Website maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Meestal is het inderdaad domein.nl/admin. Ik heb alles al geprobeerd maar kom er niet uit

mail die gozer nu gewoon eens of bel hem op. Doe wat. Zo kom je er ook niet uit.
Zijn gegevens staan toch gewoon op zijn site, je kan altijd contact zoeken.

Nah, ik ben maar effe aan de slag gegaan. Het volgende heb ik gedaan in een virutele XP machine (vmware) zodat alles niet op m'n eigen pc terecht komt. Wat heb ik gedaan?

Download Setup_ebt5 op http://www.logivert.com/index.php?action=extra&extra=A_download
(dit is versie 5.5.x.x ; even wat naar beneden scrollen dan vind je 'm wel).

Setup_ebt5 opstarten dan begint de Setup Wizard. Ik heb voor een "standaard" evaluatie gekozen (afb 14-16-42).

Bij het scherm Administratie koos ik voor "Nieuw" maar jij moet dan voor "Bestaande" kiezen denk ik (afb 14-20-05).

Je kunt in LogiVert diverse Layouts (templates) kiezen (afb 14-27-49)

Je kunt veel instellen (afb 14-30-45)

De koppeling met je website gebeurt via FTP dus het programma moet server, naam en wachtwoord weten (afb 14-34-41)

Het resultaat is dat het beheer op je thuis-pc gebeurd en dat het programma via FTP is gekooppeld met de webshop. Eenvoudige en doeltreffende beveiliging dus, zolang het maar een sterk FTP wachtwoord is (afb 14-36-01)

Let op: ik heb hier een nieuwe webshop gemaakt maar jij moet kiezen voor een bestaande webshop!!

De screenshots vind je in de bijlagen

Veel suc6 :)

*** edit: wat dus van belang is zijn de FTP gegevens. Die heb je van je host provider gekregen en hoef je dus niet aan de website bouwer te vragen :d

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de moeite! Ik ga direct aan de slag! Ik laat uiteraard even weten of het is gelukt.

Heel erg bedankt!!

Als ik een trace naar dahlia-nails.nl doe kom ik op php5.server24.firstfind.nl . Dit is de server waar jouw website staat. Ik kan er niet uit halen wat je provider is. Ik geloof dat o.a. yourhosting.nl en starthosting.nl deze servernamen gebruiken. Bij welke provider zit je?

dat schreef hij al Yourhosting.

Goed werk trouwens, dat helpt hem op weg denk ik zo.

Grinnik, na zoveel bladzijden vergeet je wel 'ns wat :p

De map waar de webshop in staat is: pubic_html . Dit is als het goed is ingesteld in de ftp configuratie van de webshop.
Alle FTP info vind je hier maar dit heb je in principe niet nodig omdat het beheer op je pc gebeurt.

Ik heb hem al gemaild, gewhatsappt, meerdere keren gebelt maar te vergeefs..
Klinkt als een "conflictje" tussen een fotograaf (met hobby websites) en een klant. Of misschien, zoals eerder gezegd, is er een onderhoudscontract waar niet aan is voldaan? Betaling ofzo :d

Ja, ik denk ook dat we het hele verhaal niet kennen. We horen het nu van een kant en er schijnt niets aan de hand te zijn.
Maar als ik het zo lees, dan is er wel degelijk wat aan de hand.
Of niet betaald, of de afspraken zijn niet nagekomen (van beide kanten niet) of .......vul maar in. Kan alles zijn.

Maar dan nog kan je wel reageren, denk ik dan. Maar goed, niet iedereen denkt daar hetzelfde over.

Heb het geprobeert maar helaas..
Waar jij nieuwe administratie aanmaakte moest ik en bestaande kiezen. Bij deze kon ik nergens uitkiezen omdat er nog geen administratie was aangemaakt. Toen ik een nieuwe administratie aan had gemaakt en de FTP gegevens had ingevuld gebeurde er vrijwel niks.
Bedankt maar helaas nog niks geholpen.

Misschien iemand die mij kan helpen via e-mail of iets? Anders word dit forum zo lang met mijn hulpeloze acties:P

Ik hoop dat je een backup hebt op je pc?!

Als je tijdens de setup kiest voor "Bestaande webshop" dan heb je onderaan een knop "Backup terugzetten". Hiermee kun je zoeken naar bestanden met extensie *.lvz [of] *.lvb [of] *.cte
De webshop staat in submappen van: C:\Gebruikers\Openbaar\Openbare documenten\logivert\ (bij Vista/Win7 vermoed ik)
of in C:\Documents and Settings\All Users\Documenten\logivert\ (heb ik in xp getest in vmware)
(Afhankelijk van hoe je de setup hebt gedaan kan de webshop in je persoonlijke map staan i.p.v. Gebruikers (AllUsers)

Je vindt bijvoorbeeld een demo winkel als backup in \logivert\ebt5\db\documents\demo\
=> Deze niet via FTP op je live website zetten!!!

Tja, ik denk dat het zoeken wordt naar een backup. Uit ervaring weet ik dat je dit pas gaat doen na een drama :(

Misschien iemand die mij kan helpen via e-mail of iets? Anders word dit forum zo lang met mijn hulpeloze acties
Hopelijk zijn er nog andere manieren om je winkel te benaderen. Hiervoor zou je een mailtje kunnen sturen naar LogiVert.

Suc6 maar weer.

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij slim om het hier af te ronden en verder te gaan op het LogiVert 5.5 forum
http://www.logivert.com/forum/

*** edit 1: hahahaha er staan 0 onderwerpen op dat forum, schiet je lekker mee op :confused:

*** edit 2: Van versie 4.5 wordt je niet vrolijk. Dan houdt het gewoon op (bron: Logivert)
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=2404
Ik hoop dat het in jouw versie (5.5) verbeterd is en de databases wel online staan.

Laatst bewerkt:
*** edit 1: hahahaha er staan 0 onderwerpen op dat forum, schiet je lekker mee op
Het zou kunnen zijn dat niemand probleem heeft! ;)

Zelf denk ik dat opnieuw beginnen met iets anders veel sneller een mooie website oplevert, dan dat er nu wordt aangemodderd met iets waar amper iemand wat van weet.
Wordpress is simpeler en daar zijn veel "deskundige" voor.
Ik had allang een nieuwe website in elkaar gedraaid.

Ooit dit bij de hand gehad trouwens. De website van de hengelsport nam ik over. Het was een brok ellende en in Joomla gemaakt. Het zag er niet uit en het was zeker geen visitekaartje. Nieuw ws niet up-to-date en verslagen en uitslagen werden er niet op gezet. Info over de plichten als visser etc etc. stonden er niet op en de overige info was uit het jaar nul. Er werd dus niets aan gedaan, jaren niet.
Nu is Joomla niet mijn favoriet (en vele met mij), ik vond het onduidelijk en ingewikkeld in elkaar zitten.
Toen heb ik snel een andere website in elkaar gedraaid met de info die nodig was en daarna heb ik de website op mijn gemak gemaakt zoals hij nu is.

Wordppress is trouwens ook nog eens zoekvriendelijk.......dat is mijn ervaring.

Laatst bewerkt:
Wordpress is een blog dat gebruikt kan worden als cms. Joomla en Drupal zijn een cms dat gebruikt kan worden als blog. Behalve deze core functionaliteit zijn er veel extra's voor te krijgen. Zo kun je er een webshop van maken maar dat is niet de core van deze software. Het klopt inderdaad dat er gigaveel support voor Wordpress is.
Nu ik LogiVert heb bekeken, is dat eigenlijk wel een gebruikersvriendelijke webshop waarbij (net als bij osCommerce) de core een webshop is met alles wat daar bij hoort zoals voorradbeheer, facturering, enz, enz. Maar de afhankelijkheid van 1 partij... daar word je niet vrolijk van.

Als de kennis aanwezig is of als de eigenaar zich er in wilt verdiepen dan zou ik kiezen voor de reeds aanwezige software en daarmee een nieuwe webshop opzetten. Er zijn veel templates bijgeleverd die je zelf aan kunt passen, dus leef je uit. Je hebt dan uiteraard wel het licentienummer nodig :d

Laatst bewerkt:
Maar zou ik logivert kunnen downloaden en dan gewoon dingen aanpassen enzo? Uiteraard zal ik me in Logivert gaan verdiepen dan. Maar dat is wel mogelijk?

Waarom zou je dit willen downloaden ?
Het draait toch al ?
Wijzigingen maak je nu in de backend.

Als ik een trace naar dahlia-nails.nl doe kom ik op php5.server24.firstfind.nl . Dit is de server waar jouw website staat. Ik kan er niet uit halen wat je provider is. Ik geloof dat o.a. yourhosting.nl en starthosting.nl deze servernamen gebruiken. Bij welke provider zit je?

Dit is toch gewoon na te kijken bij de SIDN aan de hand van de domeinnaam ?

Waarom zou je dit willen downloaden ?
Het zijn ondertussen veel berichtjes... ik heb de webshop gister 'ns gedownload en bekeken. De backend staat als Windows software op de pc en verstuurt via ftp de pagina's naar de website. Er is dus geen online backend. Op zich best aardig in verband met beveiliging. Je hebt dan alleen een sterk ftp wachtwoord nodig, maar dat heeft iedereen, toch? :d

Dit is toch gewoon na te kijken bij de SIDN aan de hand van de domeinnaam
Yep, je hebt gelijk ('k was lui). Je kunt het niet aan de servernaam zien, maar wel bij sidn (tech contact)

Beste Bron,
Ik kom er via Logivert niet uit. Misschien zou jij met de FTP gegevens kunnen kijken of jou het niet lukt??

Ik heb een mail gestuurd via het contact formulier.
*** edit: als het contact formulier niet werkt, stuur dan hier even een prive berichtje.

Laatst bewerkt:
stuur dan hier even een prive berichtje.

Dat wilde ik van de week ook een keer doen naar de heer Doove aangezien ik geen persoonlijke gegevens op het forum wilde plaatsen maar daarvoor schijn je betaald lid te moeten zijn of zo.

Mij lukte het in ieder geval niet.
Kan uiteraard ook komen omdat ik hier nog niet zo lang kom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan