Wat voor onderdelen kan je verkopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samir030

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2013
Hallo,

Ik heb thuis een laptop liggen waar een wachtwoord op zit die ik niet weet. Ik wil het niet laten maken maar per onderdeel verkopen op marktplaats. Wat kan ik allemaal verkopen. Ik had een jaar terug een virus gehad die de harde schijf een kapo heeft gemaakt id die dan nog steeds geld waard?

Alvast Bedankt!!

Mvg,

Een Windows wachtwoord kun je verwijderen met Hiren's bootdisk. En voor veel BIOSsen zijn er ook tools beschikbaar. Welk model/type laptop heb je.

Als je laptop een beetje gangbaar type is kun je hem nog wel in onderdelen verkopen. Vaak zoeken mensen bijvoorbeeld een vervanger voor moederbord of scherm.

Hoi,

Dus geef even aan welk merk en type notebook en kan je niet beter ergens een hd verdaan toveren en het notebook compleet verkopen . Als tenminste de hd het enigste probleem is

inderdaad een windows wachtwoord is makkelijk eraf te halen.

aan verkoopbare onderdelen:

harde schijf
cd speler
mobo
behuizing
scherm
accu
lader
processor
ram
cpu cooler/eventuele fans
schanieren scherm

in principe alles wat er denkbaar aanzit, echter moet je het allemaal wel voorzicht uit elkaar halen en veilig kunnen bewaren.

Ow, die is kapot gegaan door een virus als het goed is. Na de virus kon ik nog wel bijna alles doen dus vond ik het geen probleem. Als ik een nieuwe harde schijf koop is de windows wachtwoord dan ook gelijk weg ?

@headlight

Klinkt wel zo:P maar je hebt gelijk.:thumb:

@samir030 ,

Ja alleen je zal alleen windows opnieuw moeten installeren met de hardware drivers daarbij laatste zal niet het grootste probleem zijn

Laatst bewerkt:
fijn dat je het ook zo ziet:P

Laatst bewerkt door een moderator:
Ow, die is kapot gegaan door een virus als het goed is. Na de virus kon ik nog wel bijna alles doen dus vond ik het geen probleem. Als ik een nieuwe harde schijf koop is de windows wachtwoord dan ook gelijk weg ?

harde schijf gaat niet zo snel stuk door een virus. echter kan de OS (in dit geval windows) wel dusdanig beschadigd raken dat deze niet of matig werkt. het is niet nodig de hele laptop hiervoor weg te doen of om onderdelen te moeten kopen/vervangen.

ik kan zo snel niet vinden welke windows je hebt maar als je een windows cd daarvan hebt, daarmee kun je een nieuw exemplaar van windows op de laptop zetten, of en poging doen de huidige te rapareren.

verder hoef je dit alles niet te doen voor een vergeten wachtwoord, er zijn hier zat programmas voor.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Misschien is het verstandiger om even met het notebook even langs iemand die wat meer verstand er van heeft te gaan gezien de reactie (niet rot bedoeld hoor)

Ik heb de laptop wel eerder gebracht om te laten repareren maar toen ik terug ging om de laptop op te halen zei hij dat ie de hele laptop uit elkar moest halen om het te laten repareren. Maar ik denk dat ie de wachtwoord bedoeld die erop staat voordat windows word opgestart maar die wachtwoord weet ik wel. Kan dat kloppen?

Ik was toen vergeten om over die wachtwoord te vertellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Vreemd niet veel verstand gehad maar misschien toch meer aan de hand. Denk dat je het bios wachtwoord bedoeld als het die is zou je in de bios kunnen komen en die uit kunnen zetten dat scheelt er alvast weer 1

Tevens even je twee laatste berichten samnegevoegd

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vreemd niet veel verstand gehad maar misschien toch meer aan de hand. Denk dat je het bios wachtwoord bedoeld als het die is zou je in de bios kunnen komen en die uit kunnen zetten dat scheelt er alvast weer 1

bios ww kraken word leuk bij een laptop, heb ik nooit geprobeerd, kunt vaak niet eens bij de cmos batterij komen en zitten er uberhaupt jumpers op een laptop mobo? (laptops zijn qua onderhoud de meest verschrikkelijke apparaten ooit)

Hoi,,

Dat zeg ik toch niet hij weet het wachtwoord voordat windows opstart dus had/heb ik het idee dat hij daar het bios wachtwoord mee bedoeld en als dat klopt kan hij die toch zelf weer uitzetten. lijkt me als dat klopt je dan in de bios kan komen maar kan het ook verkeerd begrijpen. want als dat niet het bios wachtwoord mee bedoeld wordt maar het windows wachtwoord zou windows wel en poging doen om op te starten

Laatst bewerkt:
Hoi,,

Dat zeg ik toch niet hij weet het wachtwoord voordat windows opstart dus had/heb ik het idee dat hij daar het bios wachtwoord mee bedoeld en als dat klopt kan hij die toch zelf weer uitzetten

er word hier licht vaag gedaan over het wachtwoord (bios of windows). er word aangegeven dat het wachtwoord vergeten is. in geval van windows is dit niet zo erg maar als hij het bios wachtwoord kwijt is kan dit lastig zijn.

(ik heb het idee dat je mijn reactie als een aanval opvatte, dit was het niet)

Hoi,,

Nee hoor zekers niet, maar zijn bericht van 17.12 meld hij dat hij wel een wacht woord weet zie mijn aanpassing in vorig bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan