• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit ander blad halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
http://we.tl/dK21OY9WIV

de functie vert.zoeken wil ik doorvoeren in blad 2 voor verschillende namen, met een aantal regels tussen de namen en gegevens
weet iemand waar ik mis zit en hoe ik het best doe?
Wil geen aparte bladen nemen omdat het een ontleendienst is

Het kopieren lukt me niet krijg constant 0 als eindresultaat.

De B2 aanpassen helpt niet.
Bedankt Alvast

Laatst bewerkt:
Vraag is opgelost in chat,

Heb de functie vert.zoeken gebruikt, en die werkt goed.

DEZE VRAAG IS TOCH NIET OPGELOST

ander voorbeeldje

de functie vert.zoeken wil ik doorvoeren in blad 2 voor verschillende namen met een aantal lege rijen tussen de verschillende gegevens en namen
weet iemand waar ik mis zit en hoe ik het best doe?
Wil geen aparte bladen nemen omdat het een ontleendienst is

Het kopieren lukt me niet krijg constant 0 als eindresultaat.

De B2 aanpassen helpt niet.

Bedankt Alvast

Laatst bewerkt:
Aan welke chat refereer je? En waarom plaats je het bestandje via we transfer?

Laatst bewerkt:
Dag cobbe, ik wil dezelfde formules kunnen gebruiken een paar regels eronder met dezelfde waarden etc.. met jou formule lukt dat ook niet. Ofwel vergeet ik iets

Dus de cijfers veranderen moet werken maar enkele regels beneden en onder het getal de gegevens

Zodat ik kan wisselen tussen 1 2 3 4 en verder

En @ Vena
ik weet het niet dat bestanden invoegen vind ik zo onhandig

en de chat.helpmij.nl

Laatst bewerkt:
En @ Vena
ik weet het niet dat bestanden invoegen vind ik zo onhandig
en de chat.helpmij.nl

Zeer bijzonder:
-een bestandje toevoegen even op ga geavanceerd klikken vervolgens op de paperclip en dan het bestandje opsnorren. Bij we transfere zal je soortgelijke stappen moeten ondernemen.
- Op helpmij.nl staan xxxduizendende posts dus dat geeft ook lekker veel duidelijkheid.

Inhoudelijk begrijk ik de opzet niet helemaal maar dat ga ik in de chat misschien nog wel nazoeken.:confused:

De bedoeling is dat iedereen een fiche krijgt met daarop zijn/haar gegevens omdat ik die gegevens wil opslaan hou ik die in een apart blad, ik wil die gegevens opvragen in het blad waar de ontleen datum en periode staat alsook welke spellen de persoon heeft ontleent

Hierbij wil ik alle personen die een spel ontlenen met gegevens daar plaatsen onder elkaar met wat regels tussen. Maar om het me makkelijk te maken wil ik dat ik het kan oproepen volg je me een beetje?

Daarom wil ik die vert.zoeken of andere formule meermalig in hetzelfde blad gebruiken maar hoe weet ik niet en hdb geen zin om die formule iedere keer handmatig in te vullen

Jeanpaul iedereen mist wat ik wil.

Ik wil 1 iets de rest kan ik zelf.

Ik wil de functie vert.zoeken kunnen kopieren naar onderen en met gelijk welke gegevens...

Dus die gegevens met die formules moet ik kunnen kopieren dat ik dat cijfer verander en dat alles mee verander, maar dat alle gegevens die ik nodig heb in 1 blad staan en ik kan ze oproepen of verwijderen daarvan door het cijfer te veranderen.

Dus in blad 2 moet ik alles kunnen oproepen uit wat in blad 1 staat en op gelijk welke plek dus ddoor formule te kopieren, maar dat lukt me niet

Laatst bewerkt:
Jeanpaul sorry, is niet wat ik zoek

kijk bij de opmerking op A10, de opmerking gaat over A10 tot B15, het cijfer past zich niet automatisch aan maar ik wil wel als ik een cijfer invul dat de gegevens op blad 1 daar tevoorschijn komen waar naartoe gelinkt is met een cijfer

dus cijfer linkt de gegevens van blad 1 naar blad 2 en zo komen er gegevens naar blad 2, maar ik wil er meerdere gebruiken doormiddel van kopieren ofzo

Groetjes, weet je wat ik bedoel?Bekijk bijlage voorbeeld bestand spel-o-theek bijgewerkt timothy.xlsm

Laatst bewerkt:
Dus nog eens uitgelegt dat ik het vanavond kan gebruiken.

De formule die ik gebruik zou kopieerbaar moeten zijn naar wat in men laatste voorbeeldbestand staat en ook eronder
Dus dat ik gegevens kan oproepen door middel van cijfers

Dus 1 is ... en ... en ... en ... en ... enzovoort...
bij 2 hetzelfde en zo door

wat ik wil is dat ik een 20-30 tal van die 'fiches' heb en dat die aanpasbaar zijn door middel van bovenstaande dus als ik 1 invul dan komt er dat als ik 2 invul dan komt er dat. Maar die opbouw zo'n 20-30 keer, daarom had ik in men aangepaste post een formule tot 1240 cellenbereik ver om gegevens in te vullen op blad 2 en zodoende te kunnen gebruiken in blad 1

Dit Moet in hetzelfde blad voor het gebruiksgemak

kan ik nog iets met deze formule doen?
=VERT.ZOEKEN(B$2;Blad1!$2:$1240;Blad1!A$2:A$1240)

in dit bestand om hetzelfde te krijgen

Laatst bewerkt:
ik hoop dat ik niet "mis" wat je wensen zijn: [EDIT: niet dus... zie onderaan deze post...]

Met:Bekijk bijlage voorbeeld bestand spel-o-theek.xlsx

In het laatste tabblad voer je de 'leenacties' in, in "gegevenspp" cel B2 kan je de naam uit dropdown selecteren (dropdown vult automatisch aan bij toevoegen naam in persoonsgegevens) en dan pakt ie alle leen acties.
Ik heb een ID toegevoegd aan alle leenacties omdat alleen alle gegevens bij elkaar een unieke combinatie die op te roepen is in Excel. Access is voor dit soort databases beter geschikt.

Overigens zijn er een paar grenzen nu:
- Hij pakt tot 1000 Leen ID's. Kan meer worden, dan moet je de alle "1000" waarden in D2 groter maken en naar beneden doorslepen.
- Hij roept tot 20 Leen ID's op, dat kan meer worden door D2:G2 te selecteren en verder naar beneden te slepen.
- In "ontleenterugbrengen" heb ik maar tot 99 genummerd, mocht je hier voorbij gaan, voor de reeks dan wat verder door.

[EDIT 2:
- wat wil je precies met kolommen D, E en F? Moeten hier alle door die persoon geleende spellen in komen of alleen de laatste 10? Of iets heel anders?
- Zijn de "Fiches" van dezelfde hoogte of dient de hoogte zich aan te passen aan het aantal rijen (geleende spellen)]

[EDIT 3:

Deze Bekijk bijlage voorbeeld bestand spel-o-theek (2).xlsx kan je naar hartelust doorvoeren door A2:F10 te selecteren en lekker naar beneden slepen/doorvoeren]

Laatst bewerkt:
Abevleeming bedankt voor al jou werk, dit is precies wat ik wou en de 2 verschillende bestanden zijn ook wel handig.

Bij het eerste dus niet de edit, wil ik in in gegevenspp in de E kolom een lijst met spellen van de desbetreffende persoon.

maar omdat je EDit 3 hetgeen is wat ik wou zal ik daar op verder bouwen, want die is persoonlijk meer mijn ding :)

Omdat het per persoon verschilt en ik uit mijn 6 maanden vrijwilligerswerkervaring heb opgemerkt dat er niet meer dan 10 spellen worden ontleend(gebeurt nu op papier de ontleningen)
Heb ik een limiet van 10 ingesteld
De rest is perfect, ik kan zelf die dropdown menu aanpassen met hoeveel spellen precies enzo het is maar dat het werkt.

Wat ik nog wel wil weten wat als er meer dan 10 spellen benodigd zijn neem ik dan gewoon paar regels meer? en voer ik de formules voor datum en dropdown door?

En nog iets bij de formule voor de gevens op blad 2, verwijst die naar blad 1 over de hele kolom of juist tot rij 1240?

Laatst bewerkt:
Ja kan inderdaad gewoon invoegen en doorvoeren,

De formule in blad 2 zoekt in de gehele kolommen.

Ok bedankt voor alles, ook voor de andere helpers bedankt.

Dit heeft me veel(heel veel) geholpen.

Ik zal het nu voorleggen aan de verantwoordelijke en zien wat hij zegt erover.

Ik zet deze op opgelost

toch nog een vraag,

Ik heb meegedeeld gekregen dat er een simpele balans moet opgemaakt worden

Wat ik zou willenn is het volgende
Bekijk bijlage timothy bestand spel-o-theek.xlsx

In dit bestand

Staan er bij personen die ontlenen 3 spellen(voor het gemak 1 spel 3 keer)
bij spellen zou er zoals nu staat naast blokus 3 keer

Wel ik wil dat dat automatisch word dus als blokus ontleend word dat er 1 bij komt in het blad spellen en dat als je het in personen die ontlenen verwijdert dat dat cijfer bij blad spellen blijft staan en bij de volgende ontlener die blokus wil ontlenen er weer in blad spellen 1tje word bijgeteld en dat het word onthouden zo heel de tijd door

Kan dit via excel of via acces?

Als het via acces moet dan zal ik het hierbij laten, maar hopelijk kan het via excel.

Als ik in een bibliotheek boeken ga lenen vb vba in excel, dan leen ik 3 verschillende en niet 3 dezelfde , dus ik zou een andere logica toepassen.

Ik wil gewoon weten hoeveel en hoe vaak mensen lenen en hetzelfde lenen.
Het is de bedoeling dat er een verschil is tussen educatieve, gewonen enzovoort spellen

Dus als er veel mensen educatieve spellen ontlenen MOET dat zichtbaar zijn!
Daarom wil ik de spellen kunnen tellen, hoevaak ze ontleend zijn(automatisch).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan