Kan site niet openen na herinstallatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter San1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd en de nodige updates gedaan.
Alles lijkt goed te werken,maar als ik bv www.online.nl bezoek en ik verder klik op de site krijg ik de melding:

" De website..........kan niet worden geopend.De bewerking is afgebroken."

Hoe kan dit?

Groet,

San1

Even min glazen bol erbij pakken....................

Nee, die geeft niets aan, ik zie er dus niets in.
Misschien komt dat omdat er zo weinig info is......

welk besturingssysteem (ja, ik weet het, het staat in Windows XP maar heb je SP1, SP2 of 3)
Wat voor een pc, welke updates, is het alleen bij die website of ook anderen, etc. etc.

Ik heb internet explorer 8 en ik dacht dat ik sp 3 had gedownload.
Tja....... niet al teveel computerkennis dus,vandaar ook hier.......

Als ik naar windows update ga,krijg ik de foutmelding 0x8024D001

Ik meen ook ergens gelezen te hebben,dat ik eerst sp 1,dan sp 2 moet installeren voordat ik sp 3 er op zet.Klopt dat?
Hoe kan ik zien wat ik nu heb?

Alvast bedankt.

Heb je andere websites die je niet kan bekijken?

En waar je dat kan zien........xp hè.....

Uit mijn hoofd nu omdat ik geen Windows heb: start > configuratiescherm > systeem ...daar lees je welke XP en welk servicepack je hebt
updaten via bv. IE > extra > windows update

Hier iets over je foutmelding: http://social.technet.microsoft.com...pdate-error-number-0x8024d001?forum=itproxpsp
Verder raad ik je aan om over te gaan op een andere versie van Windows of een ander OS, aangezien XP in 2014 niet meer wordt ondersteund. Als je onze nieuwsbrieven leest, dan kon je daar al over lezen in de laatste 3 edities.

En als ik mij niet vergis dan is SP3 toch alles in 1? Dus wat je in SP1 en 2 had, zit dan toch in SP3.......(iemand zal me wel corrigeren als het niet goed is wat ik zeg, het is te lang geleden dat ik SP gevallen heb moeten ingestalleren. Ik ben dat echt allemaal in mijn geheugen kwijt hahaha)

Laatst bewerkt:
Start -> Uitvoeren -> winver
vertelt je of en zo ja, welk service pack er geïnstalleerd is.

Tijs.

Inderdaad...ik heb iex 8 en sp 3.
Als ik naar extra- windows update ga krijg ik de medling:

"De website heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven" en de foutcode 0x8024D001

Update lukt dus niet.

Ja,heb ik gezien,maar moet je zeggen...zou niet weten waar ik moet beginnen.

Nou, misschien om die fix te draaien waar ze het over hebben in de topic.

Try this fix from MS. Run the fix it tool:

http://support.microsoft.com/kb/2497281

dat was toch niet zo moeilijk om te lezen ;)

verer geven ze het volgende aan:
Try this link www.update.microsoft.com to update your Windows Update Agent.

en dan staat dit er nog:
Hi everyone,

It works with my system !!! But please be very very very patient.

My system is a fresh installed XP Pro SP3, just activated, firewall off

With automatic update turned on but chose "checheck ...but let me choose to download..

I repeat, install

- Framework 3.5
- microsoftfixit.wu.run.exe

And be patient....

I hope to be helpfull

Oh en nog een vraag, heb je wel een legale cd gebruikt om te installeren?

Laatst bewerkt:
Nog een tip/fixit erbij: deze
En voor de laatste Windows Update Agent software: hier

Tijs.

Ja ik heb de originele herstel cd's gebruikt.
Als ik fix it uitvoeren moet ik eerst andere software downloaden.
Ik moet kiezen tussen 3 opties,maar er wordt niet uitgelegd welke ik moet kiezen:
NetFx20SP2_x86.exe 23.8 MB
NetFx20SP2_ia64.exe 52.2 MB
NetFx20SP2_x64.exe 46.3 MB

Enig idee welke?

Heb alles uitgevoerd.
Via de menubalk heb ik de updates kunnen installeren.
Maar als ik vervolgens naar extra-windows update ga,kan deze nog steeds niet geopend worden en geeft nog steeds dezelfde foutmelding aan: 0x8024D001

@Femke: Er is verschil tussen http://support.microsoft.com/kb/971058 (mijn link) en http://support.microsoft.com/kb/2497281
En die link naar www.update.microsoft.com is geen (directe) link naar de Windows Update Agent.

Bedankt voor niets.
Tijs

@San1
Mogelijk helpt het volgende:

Download, installeer en start Windows Repair All in One
Doe de Malwarebyte AntiMalware check, doe de Check File System check (kan veel tijd in beslag nemen!), doe de System File Check (maar dan moet je wel een XP installatiecd met SP3 geïntegreerd beschikbaar hebben!), maak het herstel punt en de backup van de registry.
In het keuzemenu op het einde in ieder geval aanvinken:
Reset Registry Permissions
Repair Windows Firewall
Repair Internet Explorer
Remove temp files
Register System Files
Repair Windows Updates
Repair MSI
Restore Important Windows Services

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows repair all in one en MBAW gaat nog wel lukken,maar de rest wordt wat lastiger voor mij.
Toch wel vreemd...vandaag geherinstalleerd en nu al dit probleem.Ik kom de ene keer wel op online.nl en de andere keer niet.Als ik op die site ben kan ik niet doorklikken....bewerking wordt afgebroken.

P.s. ga ik later wel proberen...eerst even Vitesse zien winnen.

heb je het alleen met deze site die vraag heb ik al eerder gesteld, maar geen antwoord gekregen. want wie weet ligt het aan de site?

Tot nu toe alleen met die site,maar op de tablet kom ik er gewoon op,dus lijkt me niet aan de site te liggen.

Misschien is het voldoende als je www.onlinel.nl toevoegt aan de Vertrouwde websites? Er worden namelijk (java-)scripts gebruikt op de site.

Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl -> tabblad Beveiliging -> Vertrouwde websites -> knop Websites -> [vinkje uit bij "serververificatie vereist"], invullen www.online.nl en knop Toevoegen. Zo vaak OK klikken als nodig.

Tijs.

Mbaw gaf geen meldingen.
Ik heb online toegevoegd aan vertrouwde sites,zoals je aangaf.Opnieuw opgestart,maar ik kom in eerste instantie wel op de site,vervolgens tabje internet en bellen en dan wordt de bewerking afgebroken.
Opnieuw naar de site,maar dan wordt de bewerking direct afgebroken.Lukt dus nog steeds niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan