Laptop na windows update; super traag!

• Onderwerp starter Onderwerp starter W797
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

W797

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2014
Hallo,

Mijn laptop is super traag na mijn windows updates die ik gister heb uitgevoerd. ( ~100)
Heb systeemherstel geprobeerd, maar die kon niet uitgevoerd worden naar gisteren (ik heb geen ander herstelpunt)
De laptop was best wel snel hiervoor, nu duurt het ook echt lang bij het opstarten/afsluiten; de windows logo blijft dan 10 minuten hangen en daarna komt er een zwart scherm (3min.) en dan duurt het nog wel even voordat ik iets kan doen.
Ik gebruik de laptop voor school en games, als ik een game wil spelen dan hapert hij echt om de seconde. Dit was niet zo voor de windows updates!

Help!

Hier mijn laptop specs:

CPU/SoC Intel Core i5-540M
CPU architectuur Overig
Snelheid 2,53GHz
Moederbordchipset Intel Mobile QM57
Geheugen
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Hardeschijftype 7200rpm HDD
Opslagcapaciteit 320GB
Totale opslag 320GB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Resolutie 1600x900 (WXGA++)
Videochip Quadro NVS 5100M

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo W797.

Ten eerste, heb je nog foutmeldingen.?

Zal proberen je te helpen. Kan je wel in veilige modus opstarten?

Dit doe je door bij het opstarten (net voor het Windows opstartlogo) enkele malen op de functietoets F8 te drukken en dan "Veilige modus" te kiezen in het menu.

Heb je ook al eens heel lang gewacht meer als 10 minuten bijvoorbeeld)?

Probeer ook alle niet benodigde externe apparaten te ontkoppelen

zoals je printer, webcam, cardreaders, externe harde schijven en usb sticks en dan de computer te starten.

Het systeemherstel, daar kun je ook nog ergens een vinkje zetten dat je veel verder terug gaat dan een dag. Bijvoorbeeld een week.

Je zou nog een clean boot kunnen doen.

clean boot: Ga naar Start, typ daarboven msconfig en geef een enter.

Op het tabblad Services vinkje bij alle microsoft services verbergen, en daarna alles uitschakelen

dat zijn dus de niet MS services. Op tabblad Opstarten Alles uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen foutmeldingen.
De veilige modus doet het nog gewoon. Ook heb ik al lang gewacht, zeker een half uur. Dat opstarten zonder usb etc. Heb ik net geprobeerd zonder success. Bij systeemherstel kan ik niet verder terug dan 26 ook met dat vinkje aangekruist. Clean boot heb ik net gedaan, maar hij blijft traag..

Ik ben er net achter gekomen dat system interrupts wel 15 tot 30 cpu in beslag neemt terwijl ik niets doe, misschien is dat t? Zou echter niet weten wat system interrupts is.

Heb echt al best veel geprobeerd..

Laatst bewerkt door een moderator:
Klikje en proberen.

De processor, ook wel CPU Central Processing Unit genoemd, vormt het hart van de computer.
De processor verwerkt alle instructies en verstuurt ze naar de chipset, die ze vervolgens doorstuurt naar de verschillende onderdelen van de computer.

Misschien is je batterij (Accu) niet helemaal lekker meer. Stroom

Laatst bewerkt:
Ik betwijfel t omdat de laptop gewoon nog snel was voor de windows updates. Hoe check ik of mijn accu nog goed is?

Ik heb ergens gelezen dat je je hardware moet updaten, na een windows update. (ik heb in totaal 174 updates moeten installeren!)
Hoe doe ik dat?

Ik heb ergens gelezen dat je je hardware moet updaten, na een windows update. (ik heb in totaal 174 updates moeten installeren!)
Hoe doe ik dat?
Ik krijg het idee dat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd zonder de drivers die bij je pc horen.
Hoe kom je anders aan 174 updates?
Je vertelt niet het hele verhaal naar mijn idee.

Laatst bewerkt:
Heb nog nooit eerder windows updates uitgevoerd, dit was de eerste keer.
Alle drivers horen bij mijn laptop, ik heb alles even nagecheckt en opnieuw geinstalleerd..
maar hij blijft enorm traag.

Ook kan ik de laptop niet terugzetten naar de fabrieksinstellingen, omdat ik daarvoor een cd nodig heb.
Ik heb de laptop van een vriend overgenomen en kennelijk heeft hij hem ook niet.
Weet nu echt niet wat ik nog meer kan doen om dit op te lossen...

Vervelend is dat. Overgenomen, geen CD, 174 updates. Ja dat is dan toch vreemd, is het illegaal (geweest). Waarom ik dit zeg is, dat er nooit is ge-update.

Heb je een kat in de zak gekocht. (Sorry voor de uitdrukking)

Dat gaat toch moeilijk worden.

Laatst bewerkt:
Hmm, is er echt geen andere optie om t probleem op te lossen?

Eerlijk gezegd geef je toch weinig informatie en als het illegaal is dan mag het al niet. Ga er desnoods mee naar een winkel. Sorry.

Laptop blijft traag ook na herinstallatie w7

Hey.

Ik heb een HP Elitebook 8540p die sinds 25 nov. erg traag is! Het begon allemaal nadat ik de windows updates had geïnstalleerd (toen had ik er nog windows 7 enterprise 64 op staan) Nou, dat heb ik toen niet op kunnen lossen, dus toen heb ik hem naar de computerwinkel gebracht en heeft hij er vervolgens windows 7 pro 64 bit op gezet, maar hij bleef onzettend traag :s

- Films kunnen niet normaal worden afgespeeld (hapert constant) terwijl dat eerst gewoon in full hd wel kon!
- Lichte spellen zoals league of legends niet te doen! beeld hapert dan ook echt om de 2 sec..
- Ook het opstarten duurt nu lang en het openen van bestanden zoals chrome moet ik zeker wel 20 sec voor wachten.
- De windows prestatie-index geeft een 5,9 voor mijn ram geheugen, wat ik ook best raar vind..hiervoor had ik zeker wel een 6,3+

Dus ik heb de harde schijf en memory getest via BIOS, results: passed.. dus dat is het probleem niet?
Ook heb ik al mijn drivers en de BIOS ge-update en staan er geen gele uitroeptekens..
Ik heb ook alle windows updates geïnstalleerd nadat de computerwinkel er w7 pro op heeft gezet, dus er zijn geen updates meer beschikbaar.
Windows defender staat uit en ik heb alleen ESET als virusscanner.
Clean boot heb ik vaak geprobeerd, maar hij blijft traag.

Ik heb echt zeker wel een week research gedaan, zonder success..
Ik hoop echt dat één van jullie mij hierbij kan helpen.

dankjewel.

Zal ik doen.

edit:

results:
313ht2h.png

2v186z8.png

weet niet wat die gele icons betekenen? waarschijnlijk is het toch de harde schijf of niet? :s

"Reallocation Event Count" komt overeen met het aantal sectoren dat de schijf heeft verplaatst en gemarkeerd heeft als "slecht". In jouw geval gaat dat om ca. 100 sectoren. Dat is al best een flink aantal.

Ik werk zelf bij een reparatiebedrijf voor o.a. computers, bijna alle schijven van Toshiba die wij daar binnenkrijgen hebben dergelijke fysieke beschadigingen.

Ik zou dus zeker kijken voor een vervangende schijf (jouw huidige schijf is 320 GB), het liefst van een merk als Western Digital, Seagate of Hitachi.

@W797
Ik heb je 2 topics samengevoegd omdat het over hetzelfde onderwerp gaat.
Je had gewoon in het bestaande topic verder kunnen gaan.

"Reallocation Event Count" komt overeen met het aantal sectoren dat de schijf heeft verplaatst en gemarkeerd heeft als "slecht". In jouw geval gaat dat om ca. 100 sectoren. Dat is al best een flink aantal.

Ik werk zelf bij een reparatiebedrijf voor o.a. computers, bijna alle schijven van Toshiba die wij daar binnenkrijgen hebben dergelijke fysieke beschadigingen.

Ik zou dus zeker kijken voor een vervangende schijf (jouw huidige schijf is 320 GB), het liefst van een merk als Western Digital, Seagate of Hitachi.

Kan dat misschien te maken heb met de ~200 windows updates die ik heb geïnstalleerd?
En hoeveel kost zo'n hardeschijf? Ik hoef niet echt een goede, als de laptop maar gewoon weer snel word..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan