• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaardelijke opmaak kleurt ook de lege cellen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een voorbeeldbestand met wat uitleg is wel gewenst, want wat je bedoelt met "op 7e blad = blad1 rij 4 bij doen", dat is me niet duidelijk.

Je moet er wel voor zorgen dat elk blad dat je in het totaaloverzicht wil betrekken er hetzelfde uitziet, anders is er geen beginnen aan. In je voorbeeldbestand was dat niet het geval.
Ga naar het blad "Totaal overzicht" en toets ctrl-q .

Bijlagen

Dat is niet de bedoeling van een forum. Iedere geregistreerde bezoeker moeten kunnen meeprofiteren van de kennis die hier gratis ter beschikking wordt gesteld.

Overigens begrijp ik niet waarom je niets met de suggestie in http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ege-cellen!!?p=5351231&viewfull=1#post5351231 hebt gedaan.

Als de toepassing van de suggesties in dit forum een probleem voor je is kun je wellicht beter eerst een basiscursus Excel gaan volgen

Laatst bewerkt:
Beste snb ik hou wel op met vragen... Als dat niet de bedoeling is. Wil een bestandje maken waarbij ik 2 oplossingen nodig heb.
Om dan een excel cursus te gaan volgen vind ik overdreven, wil nu 2014 dat bestand maken en kan zo maar eens zijn dat de volgende keer dat ik er wat mee doe 2021 is dan weet ik niets meer van die excel cursus, puur omdat ik er niet dagelijks mee moet werken. Vandaar de vraag hier op een HELP MIJ forum. Maar wist niet dat basis kennis vereist was, heb ik ook niet terug gelezen dat het moest.
Mijn excuus

Ps zapatr bedankt voor de moeite die je voor mij heb gedaan, maar ik moet volgens mij eerst een cursus gaan volgen

Er zit wel enige nuance in. Je hebt de hobbyisten die iets leuks voor zichzelf of voor een vereniging bedacht hebben en lopen tegen wat problemen aan omdat hun kennis onvoldoende is. Dit is geen probleem en meestal zijn ze ook bereid om zelf met de mogelijke oplossingen te stoeien en daar vervolg vragen op te stellen.

Er is ook een groep die wat verbeteringen op het werk willen hebben en daar vaak al complexe modellen voor gemaakt hebben maar toch dingen willen versimpelen of verbeteren. Ook dit is geen probleem en is voor de meeste helpers/meekijkers een leuke uitdaging om hun eigen kennis te vergroten.

In jouw geval lijkt het op het ontwikkelen van een compleet bestand en daar is het forum weer net niet voor bedoelt. De vraag ging over voorwaardelijke opmaak. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een redelijk complex geheel met zelfs het automatisch samenvoegen van tabjes. De door @zapatr gemaakte code zal in de zoekfunctie door bijna niemand gevonden kunnen worden. Een cursus heb ik ook nooit gevolgd dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Maar als je het kan regelen met je werkgever en hem de voordelen voorlegt, dan wordt je er in ieder geval niet dommer van en je bent er lekker een dagje uit.:d

Haha oke weet genoeg. Ik pas meer in jou 2e alinea, misschien was het simpel op te lossen mijn 2e en tevens laatste vraag. Maar even goede vrienden dan laat ik het hierbij....... Ga geen discussie forum er van maken.

Toch bedankt voor de hulp

@wamstar,
zondag en maandag was ik niet thuis, daarom reageer ik nu pas op je bericht.
is het mogelijk jou het origneel te mailen prive???
Nee, het ontvangen van e-mails en privéberichten staat in mijn profiel op "Uit".
Het is al een behoorlijke tijd dat mijn activiteiten op dit forum (in vergelijking met een aantal jaren geleden) op een laag pitje staan. Het is eigenlijk alleen nog in het weekend en tijdens vakanties dat ik op vragen reageer, daarbuiten heb ik daar de tijd niet voor (tenzij een kort antwoord mogelijk is). Bovendien denk ik dat de meeste vragen ook wel op dit forum beantwoord kunnen worden: hier wordt een vraag door meerdere personen gelezen en heb je dus ook meer kans op een antwoord dat voldoet.

Hallo, de rede voor een prive bericht was dat ik dan het origineel kon sturen voor de duidelijkheid, alleen kan ik niet alle info delen op het internet puur omdat het niet mag.... Heb geen zin in gezeur met het werk. Ik kwam ook ter ontdekking dat ik mijn vraag niet meer mocht stellen omdat mijn 1e vraag iets anders was (deze is opgelost en ben ik erg blij mee) en bleek de 2e vraag erg ingewikkelt te zijn. Dus ga ik het zelf proberen uit te pluizen dan wel ergens anders de info inwinnen. Maar dank voor zover

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan