• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conimex56

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2013
Hallo,

Ik heb een vraag cq probleem.
Het volgende ik moet een pdf bestand importeren in excel (dit doe ik met het programma PDF Architect, en met de optie copy as table) dit wordt dan geïmporteerd tabblad "PDF" naar wat wijzigingen zoals kolommen verwijderen en verplaatsen zou het met VERT.ZOEKEN in tabblad "Diensten" moeten werken. Je begrijpt het al niet dus echter als ik het dienst nummer verwijder en het vervolgens opnieuw intyp doet hij het wel. RARA hoe kan dat.

Zie voorbeeld bijlage in het tabblad "PDF" is een kopie van het pdf-bestand geïmporteerd.

Bekijk bijlage vert.zoeken.xlsx

met vriendelijke groet,
Gerard

Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal waarom je met "?*8005" als zoekstring werkt, en niet met C7 wat veel logischer is omdat je dan de formule kunt doorkopieëren, maar afgezien daarvan: in je zoekblad staat niet "V 2209", maar "V 2209 ". Met extra spatie dus. Logisch dat overtypen werkt, maar de overtollige spatie aan het eind verwijderen doet hetzelfde. Of de formule aanpassen: C6 & " ".

ik begrijp het niet goed wat je wil, de te zoeken waarde moet met de 1ste kolom beginnen in vert.zoeken

Ik snap niet helemaal waarom je met "?*8005" als zoekstring werkt, en niet met C7 wat veel logischer is omdat je dan de formule kunt doorkopieëren, maar afgezien daarvan: in je zoekblad staat niet "V 2209", maar "V 2209 ". Met extra spatie dus. Logisch dat overtypen werkt, maar de overtollige spatie aan het eind verwijderen doet hetzelfde. Of de formule aanpassen: C6 & " ".

Bedankt voor de snelle reactie,het volgende in het tabblad "PDF"moet een pdf-bestand geïmporteerd worden waar de namen allemaal op alfabet staan, daarbij zijn het allemaal verschillende soorten diensten zoals L (laat),G (gebroken),T(tussen), V(vroeg),D (dag) en we hebben ook nog N (nacht).
En wat betreft zoekstring "?*8005" is de ? voor het soort dienst (V,D,L,T,G,OF G) en * voor de eventuele spaties.
Dit uiteraard een voorbeeld dat werkelijk bestand bestaat uit 50 regels in volgorde van opkomst en varieert elke dag wie op welke dienst komt.
Dus het tabblad zonder namen is elke dag hetzelfde en daar worden dan elke dag namen aan toegevoegd.

zie pdf Kolom A wordt de inhoud verwijdert, C kolom wordt helemaal verwijdert en kolom D wordt verplaatst naar A (dit alles in het tabblad "PDF"

Bekijk bijlage voorbeeld).pdf

groet Gerard

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan