• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit ander blad halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan nu niet voor je kijken maar met aantal.als(D : D; -cel met naam van spel-) kan je volgens mij een eind komen. Probeer even wat uit of zoek op Google ("aantal.als uit ander tabblad"). Er zijn je honderden voorgegaan.

abevleeming bedankt, dat lukt al aardig goed. Het enigste dat ik nog mis is iets dat(desnoods in andere cel) de gegevens optelt van het spel zelf.

Dus nu staat daar een 1tje naast blokus maar als je blokus delete in personen die ontllenen dan is dat 1tje ook weg. Kan dat nog met excel of is dat teveel?
Wil dat het misschien in de cel daarnaast gewoon optelt en onthoud.

Is beetje tegen de regels van excel in wat ik wil, maar is wel handig voor wat ik het nodig heb.

Laatst bewerkt:
Hoe omslachtig is dat dan?

Moet vooral gebruiksvriendelijk zijn, dus dat het wel aanpast aan de spellen

de bedoeling is dat word bijgehouden hoeveel keer iets is ontleent
Maar als het te ingewikkeld is met macro's dan laat ik dat vallen.

Het is omslachtig omdat excel dynamisch is en dus automatisch doorrekent (en bij het verwijderen van regels ook de gegevens weer aanpast). Eigenlijk wil je dat Excel bij elke keer dat je het spel en datum invult (dus echt bij deze actie) een +1 doet bij het betreffende spel. Dat is volgens mij geen lastige macro, maar voor mij (nog) veel uitzoekwerk. Wellicht dat anderen je er beter bij kunnen helpen.

Andere oplossing is om gewoon die blokjes niet te verwijderen. Je kan immers vrijwel eindeloos doorgaan. Een andere oplossing is terugvallen op het bestand van mijn eerste bericht. Daar kan je in theorie ook alles mee wat je tot nu wilt...;)

Bekijk bijlage bijgewerkt.xlsxabevleeming,

Hoe heb je die dropdown menu 'actief' gemaakt?

Ik ben nu aan het uitproberen in je eerste bestand en heb denk ik iets gevonden die zeer overzichtelijk is.

Ik ga het blad spellen wegdoen en al de spellen toevoegen bij ontleen terugbrengen

die staan in Q en R kolom

Maar ik wil dat de gegevensvalidatie daar terechtkomt(als actief)
Bekijk bijlage bijgewerkt.xlsx

Laatst bewerkt:
met de functie VERSCHUIVEN(). Daarmee verschuif je het bereik. De formule kan je terugvinden als je gegevensvalidatie opent in een van de bestanden.

Ok bedankt voor alles abevleeming werkt naar behoren, heb de formule iets aangepast om het in hetzelfde blad werkende te krijgen, en dat is gelukt thx :)

Bekijk bijlage zo goed als afgewerkt.xlsx

dit is het gewenst resultaat

ik heb in Q en R in ontleenterugbrengen alles gezet wat ik nodig heb en de rest staan in de andere kolommen

Moet het dan maandag even overleggen met de verantwoordelijke, maar hopelijk bevalt dit hem ook.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan