kan spelen.

Budget
Ik denk aan €750

Onderdelen
Ik heb al een beeldscherm, geen fantastische, maar voor nu prima (alleen VGA). Ook heb ik een muis. Speakers zijn niet meteen nodig, ik gebruik headphones.

Hoofddoel van de pc
Ik wil games als Battlefield 4, FIFA 14 enzovoort goed kunnen draaien. Hoeft niet ultra, maar minstens op medium/high settings zonder lag.
Hiernaast maak ik af en toe opnames van bandrepetities (van mengpaneel draadje naar PC). Maar dit is niet het hoofddoel.
Verder gewoon office-****.

Welke software/games
Zoals genoemd; Battlefield 4, FIFA 14 e.d.

Overklokken?
Ik zag dat sommige webshops dat doen, nog binnen de garantie. Dan wel, anders niet. Ik wil garantie behouden.

Verdere eisen
Eventueel wifi, maar bedraad internet is ook prima.
Ik wil trouwens wel optie tot uitbreiden/upgraden hebben, dus een goed moederbord daarvoor

Randapparatuur:
Optioneel speakers
Waarschijnlijk toetsenbord (maar mss heb ik nog eentje liggen)

Software
Windows 7 of 8

Huidige beeldscherm
1280x1024, maar ik wil wel de optie om naar een HD scherm met HDMI aansluiting te gaan, 1080p

Assembleren
Graag door de winkel

Besturingssysteem installeren
met een CD'tje red ik me zelf ook wel.

Bedankt alvast!!

Laatst bewerkt:
Even over je "verdere eisen". Hoe bedoel je uitbreidbaar? Extra PCI slots? extra videokaart? extra geheugen? extra harddisks? Andere CPU's? Het heeft nogal impact op de prijs van het moederbord en eventueel de voeding voor je systeem.

Verder neem ik aan dat de eisen zijn tov je toekomstige monitor? Op je huidige monitor ben je voor een paar tientjes klaar (bedoel ik overigens niet ***lig)

Hoi, bedankt voor je reactie.
Ik heb verder niet veel verstand van hardware, maar het komt erop neer dat als er over 3 jaar een nieuwe game uitkomt, ik deze wel een beetje normaal kan spelen. Dus dat er bijvoorbeeld ruimte is voor een extra videokaart. Of misschien is uitbreiden wel niet nodig en moet ik dan gewoon upgraden, maar dat weet ik dus niet. In ieder geval wil ik zo'n 4-5 jaar met deze pc vooruit kunnen en een beetje normaal games kunnen spelen.

Verder zijn de eisen inderdaad t.o.v. een toekomstige monitor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij een voorbeeldsysteem. Ik heb wat ruimte overgelaten voor een DVD speler + eventueel upgrades van de harddisk / CPU / moederbord / kast.

De videokaart kan (als je wat langer kan wachten) ook nog wel een tientje (of twee) goedkoper. Er zijn veel dingen die je nog net wat beter kan maken, maar in de basis voldoet dit volgens mij aan de eisen. Als je BF4 nog niet hebt kun je voor net wat meer die "gratis" bij je videokaart krijgen.

Dezelfde samenstelling kan bij een andere winkel net wat goedkoper zijn (ik doe geen aanbevelingen over de winkel / absoluut beste prijs)

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...555977]=1&product[641162]=1&product[648595]=1

Na wat op internet te hebben rond gestruind, heb ik dit samengesteld bij compustunt. Ik weet niet of ik het ook daadwerkelijk daar ga kopen, maar het is in ieder geval iets. Zal dit voldoende zijn om een spel als BF4 op 1920x1080 high te kunnen spelen? En zal die stillere processorkoeler nodig zijn of is dat overbodige luxe?

KLIK:
computer compustunt.jpg

Laatst bewerkt:
In principe moet dat wel lukken, maar wat kost deze in totaal? Ik zie dat de CPU bijvoorbeeld al even 30 euro duurder is dan bij de concurrenten. Een goede koeler is aan te bevelen met een "K" type processor (hoewel je die zeer waarschijnlijk niet ten volle benut).

In principe moet dat wel lukken, maar wat kost deze in totaal? Ik zie dat de CPU bijvoorbeeld al even 30 euro duurder is dan bij de concurrenten. Een goede koeler is aan te bevelen met een "K" type processor (hoewel je die zeer waarschijnlijk niet ten volle benut).

Dank voor je reactie. Ik weet ook nog niet of ik het daar ga kopen allemaal, hoewel dat wel lekker makkelijk is ;) Ik ga de prijs even checken, kom ik zo op terug.

Nog een vraagje: je zegt dat ik de processor toch niet ten volle zou benutten dan. Misschien ga ik hem ooit overclocken, aangezien hij unlocked is, maar dat weet ik nog niet. Ik heb ook geen idee of dat kan met dit moederbord (heb vandaag voor het eerst van overclocken gehoord).

Als ik hem dan toch niet ten volle benut, kan ik dan niet beter een goedkopere doen? Of is het juist wel handig met het oog op de toekomst gericht?

En is een 650W voeding nodig of zou 550W genoeg zijn?

Ik heb, met hulp van mensen op fora, een computer voor mijzelf samengesteld. Ik heb verder niet veel verstand van hardware, dus zou graag even een dubbelcheck door jullie laten doen.

De vraag is: zijn al deze componenten compatibel, ofwel, gaat het werken? :) De Azerty medewerker wees me nog op een assemblagevorm waarbij ze ook BIOSupdate doen en wat dingen testen, maar eigenlijk wil ik die 15 euro uitsparen en lekker zelf knutselen. Als alles in theorie compatibel is, zou dat geen probleem moeten zijn toch? BIOSupdate kan ik zelf ook.

Ziehier de lijst:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...629110]=1&product[275750]=1&product[634347]=1

Laatst bewerkt:
Ja, maar dit is een non-overklokbare pc. Als je niet wilt overklokken kom je hier wel aan je trekken.

Hoi, bedankt voor je reactie.
Ik heb verder niet veel verstand van hardware, maar het komt erop neer dat als er over 3 jaar een nieuwe game uitkomt, ik deze wel een beetje normaal kan spelen. Dus dat er bijvoorbeeld ruimte is voor een extra videokaart. Of misschien is uitbreiden wel niet nodig en moet ik dan gewoon upgraden, maar dat weet ik dus niet. In ieder geval wil ik zo'n 4-5 jaar met deze pc vooruit kunnen en een beetje normaal games kunnen spelen.

Verder zijn de eisen inderdaad t.o.v. een toekomstige monitor.
Hoi,
Ik had er wat punten op aan te merken, gezien je eisen:

- Je kan er later geen 2 videokaarten in doen, omdat SLI niet word ondersteund. Enkel Crossfire. Of was je van plan over 3 jaar de Nvidea kaart uit te gooien en 2 nieuwe AMD kaarten er in te doen?
- Ook gaat je voeding het niet trekken, kwa wattage (Later 2 videokaarten)
- Wat stormbreaker al zei, ik zou niet overclocken of je wilt het laten door branden ;) (Lijkt mij wel makkelijk om over 3 jaar een verouderde processor, sneller te maken)
- Ook heb je maar 120GB als C:/ schrijf, kan je erg weinig games op installeren. Zou toch voor 250GB gaan. (Of helemaal niet, geeft niet veel prestatie winst bij het gamen)

Heb een andere pc, voor je samengesteld. Die beter is voor gamen nu en meer toekomst bestendig is + beter uitbreidbaar,
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/521996?tti=2&pti=10&minscore=&maxdelivery=&minproducts=6&maxshops=1#shoplist
- Je hebt een ander Scherm van Acer 23 Inch (IPS)
- AMD (8-core) Games in de toekomst gaan ook steeds meer gebruik maken van meer cores. (BF4 heeft er al veel baat bij)
- Goed moederbord van Asus om mee over te clocken
- Goede processor koeler om mee over te clocken
- Geheugen met lagere latency, zodat je deze later op wat hogere frequentie kan draaien. Want als we het vergelijken met DDR4 van volgend jaar, is het erg traag.
- Crosfire ondersteuning (Alvast een goede voeding)
- AMD R9 280X videokaart. - Prestatie verschil http://www.hwcompare.com/15839/geforce-gtx-760-vs-radeon-r9-280x/ (+/- 20% sneller)
- Alvast Windows 8, omdat je toch toekomst bestendig wilt zijn. Volgend jaar komt de gehele start menu terug van Windows 7 en zou je volgens zeggen het tegelscherm kunnen uitschakelen.

Edit: Je zou de pc bij SiComputers moeten bestellen, goedkoopste van de enige 2 winkels die bovenstaande onderdelen op voorraad hebben. (1069 Euro)

Laatst bewerkt:
Hoi,

- Ook heb je maar 120GB als C:/ schrijf, kan je erg weinig games op installeren. Zou toch voor 250GB gaan. (Of helemaal niet, geeft niet veel prestatie winst bij het gamen)

hallo,
de spellen worden inderdaad niet sneller van een ssd maar starten binnen no time dit is wel erg prettig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan