Nieuwe werkcomputer aanschaffen - Minimaal gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo helpmijers,

We zijn op het werk toe aan een nieuwe werkcomputer, hopelijk kunnen jullie ons wat adviseren.

De computer staat vaak 12 uur per dag aan, maar wordt minimaal gebruikt. Denk hierbij aan internet, mailen, administratie etc. Hij komt in een stoffige ruimte te staan, misschien handig om rekening mee te houden. Het is wel belangrijk dat er garantie op zit.

Prijs: Zo goedkoop mogelijk!:P Ik heb geen idee hoe duur het ongeveer gaat worden, maar de taken die hij uit moet gaan voeren zijn zeer ligt.

Naast een desktop moet er ook een nieuw beeldscherm + muis + toetsenbord komen, dus misschien dat een alles-in-één pakket het goedkoopst is?

is een samengestelde pc een optie

voordelen hiervan zijn dat je voor evenveel geld een betere pc hebt
Het is een beetje lastig als je niet vertelt hoeveel je wilt gaan uitgeven, want zo goedkoop mogelijk is een beetje onduidelijk

Laatst bewerkt:
Misschien een Laptop?
Die zijn er al voor onder 400 €
Zelf zou ik een Asus met AMD processor kiezen.
Asus is bedrijfszeker en AMD is goedkoper dan Intel.
Als je hem niet vaak of lang gebruikt is een zuinige processer die veel duurder is ook niet nodig.
Hoe groot? 15,6 of 17" Dat is aan jou om te kijken welk scherm je het beste bevalt.
Stoffig?
Bij niet gebruiken klep dicht er er eventueel een kunststof zak er over.

succes er mee

Laatst bewerkt:
Misschien een Laptop?
Die zijn er al voor onder 400 €
Zelf zou ik een Asus met AMD processor kiezen.
Asus is bedrijfszeker en AMD is goedkoper dan Intel.
Als je hem niet vaak of lang gebruikt is een zuinige processer die veel duurder is ook niet nodig.
Hoe groot? 15,6 of 17" Dat is aan jou om te kijken welk scherm je het beste bevalt.
Stoffig?
Bij niet gebruiken klep dicht er er eventueel een kunststof zak er over.

succes er mee

onder de €400,- een laptop kopen met een amd processor dan vind je alleen van die dualcore 1,... GHz processors en die voldoen nu nog, maar die ben je na een tijdje echt beu ook al is het voor licht gebruik

Administratie? Gaat dat online? Middels een geinstalleerd pakket? En zo ja welk pakket? Wordt er verder nog zaken op de pc geinstalleerd? Hoe groot dient het scherm te zijn? Bijvoorbeeld 21" of groter?

Is er een maximaal budget? Je zegt op het werk, is het bedrag dan inclusief of exclusief de btw?

Linux op je ouwe douwen (niet dat ik wat van linux weet, maar dat hoor ik hier en daar, lijkt me voor werk pc's (misschien) geschikter dan voor een gamurt).

Ik zie inderdaad dat ik iets te onduidelijk ben geweest.

Hier wat meer informatie:
Liever een kant en klaar model (voor de garantie ed)
Geen laptop, gewoon een desktop
Intel processor
Beeldscherm van minimaal 21" Zwart
Windows 7

Met administratie wordt meer bedoelt welke "taken" er zo ongeveer uit gevoerd gaan worden.
Dus excel, word, websites bezoeken, mailen etc.

Prijs: 400 - 600 euro.
(Het liefst een zo goedkoop mogelijke die wel aan mijn eisen voldoen).

moet er ook wifi bij de pc?

Hier nog een monitor bij en dan zal het wel goed zijn denk ik link
een monitor doe ik zelf niet, want daar heb ik niet zoveel verstand van

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Nog steeds gaat mijn voorkeur naar een kant-en-klaar systeem, maar als het niet anders kan moet hij toch maar samengesteld worden.
Als hij samengesteld word heb ik geen Windows en assemblage nodig.

WIFI is niet nodig.

oke nadeel van een "kant en klare pc" is dat ze vaak voor hetzelfde geld veel slechter zijn dan een samengestelde pc
ik kan er wel één voor je vinden maar ja ik vind het zonde van je geld als je voor het zelfde geld iets beters kan krijgen:confused:

Ik heb net te horen gekregen dat het budget rond de 400 ligt inclusief beeldscherm 21"

Hij mag wel samengesteld worden. (inclusief 1 jaar garantie)

Goedkoopste wat ik voor je kan samenstellen met een beetje redelijke snelheid en van deze tijd, kom ik op dit uit:
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B671174%5D=1&product%5B641324%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B614052%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B640644%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B635597%5D=1&product%5B439211%5D=1&product%5B466215%5D=1&product%5B279553%5D=1

* Ideaal voor huis tuin en keuken gebruik (Lekker vlot door de SSHD) Wat de laadtijden drastisch verlaagt. Nu hoef je niet eerst een bak koffie te zetten voor je pc is opgestart onder andere :P
* Mooie en galante kast met dust filters (Zodat je geen stofnest hebt)
* Zuinige Intel 4rde generatie processor "Intel Celeron" (Waardoor je minder stroom op jaarbasis gebruikt) Tot wel de helft vergeleken met AMD procesorren en 1/3 ten opzichte van de intel core I3.
* Zuinige voeding (Wat wel handig is als je pc 12 uur per dag aanstaat) > Bespaard tot 10% energie kosten per jaar.
* Erg koel systeem (Mede door de Intel processor die weinig warmte produceert en de voeding die efficienter met zijn stroom omgaat) > Hierdoor gooi je minder warmte in de kast
* Snel geheugen CL8 1600Mhz > Voor die 2 euro is het zeker waard.
* A-merk moederbord die tot 2x zo lang mee gaat en meer warmte eventueel kan opnemen/verdragen. (Dit komt mede door de solidcaps)
* Windows 8.1 > Start binnen 5 seconden op. (In combinatie me de SSHD)
* 21 Inch AOC beeldscherm (Energie vriendelijk beeldscherm die weinig stroom gebruikt)
* Logitech muis en toetsenbord voor standaard gebruik.
* Natuurlijk ontbreken de USB 3.0, VGA, DVI, HDMI aansluitingen niet en de DVD brander.
* HD audio is ook aanwezig
* 1 jaar garantie

Prijs is wat hoger uitgepakt, maar dan heb je ook iets wat met gemak de komende 5-7 jaar mee kan - zonder dat het te snel verouderd.
Opmerking: Windows moet je nog zelf instaleren maar deze zet je over op een USB stick en staat er binnen 10 minuten op. (Als het niet sneller is)

Laatst bewerkt:
die voeding wil je niet in het systeem hebben heeft maar 2 jaar garantie wat al aanduid op slechte kwaliteit
verder is hij duur en niet gecertificeerd.

dit ding heeft 5 jaar garantie en kost minder.
seasonic-g-360-voeding

Het wordt lastig om voor dat geld een pc inclusief monitor te krijgen.

Als je de btw af kunt trekken (het is voor werk dus zakelijk) zou je inclusief op ongeveer 485,00 euro uitkomen.

Zelf zou ik wel weer kiezen voor een kant en klare pc. Drivers etc zijn bij dezelfde fabrikant te vinden en je hebt gelijk een legale windows versie erop zitten. Prijzen beginnen rond de 369,00 euro (voor een budget Medion of Dell) en een monitor van 21" / 22" zijn voor onder de 100 euro te verkrijgen.

Of je krijgt een heel minimaal systeem voor de geld of het budget zal omhoog moeten.

500,- ? (Dit is wel inclusief BTW, beeldscherm en randapparatuur) Maximaal.

SSD vind ik niet nodig, HDD voldoet prima.
Software is ook niet nodig, ik heb nog een legale W7 kopie liggen thuis.

Dan ga ik in ieder geval voor de Intel, zijn hier nog verbeter punten op aan te merken?
Of iemand met een andere mening over een goed systeempje voor me?

Ok, nee, niet echt. Intel is thermisch goed, bezuinig niet op de voeding & liever iets overbemeten in geval van eventuele interne/externe uitbreidingen, levensduur/loop hardeschijf valt te omschrijven als een soort loterij, waarbij het in dit geval gunstig is dat die continue 12 uur aan of 12 uur uit staan:

https://www.security.nl/posting/376156/Back-updienst:+Hitachi+maakt+betrouwbaarste+harde+schijven

Heb wel nog een praktische tip tegen het stof: Je kan in de super/bouwmarkt kan je afzuigkapfilterdeken kopen, & daamee kan je een laag over de luchtinlaten plakken met papieren verfafplak- of duck-tape. Aan de niet zichtbare achterzijde buitenop, voor de rest kan je even de kappen eraf halen om het netjes weg te werken. In geval van veel stuivend stof ook op de uitblazende ventilator-gaten voor als de computer uitstaat.
Voor de luchtstroom maakt het niet veel uit, bovendien compenseert het moederbord met het toerental van de ventilatoren, maar als je na een maand gaat kijken wat er zich aan stof heeft opgehoopt, ben je blij, zeker als je astma o.i.d. hebt. Wel eens in de zoveel tijd stofzuigen, maar dat moet je zonder sowieso ook.

die voeding wil je niet in het systeem hebben heeft maar 2 jaar garantie wat al aanduid op slechte kwaliteit
verder is hij duur en niet gecertificeerd.

dit ding heeft 5 jaar garantie en kost minder.
seasonic-g-360-voeding

Volgens de site van de fabrikant zou het een gold certificaat hebben,:
http://dealer.huntkey.com/en/product/p-114-465.html

Daarbij als de output van de watt lager is, zou de pc efficienter moeten werken omdat je 2/3 van de tijd je voeding misschien 100-150 watt hoogstens gebruikt. (Bij het samengestelde systeem)
(Hoe dichter bij de 50% van de aantal geleverde watt van de voeding, hoe efficienter het met de stroom om gaat) > Bij 150 watt ben je dus het efficients bezig en bij de 360 watt voeding > 180 watt.

Igg het zijn beide goede voedingen. De seasonic heeft alleen zijn naam mee (Bekender/vertrouwder)

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt! Ik ben er nog niet helemaal uit, ik wil namelijk nog een andere behuizing uitkiezen (nu even geen tijd voor).
De behuizing die bij de Intel setup zit vind ik namelijk niet echt in het bedrijfsleven passen.

Mochten jullie zo wat weten dan hoor ik het graag, anders ga ik vanavond zelf even op zoek.

P.S. Ik zoek dus naar een degelijke kast, zwart met niet veel fratsen eraan. Gewoon simpel en strak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan